Proč mi po výměně modemu jde internet pomalu nebo má výpadky?

Máte nový modem pro připojení k internetu a po jeho zapojení máte s připojením potíže? Podívejte se, co by to mohlo způsobovat a jak situaci řešit.

Mé zařízení je k modemu připojené bezdrátově přes Wi-Fi síť.

Ze všeho nejdřív restartujte modem.

Odpojte ho od elektrické sítě na zhruba 30 vteřin, a poté ho znovu zapojte. Někdy stačí tento jednoduchý krok.

Restartuje své zařízení (počítač/mobil/tablet a další) nebo vyzkoušejte připojení s jiným zařízením.

Tím vyloučíte to, že příčina není v modemu ani v připojení, ale přímo v konkrétním zařízení.

Pokud máte tu možnost, zkuste svůj počítač připojit k modemu síťovým kabelem.

Toto je velmi důležitý krok. Pokud vám totiž při připojení pomocí síťového kabelu funguje vše v pořádku, je příčina v nastavení Wi-Fi sítě.

Zjistili jste, že je příčina ve vaší domácí Wi-Fi síti? V tom případě může jít o slabý signál Wi-Fi.

Zkuste se přesunout blíž ke svému modemu. Pomoct vám také může změna frekvence Wi-Fi sítě (2,4 GHz / 5 GHz). U frekvence 2,4 GHz získáte větší dosah Wi-Fi sítě, naměřené rychlosti budou ale pomalejší. Naopak s 5GHz Wi-Fi sítí dosáhnete na vyšší rychlosti připojení, dosah takové sítě je ale znatelně menší. Více informací k fungování Wi-Fi najdete na této stránce. Nastavení k modemu Compal si zobrazíte kliknutím sem.

Signál Wi-Fi máte dostatečný, ale připojení přesto není stabilní? Pak se může jednat o rušení vaší Wi-Fi sítě okolními sítěmi.

V tomto případě pomůže změna nastavení Wi-Fi kanálu. Pokud totiž dvě nebo více sítí v okolí používají stejný vysílací kanál, může docházet k vzájemnému rušení Wi-Fi sítí, které se projeví výpadky připojení, snížením rychlosti apod. Podívejte se na návod na změnu a další informace. Nastavení k modemu Compal si zobrazíte kliknutím sem.

Můj počítač je k modemu připojený pomocí síťového kabelu.

Ze všeho nejdřív restartujte modem.

Odpojte ho od elektrické sítě na zhruba 30 vteřin, a poté ho znovu zapojte. Někdy stačí tento jednoduchý krok.

Restartuje svůj počítač nebo vyzkoušejte připojení s jiným zařízením.

Tím vyloučíte to, že příčina není v modemu ani v připojení, ale přímo v počítači.

Proveďte tovární nastavení modemu.

Návod na obnovení továrního nastavení najdete v návodu nebo v této sekci Centra péče na stránce pro váš modem.

Pokud jste vyzkoušeli všechny výše uvedené tipy a přesto máte s připojením potíže, ozvěte se nám. Společně se podíváme na to, co by mohlo být příčinou. Na Linku péče o zákazníky se dovoláte na čísle *77 (800 77 00 77 při volání z ostatních sítí). V případě, že u nás využíváte pouze Pevný internet, volejte 800 77 77 31. Zákazníci s exUPC kabelovým internetem nás mohou kontaktovat také e-mailem na opravime@vodafone.com.

Naposledy upraveno 11. 03. 2021