Jak zjistím PIN a PUK a k čemu slouží?

Kódy PIN a PUK slouží k ochraně vaší SIM karty, aby ji někdo nemohl zneužít.

Kde najdu PIN a PUK?

  • Všechny kódy PIN1, PUK1, PIN2 a PUK2 najdete v samoobsluze Můj Vodafone v části Služby – Moje SIM / eSIM.
  • PIN a PUK najdete také pod stíracím polem na plastovém nosiči, ze kterého jste vylomili svou SIM kartu.

Když zapomenete PIN, je třeba pro jeho změnu použít kód PUK1, po jehož správném zadání si nastavíte nový PIN. V samoobsluze i na plastovém nosiči SIM karty najdete pouze výchozí hodnotu PIN 1234. Jakmile si totiž PIN změníte na vlastní kombinaci, je změna zapsána do SIM karty a my váš nový PIN neznáme.

Jak díky kódu PUK nastavím nový PIN kód?

Zjistěte si svůj kód PUK (resp. PUK1 - návod najdete výše) a zadejte ho do telefonu.

Pokud jste opakovaně zadali špatný PIN kód, telefon vás po zapnutí vyzve k zadání kódu PUK. V každém telefonu se postup může mírně lišit, více případně najdete v návodu k telefonu.

Po úspěšném zadání PUKu zadejte svůj nový PIN kód (vámi vymyšlený) a po potvrzení pro kontrolu zadejte nový PIN ještě jednou znovu.

Uvádíme zde obecný postup, vždy se prosím řiďte konkrétními pokyny, které se vám ukáží na telefonu.

PIN

  • Je identifikační kód, který chrání přístup k SIM kartě.
  • U nových SIM karet Vodafonu je nastaven na 1234.
  • Můžete si ho v telefonu změnit na libovolnou číselnou kombinaci.

PUK

  • Je 8místný kód, který slouží pro odblokování SIM karty v případě, že zadáte 3x chybný kód PIN.
  • Pokud ho zadáte 10x chybně, dojde k trvalému zablokování SIM karty a je nutné vystavit novou SIM kartu.

PIN2 a PUK2

PIN2 - kód umožňující přístup k některým funkcím telefonu, například nastavení provolané částky.

PUK2 - 8místný kód umožňující měnit nastavení PIN2; lze jím také odblokovat funkce telefonu, které jsou nepřístupné díky špatnému zadání PIN2.

Mějte přehled o svých službách díky aplikaci Můj Vodafone