Co je to eSIM a jak ji můžu získat?

  • eSIM (embedded SIM - vestavěná SIM) je SIM karta, kterou si do telefonu nahrajete přes internet, takže do svého zařízení nic fyzicky nevkládáte.
  • Abyste mohli eSIM používat, dostanete od nás kartičku s QR kódem a kódy PIN a PUK. Tu si dobře uschovejte a QR kód nikde nesdílejte. Díky QR kódu si profil eSIM nahrajete do telefonu.
  • Až na pár drobností se funkčně nijak neliší od běžné plastové SIM karty a budou vám s ní fungovat všechny služby, jak jste zvyklí. Hodit se však může v situaci, kdy váš telefon podporuje více SIM karet právě díky podpoře eSIM a můžete tak mít zapnuté soukromé i pracovní číslo najednou.

Jak získám eSIM?

Přihlaste se na Můj Vodafone a zvolte sekci Služby - SIM karta a telefon.

Ke vstupu do samoobsluhy potřebujete administrátorské heslo.

Zvolte možnost Nová SIM karta, vyberte eSIM a zadejte adresu pro doručení.

eSIMku vám doručíme poštou do 2 pracovních dnů.

Další možnosti:

  1. Aplikace Můj Vodafone - na hlavní stránce v části Další funkce - Zobrazit více, kde najdete objednávku SIM karty. eSIMka vám přijde poštou do 2 pracovních dnů.
  2. Prodejna Vodafonu - eSIMku vám zde vyměníme na počkání. Stačí znát administrátorské heslo a mít u sebe doklad totožnosti.
  3. Linka péče o zákazníky - výměnu za eSIM si můžete domluvit s operátorem na čísle *77 nebo 800 77 00 77 při volání z jiné sítě. eSIMka vám přijde poštou do 2 pracovních dnů.

Jak eSIM nahraju do svého telefonu?

Ujistěte se, že je váš telefon připojený k internetu.

Doporučujeme využít připojení přes Wi-Fi. Bez připojení na internet se nahrání eSIM profilu do telefonu nepodaří.

Najděte v menu telefonu volbu pro nahrání eSIM a naskenujte QR kód, který najdete na kartičce, kterou jste od nás získali.

Postup pro nahrání eSIM profilu se liší podle vámi používaného telefonu. Návody pro vybrané modely najdete níže na této stránce. Pro nahrání budete potřebovat také kód PIN, který najdete na kartičce u QR kódu.

Jak potvrdím výměnu a aktivuji si eSIMku?

Pokud už máte do telefonu nahranou eSIM, nezapomeňte potvrdit výměnu a aktivovat si ji.

Přihlaste se na Můj Vodafone a zvolte sekci Služby - SIM karta a telefon.

Ke vstupu do samoobsluhy potřebujete administrátorské heslo.

V části Aktivace nové SIM zadejte 19místné výrobní číslo nové SIM, které najdete na kartičce s eSIM, a klikněte na uložit.

Výměnu obvykle provedeme do hodiny od zadání požadavku. Následně doporučujeme vypnout a zapnout telefon, aby se připojil do sítě. Nezapomeňte si z telefonu vyndat původní již nefunkční SIM kartu, aby vše fungovalo, jak má.

Další možnosti:

  1. Pomocí SMS - pošlete ze své původní SIM karty SMS na číslo 77777, do textu SMS uveďte pouze 19místné výrobní číslo nové eSIM.
  2. Aplikace Můj Vodafone - na hlavní stránce v části Další funkce - Zobrazit více zvolte Aktivaci SIM karty a naskenujte 19místné výrobní číslo nové SIM. Pozor - je třeba skenovat čárový kód, nikoliv QR kód (podívejte se na vysvětlující obrázek).
  3. Prodejna Vodafonu - pokud jste o výměnu požádali v naší prodejně, můžete se na aktivaci nové eSIM rovnou domluvit. Můžete se také zastavit kdykoliv později.
  4. Linka péče o zákazníky - zavolejte z původní SIM karty na *77.

Je dobré vědět:

  • Pokud máte anonymní předplacenou kartu (nemáte u ní vyplněné osobní údaje), nemůžete si eSIMku objednat v samoobsluze ani v aplikaci Můj Vodafone. Můžete si ji však vyzvednout v prodejně Vodafonu nebo objednat na *77.
  • S eSIMkou nemůžete využívat DvojSIM.
  • eSIM (kartičku s QR kódem) si dobře uschovejte. Kromě toho, že obsahuje PIN a PUK, se vám může hodit pro opakované nahrání eSIM profilu do stejného nebo jiného zařízení. Podmínkou pro opakované použití QR kódu je to, že jste předtím eSIM profil z telefonu odstranili a ten přitom byl připojený k internetu. Díky tomu dojde ke správnému smazání eSIM profilu i v našich systémech a QR kód bude znovu funkční.
  • eSIM umožňuje ukládání kontaktů podobně jako běžné plastové SIM karty. Doporučujeme však využít jiný způsob uložení s průběžnou zálohou dat, třeba v účtu Google nebo Apple.

Které telefony a zařízení podporují eSIM?

Jak si mohu nahrát eSIM profil do svého zařízení?

Jak si můžu eSIM profil nahrát do jiného zařízení?

Co mám dělat, když se mi eSIM profil nepovedlo nahrát do telefonu?

Co když budu reklamovat telefon, ve kterém mám nahranou eSIM?

Co když budu prodávat telefon někomu jinému a používal jsem eSIM?

Naposledy upraveno 31. 03. 2021