nav-check nav-user nav-search nav-basket nav-arrow nav-close nav-hamburger loading cash-registry transport-car network-antenna sms-a-mms odcizeny-telefon document onenet group-business person vodafone-box dum volani-wifi globe-arrow adsl glte handshake fms internet-v-mobilu modem predplacene-karty prislusenstvi pro-mlade rodina tablet tarify telefon vf-zarizeni volani-ze-zahranici volani-do-zahranici aktualni-utrata-a-cerpani vyuctovani historie-vyuctovani-a-plateb dobijeni check-ok sluzby internet earphone world kolac block sim-karta-a-telefon ostatni special info agreement lock arrows messages chat smart-devices pass domecek pevny-internet convergence sixtyplus Vodafone

Připojení přes Pevný internet mi jde pomalu, co s tím?

Máte od nás Pevný internet a funguje vám pomaleji, než byste očekávali? Připravili jsme pro vás možné příčiny a vysvětlení.

Co může způsobovat pomalejší rychlost připojení k internetu?
  1. Počet připojených zařízení - všechna zařízení, která jsou připojena do vaší Wi-Fi sítě nebo kabelem přímo k modemu, se dělí o celkovou rychlost Pevného internetu. Pokud například na jednom počítači stahujete nebo nahráváte objemné soubory dat, znamená to, že ostatní připojená zařízení budou mít k dispozici pomalejší připojení.
  2. Síla a rušení Wi-Fi signálu - většinu zařízení dnes připojujeme bezdrátově pomocí Wi-Fi. Je však potřeba počítat s tím, že když se od Wi-Fi routeru vzdálíte nebo se připojujete v jiné místnosti, takže mezi vámi a routerem je zeď, klesá tím i rychlost připojení na internet. Rychlost a stabilitu připojení může ovlivnit také rušení okolními sítěmi.
  3. Možnosti zařízení, kterým se připojujete - ne každé zařízení například podporuje nejnovější standardy Wi-Fi. Internet se vám může zdát pomalejší také s ohledem na celkovou rychlost vašeho zařízení. U notebooků nezapomeňte na ochranu antivirovým programem a pravidelně systém aktualizujte. To se týká také chytrých telefonů a tabletů. Pokud používáte v prohlížeči různá rozšíření, mohou rychlost načítání stránek také ovlivnit.
  4. Vaši síť používá někdo nepovolaný - pokud máte síť bez hesla nebo vaše heslo někdo uhodl, může se připojovat na internet bez vašeho vědomí. Proto doporučujeme nastavit dostatečně silné heslo pro připojení k Wi-Fi. Jak na to zjistíte v návodu. Pro námi prodávané modemy najdete postupy na našich stránkách.
  5. Rychlost serveru, na který se připojujete - když se budete připojovat na stránky, o které je zrovna velký zájem (například stránky eShopů při velkých slevových akcích), můžou se vám tyto stránky kvůli přetížení načítat pomalu, i když je vaše připojení dostatečně rychlé. Důležité totiž je, aby bylo rychlé připojení dostupné jak u poskytovatele služby (na serveru), tak u vás jako uživatele (návštěvníka stránek).
  6. Technické možnosti DSL linky - reálná rychlost připojení je ovlivněna vzdáleností mezi vámi a ústřednou, kvalitou kabelového vedení a kvalitou rozvodů v domě.
  7. Technické možnosti LTE sítě - při připojení přes LTE závisí rychlost zejména na síle signálu a vytížení sítě ve vašem okolí. Proto se v čase může mírně měnit.
Jak správně změřit rychlost připojení k internetu?

Nejdřív zkuste modem restartovat - na chvíli ho odpojte od elektrické sítě a znovu ho zapojte. Tím dojde k novému navázání spojení a je možné, že se tím potíže vyřeší. Pokud ne, postupujte prosím při měření rychlosti takto:

  1. Odpojte od internetu všechna zařízení, které ho mohou používat.
  2. Použijte notebook s aktualizovaným operačním systémem a prohlížečem. V prohlížeči zakažte veškerá rozšíření.
  3. Propojte router a notebook síťovým kabelem, pokud byste měřili přes Wi-Fi, naměřená rychlost bude pravděpodobně nižší.
  4. Pro měření využijte službu NetMetr. Pokud vás požádáme o výsledek měření, můžete nám poslat přímý odkaz na výsledky vašeho měření.
Kdy je dobré nám dát vědět, že váš internet neběží dost rychle?

Pokud jste ověřili, že u vás není zřejmý důvod k tomu, aby byl internet pomalý a přesto nedosahujete ani poloviny maximální rychlosti, jakou váš tarif umožňuje, kontaktujte nás. Společně se podíváme na to, co by mohlo být příčinou. Na Linku péče o zákazníky se dovoláte na čísle *77 (800 77 00 77 při volání z ostatních sítí). V případě, že u nás využíváte pouze Pevný internet, volejte 800 77 77 31.

Mějte svůj účet pod kontrolou

Stáhněte si aplikaci Můj Vodafone

Vše důležité vyřešíte přímo ve svém telefonu.

https://www.vodafone.cz/muj-vodafone/

Přihlaste se do Můj Vodafone

Spravujte svůj účet odkudkoliv.

Přihlášení

  • Vždy něco navíc
  • Nastavení vždy po ruce
  • Výdaje pod kontrolou
  • Nejlepší aplikace