Vodafone nav-check nav-user nav-search nav-basket nav-arrow nav-close nav-hamburger loading cash-registry transport-car network-antenna sms-a-mms odcizeny-telefon document onenet group-business person vodafone-box dum volani-wifi globe-arrow adsl glte handshake fms internet-v-mobilu modem predplacene-karty prislusenstvi pro-mlade rodina tablet tarify telefon vf-zarizeni volani-ze-zahranici volani-do-zahranici aktualni-utrata-a-cerpani vyuctovani historie-vyuctovani-a-plateb dobijeni check-ok sluzby internet earphone world kolac block sim-karta-a-telefon ostatni special info agreement lock arrows messages chat smart-devices pass domecek pevny-internet convergence sixtyplus Odměny Dárek Neomezeně Poslat dokument Marketing Digitální fotoaparát Domácí zábava

2. prosince 2021

Studentská soutěž Czech Envi Thesis zná své vítěze

Mladým lidem není stav životního prostředí lhostejný. Důkazem je soutěž Czech Envi Thesis, která oceňuje nejlepší studentské práce zaměřené na enviromentální témata. V letošním velkém finále se nejlépe umístila Šárka Stříbrská s prací o dobrovolné bezdětnosti jako odpovědi na klimatickou krizi současného světa.

Soutěž Czech Envi Thesis hledá nejlepší studenty bojující za ochranu přírody napříč vysokými školami v České republice. Podporuje tak mladé talenty a popularizuje výsledky jejich vědecké činnosti, které by rozhodně neměly skončit zaprášené v šuplíku. Vodafone jako hlavní partner soutěže chce podpořit studenty zabývající se problematikou životního prostředí a propagovat ty nejlepší studentské práce, které v daném oboru vznikly. 

Letos ve velkém finále nakonec zvítězila práce Šárky Stříbrské s názvem „Dobrovolná bezdětnost jako odpověď na klimatickou krizi současného světa.“ Práce vznikla na základě rozhovorů s 12 lidmi různých národností, kteří se pro dobrovolnou bezdětnost rozhodli. Z rozhovorů vyplývá, že tito lidé vnímají svou bezdětnost buď jako individuální snahu o zmírnění dopadů klimatické krize nebo jako způsob přizpůsobení se světu, jehož podmínky pro život se v souvislosti s klimatickou krizí budou zhoršovat. Více o této a dalších finálových pracích najdete zde.

U ocenění nejlepších prací však hranice soutěže nekončí. Účast v soutěži poskytuje studentům nové zkušenosti, zpětnou vazbu od odborníků v dané oblasti, impulsy a nové kontakty pro budoucí rozvoj a další vědeckou činnost.

Listopadový Green Business Club řešil energetickou krizi

Aby bylo možné se vzájemně inspirovat a vzdělávat v oblasti udržitelnosti a energetiky, založil Vodafone spolu s ČSOB v dubnu 2019 platformu Green Business Club. Pravidelně se tam schází zástupci nejen velkých firem, nadnárodních koncernů, ale také experti z neziskového sektoru, vzdělávacích institucí a municipalit. Mezi členy vedle zakládajících společností patří například E.ON, Deloitte, Nano Energies, Svaz moderní energetiky, ČEZ ESCO, Škoda Auto nebo hlavní město Praha.