eSIM u nás můžete získat v papírové podobě (voucher s QR kódem) nebo v digitální podobě. Na této stránce se dozvíte, jak používat digitální eSIM.
Následující postupy využijete v případě, že máte funkční telefonní číslo na plastové SIM kartě nebo jste eSIM získali na papírovém voucheru a chcete přejít na digitálně vystavenou eSIM.
Pokud váš telefon podporuje funkci Přenos SIM/eSIM, změnu na eSIM provedete jednoduše a nemusíte se ani přihlašovat do samoobsluhy Můj Vodafone. Podívejte se na návod k funkci Přenos SIM/eSIM (eSIM transfer).
Jestli váš telefon tuto možnost nenabízí, postupujte podle pokynů níže na stránce a využijte samoobsluhu Můj Vodafone.
Ujistěte se, že je váš telefon připojený k internetu.
Doporučujeme využít připojení přes Wi-Fi. Bez připojení na internet se nahrání eSIM do telefonu nepodaří.
Přihlaste se na Můj Vodafone a zvolte sekci Služby – Moje SIM / eSIM.
Pro přihlášení do samoobsluhy potřebujete e-mail a heslo (je potřeba mít oprávnění administrátora).
Zvolte možnost Vyměnit moji SIM kartu za eSIM a vyberte si způsob aktivace.
V případě aktivace přes QR kód najděte v menu telefonu volbu pro nahrání eSIM a naskenujte QR kód, který máte k dispozici v samoobsluze Můj Vodafone v sekci Služby – Moje SIM / eSIM v nabídce Moje eSIM (uvidíte tu text "Připravena k aktivaci").
Postup pro nahrání eSIM se liší podle vámi používaného telefonu. Návody pro vybrané modely najdete níže na této stránce.
Pokud byste eSIM nahrávali do telefonu po více než 14 dnech od zadání požadavku v samoobsluze, bude potřeba potvrdit její výměnu (aktivaci) ručně podle instrukcí v samoobsluze Můj Vodafone v sekci Služby – Moje SIM / eSIM – Moje eSIM.
Po úspěšném nahrání eSIM do telefonu vám ji automaticky aktivujeme, a to cca do 1 hodiny. Vaše číslo pak přestane fungovat na původní SIM kartě a začne fungovat na nové eSIM. Kdyby se eSIM nepřihlásila do sítě automaticky, proveďte ještě vypnutí a zapnutí telefonu.
Přednastavený PIN kód je 1234, ve výchozím stavu je u eSIM vypnutý, takže ho zadávat nebudete. Můžete si ho však kdykoliv zapnout nebo změnit přes menu svého telefonu.
Na závěr máme jedno doporučení - nezapomeňte si z telefonu vyndat původní už nefunkční SIM kartu, aby vše fungovalo, jak má.
Pokud telefony podporují funkci Přenos SIM/eSIM, svou eSIM jednoduše přesunete do druhého telefonu a nemusíte se ani přihlašovat do samoobsluhy Můj Vodafone. Podívejte se na návod k funkci Přenos SIM/eSIM (eSIM transfer).
Jestli váš telefon tuto možnost nenabízí, postupujte podle pokynů níže na stránce a využijte samoobsluhu Můj Vodafone.
Ujistěte se, že jsou původní i nový telefon připojeny k internetu.
Doporučujeme využít připojení přes Wi-Fi. Bez připojení na internet se smazání a nahrání eSIM do telefonu nepodaří.
Pokud už původní telefon nemáte po ruce, přejděte na bod 4 a rovnou se přihlaste do samoobsluhy.
Pokud budete přenášet eSIM s telefonním číslem, na které vám posíláme SMS kódy pro přihlášení do Můj Vodafone, je potřeba to nejdřív zohlednit, abyste se dokázali do samoobsluhy přihlásit.
Jestli chcete přenést eSIM s telefonním číslem, které nemáte nastavené pro příjem SMS kódu pro přihlášení do samoobsluhy, můžete rovnou pokračovat dále.
Podle návodu k vašemu telefonu odstraňte (smažte) eSIM z původního telefonu.
Je opravdu nezbytné, aby v té době byl telefon připojený k internetu (nejlépe pomocí Wi-Fi sítě). Jen tak dojde ke správnému smazání eSIM a budete ji moct využít pro nahrání do nového telefonu.
Po několika minutách se přihlaste do Můj Vodafone a zvolte sekci Služby – Moje SIM / eSIM.
Pro přihlášení do samoobsluhy potřebujete e-mail a heslo (je potřeba mít oprávnění administrátora).
Zvolte možnost Moje eSIM, u které byste měli vidět, že eSIM byla smazána ze zařízení. Klikněte na tlačítko Aktivovat.
Pokud máte v Můj Vodafone i nadále informaci, že je eSIM aktivní (v provozu), zkuste pár minut počkat a do samoobsluhy se přihlaste později.
Jestli jste ze svého původního telefonu nemohli eSIM smazat, vyberte místo toho "Přenést eSIM do jiného zařízení" a pak odkaz pro objednání nové eSIM. Postup se pak shoduje se situací, kdy měníte klasickou SIM na eSIM.
Vyberte si způsob aktivace (formou QR kódu nebo posláním do zařízení).
V případě QR kódu najděte v menu nového telefonu volbu pro nahrání eSIM a naskenujte QR kód ze samoobsluhy Můj Vodafone. Pokud využijete poslání eSIM do zařízení, budete muset zadat EID. To zjistíte v menu zařízení nebo vytočením kódu *#06#. Hned jak vám eSIM do telefonu pošleme, dostanete od nás SMS s dalšími pokyny. Přednastavený PIN kód je 1234, ve výchozím stavu je u eSIM vypnutý, takže ho zadávat nebudete. Můžete si ho však kdykoliv zapnout nebo změnit přes menu svého telefonu.
Jakmile eSIM nahrajete do nového telefonu, můžete své číslo používat.
V tomto případě už není potřeba potvrzovat výměnu/aktivaci přes Můj Vodafone, protože využíváte stále stejnou eSIM.
Na našich stránkách najdete seznam telefonů a zařízení, které aktuálně nabízíme a eSIM podporují. Pokud byste svůj telefon v seznamu nenašli, a přesto eSIM podporuje, měla by vám v něm naše eSIM fungovat také, jen vám to nemůžeme garantovat. eSIM v digitální podobě není možné nahrát do tabletu Microsoft Surface Pro 1807.
Chcete své telefonní číslo využívat zároveň také v hodinkách nebo jiném druhém zařízení, které podporuje eSIM? Využijte službu OneNumber.
Postup pro nahrání eSIM se u každého zařízení trochu liší. Níže pro vás uvádíme postup pro vybrané modely.
Apple Watch GPS + Cellular (Series 4 a novější)
V hodinkách Apple Watch můžete mít stejné číslo jako v iPhonu díky službě OneNumber. Nahrání samostatného čísla do Apple Watch (bez služby OneNumber) nepodporujeme.
Apple iPhone XR, XS, XS Max a novější
Informace k nastavení a používání eSIM na iPhonu najdete také na stránkách výrobce.
Postup pro nahrání eSIM se u každého zařízení trochu liší. Níže pro vás uvádíme postup pro vybrané modely.
Google Pixel 3 a novější
Hodinky Samsung Galaxy Watch LTE
Pokud chcete v hodinkách používat stejné telefonní číslo jako v telefonu, využijte službu OneNumber.
Kdykoliv nás můžete požádat o výměnu SIM karty za klasický formát. V samoobsluze najdete tuto volbu v sekci Služby - Potřebujete se vrátit k plastové SIM kartě?
Mrzí nás, že musíte řešit takovou situaci. Ze všeho nejdřív doporučujeme eSIMku zablokovat, aby ji nikdo nemohl zneužít.
Postupujte podle pokynů na této stránce v části "Jak u stávajícího čísla přejdu na eSIM pomocí samoobsluhy Můj Vodafone?".