WiFi7 Router 10 Gbit/s Zyxel EE5301 (pro Pevný internet Fibre)

Router Zyxel EE5301 umožňuje připojení až do rychlostí 10 Gbit/s díky vysokorychlostnímu WAN i LAN portu, dále nabízí moderní Wi-Fi 7 s celkovou rychlostí až 7200 Mbit/s. Zařízení zaujme také kombinací jednoduchého designu a ohleduplnosti vůči životnímu prostředí, které mu vyneslo ocenění Red Dot winner 2024.

Technické specifikace:

  • 1x 10 Gbit/s Ethernet WAN port
  • 1x 10 Gbit/s Ethernet LAN port
  • 2x 1 Gbit/s Ethernet LAN port
  • Bezdrátové připojení Wi-Fi 7 ve verzích 2,4 GHz (IEEE 802.11 b/g/n/ax/be) 4x4 s rychlostí až 1376 Mbit/s a 5 GHz (IEEE 802.11 a/n/ac/ax/be) 4x4 s rychlostí až 5764 Mbit/s. Rychlost připojení k internetu závisí na objednaném tarifu a místních podmínkách a liší se od maximální rychlosti domácí Wi-Fi sítě.
  • 1x USB 3.0 port pro připojení tiskáren, paměťových medií nebo 4G LTE modemu (kompatibilní s Vodafone K5161z).
  • Rozměry routeru jsou 190 x 65 x 200,5 mm.

Stáhněte si:

Adresa výrobce:

Zyxel Communications Corporation; Gladsaxevej 378, 2. th. 2860 Søborg, Denmark, info@cz.zyxel.com

Mohlo by se vám hodit:

Jaký je obsah balení routeru?

  • Router
  • Napájecí zdroj
  • Ethernetový kabel
  • Příručka rychlého zapojení

Co znamenají kontrolky na routeru?

Tip: LED diody lze vypnout v nabídce hlavního menu routeru – ikona tří čárek vpravo nahoře a ikona LED v pravém horním rohu.

NAPÁJENÍ

  • Zelená svítí - Zařízení je napájeno a připraveno k použití. Párování Mesh je hotovo.
  • Zelená bliká - Zařízení se spouští nebo probíhá proces párování Mesh.
  • Červená svítí - Zařízení detekuje chybu při autotestování nebo došlo k poruše zařízení.
  • Červená bliká - Zařízení aktualizuje firmware nebo se proces párování Mesh nezdařil.
  • Nesvítí - Zařízení je vypnuto.

STAV

  • Zelená svítí - Připojení WAN je aktivní a připravené k použití. Všechny telefonní porty jsou zavěšeny.
  • Zelená bliká - Alespoň jeden telefon připojený do telefonního portu má vyvěšené sluchátko nebo je zde příchozí hovor. V příslušném VoIP účtu není žádná hlasová zpráva.
  • Oranžové svítí - Služba VoIP je povolena, ale registrace VoIP účtu se nezdařila.
  • Oranžové bliká - Registrace PON se nezdařila. (Pouze pro připojení PON pomocí SFP+ modulu).
  • Nesvítí - Všechny telefonní porty jsou zavěšeny. Funkce VoIP je vypnutá, nebo není pro telefonní port definován žádný VoIP účet.

INTERNET

  • Zelená svítí - Zařízení má WAN IP adresu (buď statickou, nebo přiřazenou DHCP serverem) a připojení k internetu je aktivní.
  • Zelená bliká - Zařízení odesílá nebo přijímá data.
  • Červená svítí - Zařízení se pokusilo získat WAN IP, ale neuspělo. Možné příčiny jsou: žádná odpověď ze serveru DHCP, žádná odpověď PPPoE, autentizace PPPoE se nezdařila.
  • Nesvítí - Není k dispozici připojení k internetu nebo je brána v režimu Bridge.

WiFi

  • Zelená svítí - Wi-Fi je aktivována.
  • Zelená bliká - Zařízení komunikuje s Wi-Fi klienty.
  • Oranžová bliká - Zařízení nastavuje připojení WPS s Wi-Fi klientem.
  • Nesvítí - W-iFi síť je vypnuta.

Jak se dostanu do administrace routeru a změním přihlašovací údaje?

  • Přihlaste se k Wi-Fi síti routeru nebo se k němu připojte síťovým kabelem a do prohlížeče zadejte adresu http://192.168.1.1. Pro přístup potřebujete uživatelské jméno (User Name) a heslo (Login password), výchozí přihlašovací jméno a heslo najdete na štítku na routeru.
  • Po prvním přihlášení si pro své bezpečí heslo změňte na vlastní – router vám změnu sám nabídne.
  • Pokud zapomenete změněné heslo je nutné provést obnovu továrního nastavení routeru. Obnovení továrního nastavení provedete stisknutím tlačítka RESET po dobu delší než 5 sekund, tlačítko je umístěno na zadní straně zařízení.

Jak zapnu Wi-Fi, jak mohu změnit název a heslo k Wi-Fi síti a jak rozdělím Wi-Fi sítě na dvě?

  • Ve výchozím nastavení je Wi-Fi síť zapnutá, název vaší sítě (SSID) a heslo (Wireless Key) najdete na štítku routeru.
  • Připravili jsme pro vás také obecné informace k fungování Wi-Fi sítí.
  • Wi-Fi můžete vypnout a zapnout stiskem tlačítka Wi-Fi ON/OFF (po dobu delší než 2s) na zadní straně routeru nebo v administraci routeru.

Jak změním jméno nebo heslo k Wi-Fi?

Přihlaste se do administrace routeru.

Připojte se k routeru přes Wi-Fi nebo síťovým kabelem a zadejte do prohlížeče adresu http://192.168.1.1. Pro přístup potřebujete uživatelské jméno (User Name) a heslo (Login password), najdete je na štítku routeru.

V rychlém přístupu klikněte na šipku v pravém dolním rohu části Wi-Fi nastavení.

Na následující obrazovce můžete pojmenovat svou Wi-Fi síť a nastavit vlastní heslo. Můžete také vypnout Wi-Fi pro jednotlivá pásma 2,4 GHz a 5 GHz, obě pásma mají stejný název a heslo Wi-Fi z důvodu plného využití funkcí Wi-Fi 7. Doporučujeme toto nastavení neměnit.

Chcete mít dvě různé Wi-Fi sítě (zvlášť 2,4 GHz a zvlášť 5 GHz)?

Přihlaste se do administrace routeru.

Připojte se k routeru přes Wi-Fi nebo síťovým kabelem a zadejte do prohlížeče adresu http://192.168.1.1. Pro přístup potřebujete uživatelské jméno (User Name) a heslo (Login password), najdete je na štítku routeru.

Jděte do hlavního menu Síťová nastavení – Bezdrátové připojení – Obecné.

Hlavní menu otevřete z obrazovky rychlého přístupu (objeví se po přihlášení do administrace) přes ikonu tří čárek vpravo nahoře.

Rozdělení Wi-Fi

Pro rozdělení Wi-Fi na jednotlivá pásma je nutné nejprve vypnout funkci MLO (Multi-Link Operation). Následně lze na stejné stránce rozdělit Wi-Fi na jednotlivá pásma zrušením volby Bezdrátové připojení.

Upozornění: Funkci MLO (Multi-Link Operation) umožňuje Wi-Fi 7 zařízením současně komunikovat ve více pásmech, čímž se zvyšuje propustnost, snižuje latence a zlepšuje spolehlivost. Proto doporučujeme toto nastavení neměnit.

Jak změním Wi-Fi kanál v případě rušení Wi-Fi sítě?

Před změnou nastavení si přečtěte podrobné informace k Wi-Fi kanálům.

Přihlaste se do administrace routeru.

Připojte se k routeru přes Wi-Fi nebo síťovým kabelem a zadejte do prohlížeče adresu http://192.168.1.1. Pro přístup potřebujete uživatelské jméno (User Name) a heslo (Login password), najdete je na štítku routeru.

Jděte do hlavního menu Síťová nastavení – Bezdrátové připojení – Obecné - Kanál.

Hlavní menu otevřete z obrazovky rychlého přístupu (objeví se po přihlášení do administrace) přes ikonu tří čárek vpravo nahoře.

Pokud nechcete nechat volbu Wi-Fi kanálu na routeru (Auto), vyberte požadované číslo kanálu a nastavení uložte.

Co ovlivňuje to, jestli na svém zařízení dosáhnu rychlosti připojení 2 Gbit/s?

Rychlost připojení na vašem zařízení ovlivňuje zejména:

  • kvalitní síťový kabel
  • síťová karta s podporovanou rychlostí 2 Gbit/s nebo vyšší
  • aktualizovaný operační systém a používaný prohlížeč (software)
  • další podrobnější informace najdete kliknutím sem
  • Při objednání služby vám doporučujeme využít odbornou instalaci od našeho technika, který nejen zapojí nový modem, ale připojení vám také nastaví na vašem zařízení a postará se o to, abyste měli vše nastavené a připravené na připojení nejvyšší možnou rychlostí.  
  • I když naše přípojka poběží plnou rychlostí, váš počítač může občas „nestíhat“ a využít pouze část dostupné rychlosti. Rychlost připojení na konkrétním zařízení pak ovlivňují další spuštěné aplikace, antivirové programy nebo například firewall.
  • Hlavní výhodou 2gigabitového pevného internetu je to, že díky vysoké rychlosti přípojky můžete naplno využívat připojení k internetu na větším počtu zařízení najednou (notebooky, mobily, hrací konzole, chytré TV apod.). Každé ze zařízení využije maximální rychlost podle svých možností až do celkového součtu 2 Gbit/s.
  • Pokud se připojujete přes Wi-Fi, má největší vliv na rychlost připojení rušení Wi-Fi sítě (překážkami na trase nebo ostatními bezdrátovými sítěmi ve vašem okolí) a vlastnosti vašeho zařízení, které nemusí podporovat nejmodernější standardy Wi-Fi. Pro měření rychlosti internetu proto nedoporučujeme připojení přes Wi-Fi síť, aby výsledek nebyl zkreslený. Pro dosažení nejvyšších rychlostí je potřeba podpora Wi-Fi 6. nebo vyšší generace, zařízení by mělo být blízko modemu a mělo by mít přímou viditelnost na modem. S ohledem na limity bezdrátových sítí je však potřeba počítat s tím, že naměřená rychlost může být nižší než při připojení síťovým kabelem.

Router se chová nestandardně (píská, přehřívá se...)

Vyzkoušejte restart routeru.

Začněme tím nejjednodušším. Restartujte router tím, že ho na několik minut odpojíte od elektřiny. Poté ho vyzkoušejte zapojit do jiné elektrické zásuvky a chvíli počkejte.

Zkontrolujte zapojení všech kabelů.

Pokud router nesvítí, zkontrolujte zapojení všech kabelů. V případě, že nesvítí ani dioda „Napájení“ zkuste router zapojit do jiné zásuvky, ve které fungují jiná zařízení.

Proveďte obnovu továrního nastavení routeru.

Obnovení továrního nastavení provedete stisknutím tlačítka RESET po dobu delší než 5 sekund, tlačítko je umístěno na zadní straně zařízení.

V případě přetrvávajících potíží nás kontaktujte.

Pokud se nepodařilo router zapnout, případně vydává pisklavé zvuky nebo svítí (bliká) zepředu trvale červeně dioda „Napájení“, ozvěte se nám a pokusíme se vše co nejrychleji napravit.

Mějte přehled o svých službách díky aplikaci Můj Vodafone