Jsem v zahraničí a nefunguje mi telefon, co mám dělat?

Jste v zahraničí a přestalo vám fungovat telefonní číslo? Může to mít několik příčin. Podívejte se, jak situaci rychle vyřešit.

Vypněte a zapněte svůj telefon.

Je to jednoduchá rada, ale někdy pomůže opravdu nejlépe.

Ověřte, že v telefonu nebo na SIM kartě nemáte zablokovaný roaming.

Nastavení roamingu u svého čísla najdete v Můj Vodafone v sekci Služby - Roaming. Aby vám služby fungovaly, musíte mít zapnutý World Roaming nebo Roaming na den. V menu telefonu v části nastavení si zkontrolujte, že máte roaming povolený i v něm (obvykle tu najdete volbu pro povolení datového roamingu). Pozor ale na to, že v zahraničí vám nebude fungovat datová SIM karta. To je taková SIM, na které je aktivní pouze balíček pro připojení k internetu, který obsahuje více než 499 MB dat.

Může se jednat o potíže s automatickým přihlášením do sítě nebo se sítí operátora, kterého právě používáte.

Zkuste operátora znovu vybrat přes ruční výběr sítě nebo tu vyberte jiného roamingového partnera. Pro přihlášení k jiné síti může být nutné výběr potvrdit i několikrát za sebou. Ruční výběr sítě najdete v telefonu v menu nastavení v nastavení mobilní sítě.

Mohli jste dosáhnout 90 % FlexiStropu nebo Volacího limitu.

Platí pouze pro paušální čísla. Jakmile dosáhnete 90 % FlexiStropu nebo Volacího limitu, přestanou vám fungovat všechny odchozí služby a k dispozici budete mít pouze příchozí služby, za které v dané zemi neplatíte další poplatky nad rámec tarifu. Pro zprovoznění je třeba FlexiStrop nebo Volací limit navýšit. Roaming vám pak plně obnovíme do 24 hodin. Doporučujeme pak pro jistotu vypnout a zapnout telefon.

Na předplacené kartě může být nízký kredit nebo vypršela její platnost.

Aktuální výši kreditu zjistíte v samoobsluze Můj Vodafone. Jestli je váš kredit nízký, dobijte si ho. Po vypršení platnosti kreditu můžete v zahraničí pouze přijímat zprávy a v zóně 1 také hovory. Pokud jste si nedobili víc jak 13 měsíců, tak kartu automaticky rušíme (v tom případě se nepřihlásíte ani do Můj Vodafone).

Mohli jste zapomenout na platbu Vyúčtování, a máte proto omezené služby.

V samoobsluze si zkontrolujte stav plateb. Po zaplacení služby obnovíme do 24 hodin. Aby se váš telefon znovu přihlásil do sítě, tak ho potom vypněte a zapněte. Kdyby to nepomohlo, najděte v menu telefonu ruční výběr sítě a opakovaně (i třeba 5x za sebou) vyberte přihlášení do sítě některého z našich roamingových partnerů.

Váš telefon nepodporuje frekvence, které používají místní operátoři.

Jaké frekvence podporuje váš telefon, najdete v návodu nebo na stránkách výrobce. Informace o sítích místních operátorů dohledáte na našich stránkách. Pokud by váš telefon neuměl frekvence, které místní operátoři používají, bohužel ho v dané zemi nemůžete použít.

Jste v zemi, kde operátoři nepodporují přímé volání pro předplacené karty.

V tom případě vám bude fungovat příchozí volání, zprávy a data, ale nebudete moct uskutečnit odchozí hovor. Předem si to můžete zkontrolovat na našich stránkách (po výběru země hledejte sloupec přímé volání). Jestli máme v zemi více roamingových partnerů a váš telefon se připojil k síti, která přímé volání nepodporuje, tak si v telefonu přes ruční výběr sítě vyberte jiného roamingového partnera.

Vyzkoušeli jste všechny rady, ale stále nemáte signál?

Pokud máte přístup k jinému telefonu, nejrychleji vám pomůžeme telefonicky na Lince péče o zákazníky +420 776 977 100. Hovor budete mít účtovaný jako běžné volání na české mobilní číslo. Pomoci vám můžeme také on-line v Centru péče.

Naposledy upraveno 19. 01. 2021