Jak můžu využívat 4G LTE internet?

Co vám stačí pro připojení...

  • datový tarif a SIM karta podporující LTE
  • mobil, tablet nebo modem podporující LTE na frekvencích 800/900/1800/2100/2600 MHz (ověříte v návodu nebo v naší mapě pokrytí)
  • být v oblasti pokryté 4G LTE sítí - signál je dostupný pro 99 % obyvatel

Jak získám SIM kartu pro LTE?

SIM karty vydané od srpna 2013 mají vyznačen nápis LTE a můžete se s nimi na LTE připojit. Tyto SIM zvládají i připojení k 5G síti. Pokud ještě nemáte SIMku podporující LTE a 5G síť, můžete si ji zdarma pořídit:

Objednejte ji přes samoobsluhu Můj Vodafone v sekci Služby - SIM karta a telefon.

SIMku vám doručíme poštou do 2 pracovních dnů.

Aktivujte LTE SIMku ve stejné sekci Služby - SIM karta a telefon.

Nebo z původní karty pošlete aktivační SMS, do které napíšete pouze 19místné výrobní číslo nové SIM. SMS pošlete na 7700.

LTE SIM karta

Jaké jsou další možnosti:

  1. Můžete navštívit prodejnu Vodafonu, kde vám SIMku vyměníme na počkání.
  2. Můžete zavolat operátorovi na *77, který vám SIMku nechá poslat poštou do 2 pracovních dnů.
  3. LTE SIM si můžete objednat i z mobilní aplikace Můj Vodafone přes nabídku na hlavní stránce v části Další funkce - Zobrazit více – Objednávka SIM karty. Na stejném místě pak můžete novou SIM také jednoduše naskenováním kódu aktivovat.

TIP: Před výměnou SIM karty si nezapomeňte zálohovat případné kontakty z původní SIM.

Co musí umět můj telefon?

Při koupi telefonu doporučujeme ověřit, že umí všechna LTE pásma, která používáme.

Jen tak se připojíte všude, kde máme pokrytí. Většina mobilních telefonů s podporou LTE už dnes umí všechna používaná pásma LTE. Informace o podpoře zjistíte v návodu k telefonu, většinu telefonů si můžete ověřit i na našich stránkách.

LTE síť Vodafonu běží na těchto frekvencích:

  • LTE 800 MHz (označované jako Band 20)
  • LTE 900 MHz (označované jako Band 8)
  • LTE 1 800 MHz (označované jako Band 3)
  • LTE 2 100 MHz (označované jako Band 1)
  • LTE 2 600 MHz (označované jako Band 7)

Používám 4G LTE nebo 5G síť, a pokud chci volat, nějakou dobu trvá, než se ozve vyzváněcí tón. Je to v pořádku?

Pokud máte LTE nebo 5G telefon, který nepodporuje volání přes LTE (VoLTE) a jste připojeni do LTE nebo 5G sítě, toto chování je v pořádku.

LTE i 5G jsou datové sítě a hlasové hovory přes ně běžně neprobíhají. Díky funkci CS FallBack (Circuit Switch Fall Back) umí telefony automaticky přepínat z dat do hlasových služeb 2G sítě. V realitě to vypadá tak, že v případě příchozího nebo odchozího hovoru se telefon automaticky přepne z rychlých dat do hlasových služeb a následně pak zpátky. Toto přepnutí/přenastavení hovoru může trvat od 6 do 10 sekund.

Jestliže aktuálně využíváte data, služba se přeruší a po ukončení hovoru se datové služby opět obnoví. Jde o standardní chování.

V případě, že nemáte LTE nebo 5G telefon, pravděpodobně jde o technickou poruchu. Telefon reklamujte či využijte služby servisního střediska.

Mějte přehled o svých službách díky aplikaci Můj Vodafone