nav-check nav-user nav-search nav-basket nav-arrow nav-close nav-hamburger loading cash-registry transport-car network-antenna sms-a-mms odcizeny-telefon document onenet group-business person vodafone-box dum volani-wifi globe-arrow adsl glte handshake fms internet-v-mobilu modem predplacene-karty prislusenstvi pro-mlade rodina tablet tarify telefon vf-zarizeni volani-ze-zahranici volani-do-zahranici aktualni-utrata-a-cerpani vyuctovani historie-vyuctovani-a-plateb dobijeni check-ok sluzby internet earphone world kolac block sim-karta-a-telefon ostatni special info agreement lock arrows messages chat smart-devices pass domecek pevny-internet convergence sixtyplus Odměny Dárek Neomezeně Poslat dokument Marketing Digitální fotoaparát Vodafone

Co je to eSIM a jak ji můžu získat?

Image eSIM voucher s QR kódem
  • eSIM (embedded SIM - vestavěná SIM) je SIM karta, kterou si do telefonu nahrajete přes internet, takže do svého zařízení nic fyzicky nevkládáte.
  • Abyste mohli eSIM používat, dostanete od nás kartičku s QR kódem a kódy PIN a PUK. Tu si dobře uschovejte a QR kód nikde nesdílejte. Díky QR kódu si profil eSIM nahrajete do telefonu.
  • Až na pár drobností se funkčně nijak neliší od běžné plastové SIM karty a budou vám s ní fungovat všechny služby, jak jste zvyklí. Hodit se však může v situaci, kdy váš telefon podporuje více SIM karet právě díky podpoře eSIM a můžete tak mít zapnuté soukromé i pracovní číslo najednou.
Jak získám eSIM?
Přihlaste se na Můj Vodafone a zvolte sekci Služby - SIM karta a telefon.
Ke vstupu do samoobsluhy potřebujete administrátorské heslo.
Zvolte možnost Nová SIM karta, vyberte eSIM a zadejte adresu pro doručení.
eSIMku vám doručíme poštou do 2 pracovních dnů.

Další možnosti:

  1. Aplikace Můj Vodafone - v sekci Více - SIM karta zvolte Objednávku SIM karty. eSIMka vám přijde poštou do 2 pracovních dnů.
  2. Prodejna Vodafonu - eSIMku vám zde vyměníme na počkání. Stačí znát administrátorské heslo a mít u sebe doklad totožnosti.
  3. Linka péče o zákazníky - výměnu za eSIM si můžete domluvit s operátorem na čísle *77 nebo 800 77 00 77 při volání z jiné sítě. eSIMka vám přijde poštou do 2 pracovních dnů.
Jak eSIM nahraju do svého telefonu?
Ujistěte se, že je váš telefon připojený k internetu.
Doporučujeme využít připojení přes Wi-Fi. Bez připojení na internet se nahrání eSIM profilu do telefonu nepodaří.
Najděte v menu telefonu volbu pro nahrání eSIM a naskenujte QR kód, který najdete na kartičce, kterou jste od nás získali.
Postup pro nahrání eSIM profilu se liší podle vámi používaného telefonu. Návody pro vybrané modely najdete níže na této stránce. Pro nahrání budete potřebovat také kód PIN, který najdete na kartičce u QR kódu.
Jak potvrdím výměnu a aktivuji si eSIMku?
Image Co vše najdete na eSIM

Pokud už máte do telefonu nahranou eSIM, nezapomeňte potvrdit výměnu a aktivovat si ji.

Přihlaste se na Můj Vodafone a zvolte sekci Služby - SIM karta a telefon.
Ke vstupu do samoobsluhy potřebujete administrátorské heslo.
V části Aktivace nové SIM zadejte 19místné výrobní číslo nové SIM, které najdete na kartičce s eSIM, a klikněte na uložit.
Výměnu obvykle provedeme do hodiny od zadání požadavku. Následně doporučujeme vypnout a zapnout telefon, aby se připojil do sítě. Nezapomeňte si z telefonu vyndat původní již nefunkční SIM kartu, aby vše fungovalo, jak má.

Další možnosti:

  1. Pomocí SMS - pošlete ze své původní SIM karty SMS na číslo 77777, do textu SMS uveďte pouze 19místné výrobní číslo nové eSIM.
  2. Aplikace Můj Vodafone - v sekci Více - SIM karta zvolte Aktivaci SIM karty. Výrobní číslo nové SIM (resp. čárový kód) můžete s naší aplikací naskenovat a nemusíte ho opisovat. Pozor - je třeba skenovat čárový kód, nikoliv QR kód (podívejte se na vysvětlující obrázek).
  3. Prodejna Vodafonu - pokud jste o výměnu požádali v naší prodejně, můžete se na aktivaci nové eSIM rovnou domluvit. Můžete se také zastavit kdykoliv později.
  4. Linka péče o zákazníky - zavolejte z původní SIM karty na *77.

Je dobré vědět:

  • Pokud máte anonymní předplacenou kartu (nemáte u ní vyplněné osobní údaje), nemůžete si eSIMku objednat v samoobsluze ani v aplikaci Můj Vodafone. Můžete si ji však vyzvednout v prodejně Vodafonu nebo objednat na *77.
  • S eSIMkou nemůžete využívat DvojSIM.
  • eSIM (kartičku s QR kódem) si dobře uschovejte. Kromě toho, že obsahuje PIN a PUK, se vám může hodit pro opakované nahrání eSIM profilu do stejného nebo jiného zařízení. Podmínkou pro opakované použití QR kódu je to, že jste předtím eSIM profil z telefonu odstranili a ten přitom byl připojený k internetu. Díky tomu dojde ke správnému smazání eSIM profilu i v našich systémech a QR kód bude znovu funkční.
  • eSIM umožňuje ukládání kontaktů podobně jako běžné plastové SIM karty. Doporučujeme však využít jiný způsob uložení s průběžnou zálohou dat, třeba v účtu Google nebo Apple.
  • Pokud pro volání využíváte Vlastní 3G zónu, po výměně SIM přestanou hovory přes 3G zónu fungovat. Aby se funkčnost obnovila, je třeba v administraci 3G zóny telefonní číslo odebrat, a po dokončení změny znovu přidat. Následně doporučujeme vypnout a zapnout váš telefon.
Které telefony a zařízení podporují eSIM?

Seznam podporovaných modelů najdete na této stránce. Pokud byste svůj telefon v seznamu nenašli a přesto eSIM podporuje, měla by vám v něm naše eSIM fungovat také, jen vám to nemůžeme garantovat.

Využití eSIM v hodinkách Apple Watch v tuto chvíli možné není.

Jak si můžu eSIM profil nahrát do jiného zařízení?
  • V telefonu můžete mít nahraných obvykle více různých profilů pro eSIM (telefonních čísel). V jednu chvíli však může být v telefonu aktivní (používaná) pouze jedna eSIM.
  • Pokud byste si chtěli eSIM nahrát do jiného zařízení, je třeba nejdřív odstranit profil eSIM z prvního zařízení. Dokud totiž eSIM profil z prvního zařízení nesmažete, není možné ho nahrát do jiného zařízení.
  • Při smazání eSIM profilu je potřeba, aby byl telefon připojený k internetu. Jen tak dojde ke správnému smazání také v našich systémech a svou eSIM (QR kód) můžete následně znovu použít pro nahrání do nového zařízení. Upozorňujeme, že při nahrání eSIM do nového zařízení je PIN kód vždy přednastaven na výchozí hodnotu.
Co mám dělat, když se mi eSIM profil nepovedlo nahrát do telefonu?
  1. Pokud jste už eSIM používali v jiném telefonu, ujistěte se, že jste profil eSIM smazali z předchozího telefonu a že přitom telefon byl připojený k internetu.
  2. Ověřte, že jste připojeni k internetu. Bez toho eSIM aktivovat nemůžete. Doporučujeme využít připojení přes Wi-Fi (některé telefony ho vyžadují).
  3. Zkontrolujte si, že máte v telefonu nainstalovaný poslední dostupný firmware. Pokud máte telefon ze zahraničí, ověřte, že není blokovaný na konkrétního operátora.
  4. Zkuste telefon vypnout a zapnout, počkejte asi 20 minut a následně pokus o aktivaci znovu zopakujte.
  5. Pokud nic z toho nepomohlo, požádejte nás o novou eSIM.
Co když budu reklamovat telefon, ve kterém mám nahranou eSIM?
  • Pokud budete telefon reklamovat v naší prodejně, nemusíte mít obavy, se vším vám pomůžeme na místě.
  • Před předáním telefonu do servisu je dobré eSIM profil z telefonu vymazat. Při smazání eSIM profilu je potřeba, aby byl telefon připojený k internetu. Jen tak dojde ke správnému smazání také v našich systémech a svou eSIM (QR kód) můžete následně znovu použít pro nahrání do náhradního telefonu.
  • Jestli budete po dobu reklamace používat telefon, který eSIM nepodporuje, můžete nás požádat o výměnu SIM karty za klasický formát. Až budete mít k dispozici telefon, který podporuje eSIM, požádáte nás opět o výměnu za eSIM. Původní eSIM už v tomto případě použít nemůžete, protože výměnou SIM karty dojde vždy ke znehodnocení té původní a stejně to platí pro eSIM.
Co když budu prodávat telefon někomu jinému a používal jsem eSIM?
  • Před prodejem telefonu, který podporuje eSIM, nezapomeňte vymazat eSIM, které jste do něj nahráli. Pozor - provedením továrního nastavení ke smazání eSIM obvykle nedojde, je třeba to udělat ručně.
  • Při smazání eSIM profilu je potřeba, aby byl telefon připojený k internetu (nejlépe přes Wi-Fi). Jen tak dojde ke správnému smazání také v našich systémech a svou eSIM (QR kód) můžete následně znovu použít pro nahrání do náhradního telefonu.

Mějte svůj účet pod kontrolou

Stáhněte si aplikaci Můj Vodafone

Vše důležité vyřešíte přímo ve svém telefonu.

https://www.vodafone.cz/muj-vodafone/

Přihlaste se do Můj Vodafone

Spravujte svůj účet odkudkoliv.

Přihlášení

  • Vždy něco navíc
  • Nastavení vždy po ruce
  • Výdaje pod kontrolou
  • Nejlepší aplikace