Ujistěte se, že je váš telefon připojený k internetu.
Doporučujeme využít připojení přes Wi-Fi. Bez připojení na internet se nahrání eSIM do telefonu nepodaří.
Přihlaste se na Můj Vodafone a zvolte sekci Služby – Moje SIM / eSIM.
Pro přihlášení do samoobsluhy potřebujete e-mail a heslo (je potřeba mít oprávnění administrátora).
Zvolte možnost Vyměnit moji SIM kartu za eSIM a vyberte si aktivaci přes QR kód.
Jakmile bude vaše eSIM připravena (obvykle do pár minut), potvrdíme vám to SMSkou o aktualizaci služeb a informačním e-mailem. Svou eSIM připravenou k aktivaci pak najdete v samoobsluze Můj Vodafone v sekci Služby (je potřeba se mezitím ze samoobsluhy odhlásit a pak znovu přihlásit).
Najděte v menu telefonu volbu pro nahrání eSIM a naskenujte QR kód, který máte k dispozici v samoobsluze Můj Vodafone v sekci Služby – Moje SIM / eSIM v nabídce Moje eSIM (uvidíte tu text "Připravena k aktivaci").
Postup pro nahrání eSIM se liší podle vámi používaného telefonu. Návody pro vybrané modely najdete níže na této stránce. Přednastavený PIN kód je 1234, ve výchozím stavu je u eSIM vypnutý, takže ho zadávat nebudete. Můžete si ho však kdykoliv zapnout nebo změnit přes menu svého telefonu.
Po úspěšném nahrání eSIM do telefonu vám ji automaticky aktivujeme, a to cca do 1 hodiny. Vaše číslo pak přestane fungovat na původní SIM kartě a začne fungovat na nové eSIM. Kdyby se eSIM nepřihlásila do sítě automaticky, proveďte ještě vypnutí a zapnutí telefonu.
Pokud byste eSIM nahrávali do telefonu po více než 14 dnech od zadání požadavku v samoobsluze, bude potřeba potvrdit její výměnu (aktivaci) ručně podle instrukcí v samoobsluze Můj Vodafone v sekci Služby – Moje SIM / eSIM – Moje eSIM. Na závěr máme jedno doporučení - nezapomeňte si z telefonu vyndat původní už nefunkční SIM kartu, aby vše fungovalo, jak má.
Ujistěte se, že je váš telefon připojený k internetu.
Doporučujeme využít připojení přes Wi-Fi. Bez připojení na internet se nahrání eSIM do telefonu nepodaří.
Přihlaste se na Můj Vodafone a zvolte sekci Služby – Moje SIM / eSIM.
Pro přihlášení do samoobsluhy potřebujete e-mail a heslo (je potřeba mít oprávnění administrátora).
Zvolte možnost Vyměnit moji SIM kartu za eSIM a vyberte si způsob doručení formou poslání do zařízení.
Tato možnost znamená, že vám eSIM pošleme přímo do telefonu. Abychom to mohli udělat, budete nám muset sdělit tzv. EID číslo.
Zjistěte si EID svého zařízení. V telefonu stačí vytočit kód *#06# jako hovor a hned ho budete vědět.
EID byste také měli najít v sekci nastavení v části s informacemi o vašem zařízení. Bližší informace najdete také v návodu od výrobce.
Vyplňte EID svého zařízení do Můj Vodafone a potvrďte. Jakmile bude vaše eSIM připravena, potvrdíme vám to SMSkou a v telefonu dostanete notifikaci, díky které nastavení nové eSIM dokončíte.
Například v telefonech iPhone dostanete systémovou notifikaci, přes kterou nahrání eSIM dokončíte a zvolíte si štítek pro nově nahrávanou eSIM. Přednastavený PIN kód je 1234, ve výchozím stavu je u eSIM vypnutý, takže ho zadávat nebudete. Můžete si ho však kdykoliv zapnout nebo změnit přes menu svého telefonu.
Po úspěšném nahrání eSIM do telefonu vám ji automaticky aktivujeme, a to cca do 1 hodiny. Vaše číslo pak přestane fungovat na původní SIM kartě a začne fungovat na nové eSIM. Kdyby se eSIM nepřihlásila do sítě automaticky, proveďte ještě vypnutí a zapnutí telefonu.
Nezapomeňte si z telefonu vyndat původní již nefunkční SIM kartu, aby vše fungovalo, jak má.
Ujistěte se, že jsou původní i nový telefon připojeny k internetu.
Doporučujeme využít připojení přes Wi-Fi. Bez připojení na internet se smazání a nahrání eSIM do telefonu nepodaří.
Pokud už původní telefon nemáte po ruce, přejděte na bod 4 a rovnou se přihlaste do samoobsluhy.
Pokud budete přenášet eSIM s telefonním číslem, na které vám posíláme SMS kódy pro přihlášení do Můj Vodafone, je potřeba to nejdřív zohlednit, abyste se dokázali do samoobsluhy přihlásit.
Jestli chcete přenést eSIM s telefonním číslem, které nemáte nastavené pro příjem SMS kódu pro přihlášení do samoobsluhy, můžete rovnou pokračovat dále.
Podle návodu k vašemu telefonu odstraňte (smažte) eSIM z původního telefonu.
Je opravdu nezbytné, aby v té době byl telefon připojený k internetu (nejlépe pomocí Wi-Fi sítě). Jen tak dojde ke správnému smazání eSIM a jejímu uvolnění pro nové použití.
Po několika minutách se přihlaste do Můj Vodafone a zvolte sekci Služby – Moje SIM / eSIM.
Pro přihlášení do samoobsluhy potřebujete e-mail a heslo (je potřeba mít oprávnění administrátora).
Zvolte možnost Moje eSIM, u které byste měli vidět, že eSIM byla smazána ze zařízení. Klikněte na tlačítko Aktivovat.
Pokud máte v Můj Vodafone i nadále informaci, že je eSIM aktivní (v provozu), zkuste pár minut počkat a do samoobsluhy se přihlaste později.
Jestli jste ze svého původního telefonu nemohli eSIM smazat, vyberte místo toho "Přenést eSIM do jiného zařízení" a pak odkaz pro objednání nové eSIM. Postup se pak shoduje se situací, kdy měníte klasickou SIM na eSIM.
Vyberte si způsob aktivace (formou QR kódu nebo posláním do zařízení).
V případě QR kódu najděte v menu nového telefonu volbu pro nahrání eSIM a naskenujte QR kód ze samoobsluhy Můj Vodafone. Pokud využijete poslání eSIM do zařízení, budete muset zadat EID. To zjistíte v menu zařízení nebo vytočením kódu *#06#. Hned jak vám eSIM do telefonu pošleme, dostanete od nás SMS s dalšími pokyny. Přednastavený PIN kód je 1234, ve výchozím stavu je u eSIM vypnutý, takže ho zadávat nebudete. Můžete si ho však kdykoliv zapnout nebo změnit přes menu svého telefonu.
Jakmile eSIM nahrajete do nového telefonu, můžete své číslo používat.
V tomto případě už není potřeba potvrzovat výměnu/aktivaci přes Můj Vodafone, protože využíváte stále stejnou eSIM.
Je dobré vědět:
Na našich stránkách najdete seznam telefonů a zařízení, které aktuálně nabízíme a eSIM podporují. Pokud byste svůj telefon v seznamu nenašli, a přesto eSIM podporuje, měla by vám v něm naše eSIM fungovat také, jen vám to nemůžeme garantovat. eSIM v digitální podobě není možné nahrát do tabletu Microsoft Surface Pro 1807.
Chcete své telefonní číslo využívat zároveň také v hodinkách nebo jiném druhém zařízení, které podporuje eSIM? Využijte službu OneNumber.
Postup pro nahrání eSIM se u každého zařízení trochu liší. Níže pro vás uvádíme postup pro vybrané modely.
Apple Watch GPS + Cellular (Series 4 a novější)
V hodinkách Apple Watch můžete mít stejné číslo jako v iPhonu díky službě OneNumber. Nahrání samostatného čísla do Apple Watch (bez služby OneNumber) nepodporujeme.
Apple iPhone XR, XS, XS Max a novější
Informace k nastavení a používání eSIM na iPhonu najdete také na stránkách výrobce.
Postup pro nahrání eSIM se u každého zařízení trochu liší. Níže pro vás uvádíme postup pro vybrané modely.
Google Pixel 3 a novější
Hodinky Samsung Galaxy Watch LTE
Pokud chcete v hodinkách používat stejné telefonní číslo jako v telefonu, využijte službu OneNumber.
Mrzí nás, že musíte řešit takovou situaci. Ze všeho nejdřív doporučujeme eSIMku zablokovat, aby ji nikdo nemohl zneužít.