Jak funguje eSIM v digitální podobě?

  • eSIM (embedded SIM - vestavěná SIM) je SIM karta, kterou si do telefonu nahrajete přes internet, takže do svého zařízení nic fyzicky nevkládáte.
  • eSIM u nás můžete získat v papírové podobě (voucher s QR kódem) nebo v digitální podobě. Na této stránce se dozvíte, jak používat digitální eSIM. Pokud hledáte informace k verzi s QR kódem v papírové podobě, najdete je kliknutím sem.
  • Až na pár drobností se eSIM funkčně nijak neliší od běžné plastové SIM karty a budou vám s ní fungovat všechny služby, jak jste zvyklí. Hodit se však může v situaci, kdy váš telefon podporuje více SIM karet právě díky podpoře eSIM a můžete tak mít zapnuté soukromé i pracovní číslo najednou.

Jak vypadá digitální eSIM a v čem se liší od eSIM voucheru?

  • Digitální eSIM má 2 varianty. První možností je, že si přes Můj Vodafone vygenerujete QR kód, který pak vyfotíte a tím eSIM nahrajete do telefonu. U druhého způsobu od vás budeme potřebovat EID vašeho zařízení (unikátní kód pro váš telefon) a my vám pak eSIM pošleme přímo do telefonu.
  • Výhodou digitální eSIM je to, že ji získáte prakticky okamžitě, nemusíte pro ni osobně chodit nebo čekat na doručení do schránky.
  • Na rozdíl od papírového eSIM voucheru je QR kód zobrazený v samoobsluze Můj Vodafone jednorázový a není ho možné používat opakovaně. Když budete potřebovat eSIM nahrát do jiného zařízení, zobrazíte si v Můj Vodafone nový QR kód.
eSIM v podobě digitálního QR kódu

Jak získám eSIM pomocí digitálního QR kódu?

Ujistěte se, že je váš telefon připojený k internetu.

Doporučujeme využít připojení přes Wi-Fi. Bez připojení na internet se nahrání eSIM do telefonu nepodaří.

Přihlaste se na Můj Vodafone a zvolte sekci Služby – Moje SIM / eSIM.

Ke vstupu do samoobsluhy potřebujete administrátorské heslo.

Zvolte možnost Vyměnit moji SIM kartu za eSIM a vyberte si aktivaci přes QR kód.

Jakmile bude vaše eSIM připravena (obvykle do pár minut), potvrdíme vám to SMSkou o aktualizaci služeb a informačním e-mailem. Svou eSIM připravenou k aktivaci pak najdete v samoobsluze Můj Vodafone v sekci Služby (je potřeba se mezitím ze samoobsluhy odhlásit a pak znovu přihlásit).

Najděte v menu telefonu volbu pro nahrání eSIM a naskenujte QR kód, který máte k dispozici v samoobsluze Můj Vodafone v sekci Služby – Moje SIM / eSIM v nabídce Moje eSIM (uvidíte tu text "Připravena k aktivaci").

Postup pro nahrání eSIM se liší podle vámi používaného telefonu. Návody pro vybrané modely najdete níže na této stránce. Pro nahrání budete potřebovat také kód PIN, výchozí PIN je 1234.

Po úspěšném nahrání eSIM do telefonu vám ji automaticky aktivujeme, a to cca do 1 hodiny. Vaše číslo pak přestane fungovat na původní SIM kartě a začne fungovat na nové eSIM. Kdyby se eSIM nepřihlásila do sítě automaticky, proveďte ještě vypnutí a zapnutí telefonu.

Pokud byste eSIM nahrávali do telefonu po více než 14 dnech od zadání požadavku v samoobsluze, bude potřeba potvrdit její výměnu (aktivaci) ručně podle instrukcí v samoobsluze Můj Vodafone v sekci Služby – Moje SIM / eSIM – Moje eSIM. Na závěr máme jedno doporučení - nezapomeňte si z telefonu vyndat původní už nefunkční SIM kartu, aby vše fungovalo, jak má.

Jak získám digitální eSIM posláním přímo do mého zařízení?

Ujistěte se, že je váš telefon připojený k internetu.

Doporučujeme využít připojení přes Wi-Fi. Bez připojení na internet se nahrání eSIM do telefonu nepodaří.

Přihlaste se na Můj Vodafone a zvolte sekci Služby – Moje SIM / eSIM.

Ke vstupu do samoobsluhy potřebujete administrátorské heslo.

Zvolte možnost Vyměnit moji SIM kartu za eSIM a vyberte si způsob doručení formou poslání do zařízení.

Tato možnost znamená, že vám eSIM pošleme přímo do telefonu. Abychom to mohli udělat, budete nám muset sdělit tzv. EID číslo.

Zjistěte si EID svého zařízení. V telefonu stačí vytočit kód *#06# jako hovor a hned ho budete vědět.

EID byste také měli najít v sekci nastavení v části s informacemi o vašem zařízení. Bližší informace najdete také v návodu od výrobce.

Vyplňte EID svého zařízení do Můj Vodafone a potvrďte. Jakmile bude vaše eSIM připravena, potvrdíme vám to SMSkou a v telefonu dostanete notifikaci, díky které nastavení nové eSIM dokončíte.

Například v telefonech iPhone dostanete systémovou notifikaci, přes kterou nahrání eSIM dokončíte, zvolíte si štítek pro nově nahrávanou eSIM a odemknete ji zadáním PIN kódu (výchozí PIN je 1234).

Po úspěšném nahrání eSIM do telefonu vám ji automaticky aktivujeme, a to cca do 1 hodiny. Vaše číslo pak přestane fungovat na původní SIM kartě a začne fungovat na nové eSIM. Kdyby se eSIM nepřihlásila do sítě automaticky, proveďte ještě vypnutí a zapnutí telefonu.

Nezapomeňte si z telefonu vyndat původní již nefunkční SIM kartu, aby vše fungovalo, jak má.

Je dobré vědět:

  • S eSIMkou nemůžete využívat DvojSIM.
  • eSIM umožňuje ukládání kontaktů podobně jako běžné plastové SIM karty. Doporučujeme však využít jiný způsob uložení s průběžnou zálohou dat, třeba v účtu Google nebo Apple.
  • V telefonu můžete mít nahraných více různých eSIM (telefonních čísel). V jednu chvíli však obvykle může být aktivní (používaná) pouze jedna eSIM. Toto si můžete ověřit v návodu k telefonu.
  • Jste v zahraničí? Výměnu SIM za eSIM u stávajícího čísla provedete bez potíží, stačí mít aktivní roaming. Pokud byste si chtěli v zahraničí aktivovat eSIM se zcela novým telefonním číslem, nahrání do telefonu proběhne v pořádku, samotnou aktivaci čísla však můžete zadat pouze při zavolání (z jiného čísla) na Linku péče o zákazníky.

Které telefony a zařízení podporují eSIM?

Jak získám eSIM přes QR kód do svého Apple zařízení?

Jak získám eSIM přes QR kód do svého Android zařízení?

eSIM už používám a chci ji přenést do nového telefonu, jak na to?

Co mám dělat, když se mi eSIM nepovedlo nahrát do telefonu?

Co když budu reklamovat telefon s eSIM?

Co když budu prodávat telefon někomu jinému a používal jsem eSIM?

Chci místo eSIM opět používat plastovou SIMku, jak to udělám?