Jsem v zahraničí a nefunguje mi telefon, co mám dělat?

Jste v zahraničí a přestalo vám fungovat telefonní číslo? Může to mít několik příčin. Podívejte se, jak situaci rychle vyřešit.

Vypněte a zapněte svůj telefon.

Je to jednoduchá rada, ale někdy pomůže opravdu nejlépe.

Ověřte, že v telefonu nebo na SIM kartě nemáte zablokovaný roaming.

Nastavení roamingu u svého čísla najdete v Můj Vodafone v sekci Služby - Roaming. Aby vám služby fungovaly, musíte mít zapnutý World Roaming nebo Roaming na den. V menu telefonu v části nastavení si zkontrolujte, že máte roaming povolený i v něm (obvykle tu najdete volbu pro povolení datového roamingu). Pozor ale na to, že v zahraničí vám nebude fungovat datová SIM karta. To je taková SIM, na které je aktivní pouze balíček pro připojení k internetu, který obsahuje více než 499 MB dat.

Může se jednat o potíže s automatickým přihlášením do sítě nebo se sítí operátora, kterého právě používáte. Zkuste vybrat jinou síť.

Zkuste operátora znovu vybrat přes ruční výběr sítě nebo tu vyberte jiného roamingového partnera (na odkazované stránce vyhledejte zemi, která vás zajímá). Pro přihlášení k jiné síti je obvykle potřeba výběr operátora zopakovat několikrát po sobě, než se přihlášení podaří, zkuste to alespoň 5x. Ruční výběr sítě najdete v telefonu v menu nastavení v nastavení mobilní sítě.

Mohli jste dosáhnout 90 % FlexiStropu nebo Volacího limitu.

Platí pouze pro paušální čísla. Jakmile dosáhnete 90 % FlexiStropu nebo Volacího limitu, přestanou vám fungovat všechny odchozí služby a k dispozici budete mít pouze příchozí služby, za které v dané zemi neplatíte další poplatky nad rámec tarifu. Stav čerpání Volacího limitu nebo FlexiStropu si můžete zkontrolovat v samoobsluze Můj Vodafone v sekci Čerpání. Pro zprovoznění je třeba FlexiStrop nebo Volací limit navýšit. Roaming vám pak plně obnovíme do 24 hodin. Doporučujeme pak pro jistotu vypnout a zapnout telefon.

Na předplacené kartě může být nízký kredit nebo vypršela její platnost.

Aktuální výši kreditu zjistíte v samoobsluze Můj Vodafone. Jestli je váš kredit nízký, dobijte si ho. Po vypršení platnosti kreditu můžete v zahraničí pouze přijímat zprávy a v zóně 1 také hovory. Pokud jste si nedobili víc jak 13 měsíců, tak kartu automaticky rušíme (v tom případě se nepřihlásíte ani do Můj Vodafone).

Mohli jste zapomenout na platbu Vyúčtování, a máte proto omezené služby.

V samoobsluze si zkontrolujte stav plateb. Po zaplacení služby obnovíme do 24 hodin. Aby se váš telefon znovu přihlásil do sítě, tak ho potom vypněte a zapněte. Kdyby to nepomohlo, najděte v menu telefonu ruční výběr sítě a opakovaně (i třeba 5x za sebou) vyberte přihlášení do sítě některého z našich roamingových partnerů (na odkazované stránce vyhledejte zemi, která vás zajímá).

Váš telefon nepodporuje frekvence, které používají místní operátoři.

Jaké frekvence podporuje váš telefon, najdete v návodu nebo na stránkách výrobce. Informace o sítích místních operátorů dohledáte na našich stránkách (na odkazované stránce vyhledejte zemi, která vás zajímá). Pokud by váš telefon neuměl frekvence, které místní operátoři používají, bohužel ho v dané zemi nemůžete použít.

Jste v zemi, kde operátoři nepodporují přímé volání pro předplacené karty.

V tom případě vám bude fungovat příchozí volání, zprávy a data, ale nebudete moct uskutečnit odchozí hovor. Vyhledejte si zemi na této stránce a v seznamu partnerských sítí hledejte sloupec přímé volání. Jestli máme v zemi více roamingových partnerů a váš telefon se připojil k síti, která přímé volání nepodporuje, tak si v telefonu přes ruční výběr sítě vyberte jiného roamingového partnera.

Jste v zemi, kde už operátoři neprovozují 2G ani 3G sítě.

Abyste si v takové zemi mohli zavolat, musí váš telefon umět VoLTE roaming. Bez něj nebudete moct volat, stále ale můžete používat internet a SMSky.

Vyzkoušeli jste všechny rady, ale stále nemáte signál?

Pokud máte přístup k jinému telefonu, nejrychleji vám pomůžeme telefonicky na Lince péče o zákazníky +420 776 977 100. Hovor budete mít účtovaný jako běžné volání na české mobilní číslo. Pomoci vám můžeme také on-line cestou v Centru péče.

Mějte přehled o svých službách díky aplikaci Můj Vodafone