Co dělat, když mi nefunguje Pevný internet DSL / Fibre?

Připojení vám funguje, ale máte potíže s rychlostí internetu? Podívejte se na tuto stránku, kde najdete možné příčiny a jak je řešit. Pokud si nejste jisti, jaký typ pevného internetu využíváte, pomůžeme vám to poznat kliknutím sem.

Ověřte si, že se nejedná o nahlášený výpadek na vaší adrese.

Informace se dozvíte po zadání své adresy na www.vodafone.cz/vypadky.

Zkontrolujte všechny kabely, zda některý není uvolněný.

Ujistěte se, že jsou správně zapojeny podle návodu. Pokud máte doma zásuvku pro optické připojení, buďte opatrní při manipulaci s optickým kabelem, který je náchylný na ohyby a zlomení.

Restartujte modem.

Odpojte ho od elektrické sítě na zhruba 30 vteřin, a poté ho znovu zapojte.

Restartuje svůj počítač nebo vyzkoušejte připojení s jiným zařízením.

Tím vyloučíte to, že příčina není v modemu ani v připojení, ale je přímo v počítači.

Ověřte, že svítí správné diody.

U Pevného internetu DSL by se měla do 3 minut po restartu rozsvítit dioda DSL, a poté do minuty dioda Internet. Pokud obě svítí, je vše v pořádku. U modemu pro optický internet (Fibre) by měla trvale svítit kontrolka Internet. Když na vašem modemu nesvítí kontrolka Wi-Fi, je třeba zapnout Wi-Fi síť podle návodu k vašemu modemu.

Může se jednat o rušení vaší Wi-Fi sítě okolními sítěmi.

Připojte se k modemu přes síťový kabel. Pokud připojení přes kabel funguje, může být příčinou potíží s internetem rušení vaší Wi-Fi sítě. V tom případě zkuste změnit Wi-Fi kanál.

Mohli jste zapomenout na platbu Vyúčtování, a máte proto omezené služby.

V samoobsluze si zkontrolujte stav plateb. Po zaplacení služby obnovíme do 24 hodin. Doporučujeme pak vypnutí a zapnutí modemu.

Proveďte obnovení továrního nastavení (reset) modemu.

Postup najdete na této stránce. Jen pozor, že po provedení resetu se veškerá nastavení modemu (routeru) nastaví do výchozích hodnot z výroby, takže pokud modem není od nás, bude potřeba ho znovu nastavit.

Pokud jste vyzkoušeli všechny výše uvedené tipy a přesto máte s připojením potíže, ozvěte se nám. Společně se podíváme na to, co by mohlo být příčinou. Na Linku péče o zákazníky se dovoláte na čísle *77 (800 77 00 77 při volání z ostatních sítí), v nabídce pak vyberte volbu pro technické potíže a výpadky internetu či televize. Jestli u nás nemáte mobilní služby, budete k hovoru potřebovat číslo plátce a také číselné heslo pro komunikaci s Vodafonem (administrátorské heslo nebo heslo plátce). Pokud se vás Hlasová samoobsluha zeptá na heslo a vy ho nevíte, přepojíme vás na operátora po třetím chybném zadání hesla.

Mějte přehled o svých službách díky aplikaci Můj Vodafone