Co dělat, když mi nefunguje Pevný internet přes kabel (exUPC)?

Připojení vám funguje, ale máte potíže s rychlostí internetu? Podívejte se na tuto stránku, kde najdete možné příčiny a jak je řešit.

Zkontrolujte všechny kabely, zda některý není uvolněný.

Ujistěte se, že jsou správně zapojeny podle návodu k vašemu modemu. Kabely pro jistotu vypojte a znovu je správně zapojte. Nezapomeňte zkontrolovat oba konce kabelů.

Restartujte modem.

Odpojte ho od elektrické sítě na zhruba 30 vteřin, a poté ho znovu zapojte. Ujistěte se, že modem není vypnutý pomocí tlačítka pro zapnutí/vypnutí, pokud takové má. Počkejte několik minut, modem by se měl naladit do sítě. Kdyby to nepomohlo, pokračujte dalším krokem.

Restartuje svůj počítač nebo vyzkoušejte připojení s jiným zařízením.

Tím ověříte, jestli je příčina v zařízení, na kterém prohlížíte internet. Pokud vám na jiném zařízení internet půjde, je chyba v konkrétním zařízení (počítači, mobilu apod.), nikoliv v internetu od Vodafonu.

Může se jednat o rušení vaší Wi-Fi sítě okolními sítěmi.

Připojte se k modemu přes síťový kabel. Pokud připojení přes kabel funguje, může být příčinou potíží s internetem rušení vaší Wi-Fi sítě nebo vypnutá Wi-Fi. V tom případě zkuste změnit Wi-Fi kanál, případně podle návodu k vašemu modemu zapněte Wi-Fi.

Ověřte si, že se nejedná o nahlášený výpadek na vaší adrese.

Informace se dozvíte po zadání své adresy na www.upc.cz/vypadky.

Mohli jste zapomenout na platbu Vyúčtování, a máte proto omezené služby.

Jakmile od vás dostaneme dlužnou částku, služby vám automaticky obnovíme nejpozději do 24 hodin. Někdy může být nutné ještě provést vypnutí a zapnutí modemu.

Vyzkoušejte provést reset modemu (obnovení továrního nastavení).

Pokud žádný z kroků výše potíže neodstranil, zkuste provést reset modemu. Modemy na sobě obvykle mají zapuštěné tlačítko reset, které můžete pomocí tenkého předmětu (například propisky, párátka) stisknout - je potřeba reset podržet delší dobu, zhruba půl minuty. Modem se obnoví do výchozího nastavení z výroby - dojde tím k nastavení výchozího jména Wi-Fi sítě, výchozích hesel atp. Tyto údaje najdete na štítku modemu. Konkrétní postup pro reset najdete v návodu k modemu. Po obnovení továrního nastavení počkejte několik minut a zkuste se se svým zařízením znovu připojit (pozor - v případě Wi-Fi připojení budete muset vyhledat síť podle údajů ze štítku na modemu).

Pokud vám připojení stále nefunguje, kontaktujte nás. Společně se podíváme na to, co by mohlo být příčinou. Zavolejte nám na 800 77 00 77 nebo nám napište e-mailem na opravime@vodafone.com a do předmětu e-mailu nezapomeňte vyplnit číslo své smlouvy.

Naposledy upraveno 02. 03. 2021