Mám potíže s kvalitou signálu u Vodafone TV

Máte od nás Vodafone TV a zaznamenáváte při přehrávání TV potíže, jako jsou například nesprávná synchronizace zvuku a obrazu, zasekávání obrazu nebo kostičkování? Podívejte se na možné příčiny a tipy, které vám pomohou při jejich odstranění.

Zkontrolujte všechny kabely, zda některý není uvolněný.

Ujistěte se, že jsou všechny kabely správně zapojeny podle návodu. Zejména ověřte, zda není uvolněný síťový (ethernetový) kabel vedoucí z modemu do set-top boxu. Pokud jste využili pro zapojení vlastní starý kabel, může pomoct výměna za nový kus. Pokud máte na své adrese dostupnou kabelovou TV od Vodafonu, nezapomeňte ověřit, že je set-top box připojený koaxiálním kabelem do anténní zásuvky.

Restartujte set-top box a modem pro připojení k internetu.

Vytáhněte ze set-top boxu síťový kabel a odpojte ho od elektřiny na pár desítek sekund. Stejně to udělejte u svého modemu a znovu pak vyzkoušejte kvalitu TV vysílání. Pozor - nepoužívejte na set-top boxu tlačítko reset, to se využívá jen ve výjimečných situacích, pokud vás k tomu sami vyzveme.

Odpojte všechna domácí zařízení od internetu a nechte k němu připojený jen set-top box Vodafone TV.

Pokud vám v takové situaci přehrávání programů funguje bezchybně, je příčina ve vytížení vaší domácí sítě a nedostatečné rychlosti připojení. Řešením je navýšení rychlosti internetu.

Příčina může být v rychlosti a kvalitě vašeho internetového připojení.

Pro kvalitní fungování Vodafone TV je důležitá stabilita a rychlost vašeho připojení. Zejména u připojení vzduchem (signál internetu přijímáte přes Wi-Fi nebo LTE anténu) je zapotřebí počítat s tím, že rychlost vašeho připojení může být ve špičkách nižší. Podívejte se na informace ohledně nároků na váš domácí internet, které uvádíme na této stránce níže.

Jak ověřím, že je mé připojení k internetu dostatečné pro kvalitní sledování Vodafone TV?

  • Pro sledování Vodafone TV je zapotřebí mít stabilní rychlost připojení alespoň 7 Mbit/s. Pokud budete sledovat tituly v rozlišení 4K, budete pro Vodafone TV potřebovat rychlost cca 16 Mbit/s. Tuto rychlost však celou spotřebuje služba Vodafone TV, rychlost vašeho domácího připojení by tak měla být s ohledem na připojení dalších zařízení alespoň dvojnásobná.
  • Každé zařízení, které máte doma připojené k internetu (přes Wi-Fi nebo síťovým kabelem), využívá část kapacity vašeho připojení. Pokud například na svém domácím notebooku spustíte stahování souborů a na tabletu přehráváte on-line video, nemusí už na službu Vodafone TV zbývat dostatečná rychlost a můžete proto zaznamenat sníženou kvalitu při sledování televize. Řešením je pořídit si rychlý domácí internet s rychlostmi nad 50 Mbit/s, při takových rychlostech je riziko vytížení vašeho domácího připojení nižší.
  • Nejvhodnějším typem připojení k internetu pro příjem Vodafone TV je "drátové připojení" (DSL internet přes telefonní zásuvku, optický internet, kabelový internet apod.). Pokud pro příjem signálu využíváte "bezdrátové technologie" (obvykle přes Wi-Fi nebo LTE anténu, která je spojena s vaším modemem), je potřeba počítat s tím, že u tohoto typu připojení se častěji může projevit kolísání rychlosti, ve špičkách můžete dosahovat nižších rychlostí k internetu než v jiných částech dne. S tím pak mohou souviset i potíže při sledování Vodafone TV.
  • Pokud jste si pořídili dva nebo více set-top boxů, vyžaduje každý zvlášť stabilní rychlost připojení alespoň 7 Mbit/s. Ujistěte se proto, že máte dostatečně rychlý domácí internet pro všechny své set-top boxy a zároveň pro další připojená zařízení, která doma používáte.

Jak správně změřit rychlost připojení k internetu?

  1. Odpojte od internetu všechna zařízení, která ho mohou používat (ať už přes vaši domácí Wi-Fi, nebo přes síťový kabel).
  2. Použijte notebook s aktualizovaným operačním systémem a prohlížečem. V prohlížeči zakažte veškerá rozšíření.
  3. Propojte svůj modem a notebook síťovým kabelem, pokud byste rychlost měřili přes Wi-Fi, výsledek to ovlivní a naměřená rychlost bude pravděpodobně nižší.
  4. Pro měření využijte například službu NetMetr. Pokud vás požádáme o výsledek měření, můžete nám poslat přímý odkaz na výsledky vašeho měření.

Pokud jste vše ověřili, váš internet je dostatečně rychlý a stabilní a přesto pozorujete horší kvalitu vysílání Vodafone TV, poznamenejte si konkrétní příklady (čas, TV program a popis potíží) a zavolejte na Linku péče o zákazníky *77 (800 77 00 77 mimo síť Vodafone). V případě, že u nás využíváte pouze Vodafone TV, můžete volat na 800 77 77 31.

Naposledy upraveno 05. 02. 2021