Zyxel PM7500 - převodník pro Pevný internet Fibre

Zyxel PM7500 je optický převodník převádějící signál z optického kabelu na metalický kabel LAN. Díky technologii XGS-PON umožňuje použití až do rychlostí 10 Gbit/s. Za převodník lze připojit běžný ethernetový router.

Technické specifikace:

  • 1x XGS-PON SC/APC port
  • 1x 10 Gbit/s Ethernet LAN port
  • Certifikace BBF.247
  • Rozměry 128 x 115 x 35 mm
  • Hmotnost 203 g

Stáhněte si:

Adresa výrobce:

Zyxel Communications Corporation; Gladsaxevej 378, 2. th. 2860 Søborg, Denmark, info@cz.zyxel.com.

Mohlo by se vám hodit:

Jaký je obsah balení převodníku?

  • Optický převodník
  • Napájecí zdroj
  • Ethernetový kabel
  • Příručka rychlého zapojení

Co znamenají kontrolky na převodníku?

POWER

  • Zelená svítí - zapnuto a systém je připraven
  • Zelená bliká - načítání
  • Červená svítí - chyba systému
  • Červená bliká - probíhá aktualizace systému
  • Nesvítí - vypnuto

PON

  • Zelená svítí - optické připojení připraveno
  • Zelená bliká - připojuje se
  • Nesvítí - optické připojení není funkční

LOS

  • Červená svítí - výpadek transceiveru PON
  • Červená bliká - upozornění nízkého výkonu R(x)
  • Nesvítí - optické připojení funguje normálně

10GE

  • Zelená svítí - Ethernet je připojen
  • Zelená bliká - odesílá / přijímá data
  • Nesvítí - Ethernetové připojení není funkční

Co ovlivňuje to, jestli na svém zařízení dosáhnu rychlosti připojení 2 Gbit/s?

Rychlost připojení na vašem zařízení ovlivňuje zejména:

  • kvalitní síťový kabel
  • síťová karta s podporovanou rychlostí 2 Gbit/s nebo vyšší
  • aktualizovaný operační systém a používaný prohlížeč (software)
  • další podrobnější informace najdete kliknutím sem
  • Při objednání služby vám doporučujeme využít odbornou instalaci od našeho technika, který nejen zapojí nový modem/router, ale připojení vám také nastaví na vašem zařízení a postará se o to, abyste měli vše nastavené a připravené na připojení nejvyšší možnou rychlostí.  
  • I když naše přípojka poběží plnou rychlostí, váš počítač může občas „nestíhat“ a využít pouze část dostupné rychlosti. Rychlost připojení na konkrétním zařízení pak ovlivňují další spuštěné aplikace, antivirové programy nebo například firewall.
  • Hlavní výhodou 2gigabitového pevného internetu je to, že díky vysoké rychlosti přípojky můžete naplno využívat připojení k internetu na větším počtu zařízení najednou (notebooky, mobily, hrací konzole, chytré TV apod.). Každé ze zařízení využije maximální rychlost podle svých možností až do celkového součtu 2 Gbit/s.
  • Pokud se připojujete přes Wi-Fi, má největší vliv na rychlost připojení rušení Wi-Fi sítě (překážkami na trase nebo ostatními bezdrátovými sítěmi ve vašem okolí) a vlastnosti vašeho zařízení, které nemusí podporovat nejmodernější standardy Wi-Fi. Pro měření rychlosti internetu proto nedoporučujeme připojení přes Wi-Fi síť, aby výsledek nebyl zkreslený. Pro dosažení nejvyšších rychlostí je potřeba podpora Wi-Fi 6. nebo vyšší generace, zařízení by mělo být blízko modemu a mělo by mít přímou viditelnost na modem. S ohledem na limity bezdrátových sítí je však potřeba počítat s tím, že naměřená rychlost může být nižší než při připojení síťovým kabelem.  

Jak se dostanu do administrace routeru a změním přihlašovací údaje?

Menu administrace je deaktivované a není možné se do něj přihlásit. Převodník je přednastaven pro správnou funkčnost v naší síti a není nutné jej jakkoliv nastavovat.

Převodník se chová nestandardně (píská, přehřívá se...)

Vyzkoušejte restart převodníku.

Začněme tím nejjednodušším. Restartujte převodník vypnutím pomocí tlačítka ON/OFF a odpojením od elektřiny. Poté ho vyzkoušejte zapojit do jiné elektrické zásuvky, chvíli počkejte a znovu zapněte tlačítkem ON/OFF.

Zkontrolujte zapojení všech kabelů.

Pokud převodník nesvítí, zkontrolujte zapojení všech kabelů. V případě, že nesvítí ani dioda „POWER“ zkuste převodník zapojit do jiné zásuvky, ve které fungují jiná zařízení.

Proveďte obnovu továrního nastavení převodníku.

Obnovení továrního nastavení provedete stisknutím tlačítka RESET po dobu delší než 5 sekund, tlačítko je umístěno na zadní straně zařízení.

V případě přetrvávajících potíží nás kontaktujte.

Pokud se zařízení nepodařilo zapnout, případně vydává pisklavé zvuky nebo svítí (bliká) zepředu trvale červeně dioda „POWER“, ozvěte se nám a pokusíme se vše co nejrychleji napravit.

Mějte přehled o svých službách díky aplikaci Můj Vodafone