nav-check nav-user nav-search nav-basket nav-arrow nav-close nav-hamburger loading cash-registry transport-car network-antenna sms-a-mms odcizeny-telefon document onenet group-business person vodafone-box dum volani-wifi globe-arrow adsl glte handshake fms internet-v-mobilu modem predplacene-karty prislusenstvi pro-mlade rodina tablet tarify telefon vf-zarizeni volani-ze-zahranici volani-do-zahranici aktualni-utrata-a-cerpani vyuctovani historie-vyuctovani-a-plateb dobijeni check-ok sluzby internet earphone world kolac block sim-karta-a-telefon ostatni special info agreement lock arrows messages chat smart-devices pass domecek Vodafone

Co je Wi-Fi volání a v čem jsou jeho výhody?

  • Volání přes Wi-Fi znamená, že se dovoláte i z míst, kde není běžný signál, ale máte k dispozici Wi-Fi připojení.
  • U Vodafonu navíc využijete Wi-Fi volání i na telefonech, které ho běžně nepodporují, a to díky speciální aplikaci pro Android.
  • Telefony s nativní podporou Wi-Fi volání podporují také VoLTE (volání přes LTE síť).
Informace na této stránce se týkají zákazníků, kteří mají telefon, který Wi-Fi volání nativně podporuje. Pokud používáte Wi-Fi volání přes naši aplikaci, podívejte se na tuto stránku.
Jaké jsou hlavní výhody Wi-Fi volání?
  • Na příjmu jste i tam, kam běžný signál nedosáhne.
  • Přátelé se vám dovolají na vaše standardní telefonní číslo. Stejně tak vy můžete volat na běžná čísla z vašeho adresáře.
  • Můžete využít funkci přesměrování hovorů.
  • Wi-Fi volání využijete doma i v zahraničí.
  • Výsledná kvalita hovoru přes Wi-Fi je závislá na síle Wi-Fi signálu a na parametrech připojení daného poskytovatele.

S telefony, které umí Wi-Fi volání už z výroby, máte navíc tyto výhody:

  • Užijete si vysokou kvalitu hovorů HD Voice.
  • Když je vám hlas málo, přidáte si k hovoru i video. Tuto funkci nemusejí podporovat všechny telefony.
  • I když jde o Wi-Fi volání, fungovat vám budou i SMS a MMS.
Co potřebuji pro volání přes Wi-Fi?
Telefon, který podporuje volání přes Wi-Fi.
Seznam telefonů najdete na našich stránkách. U některých modelů je funkčnost Wi-Fi volání podmíněna zakoupením u Vodafonu. Pro telefony s Androidem, které Wi-Fi volání z výroby nepodporují, máme speciální aplikaci.
Aktualizovaný firmware a povolené Wi-Fi volání v telefonu.
Aby vám Wi-Fi volání správně fungovalo, potřebujete mít v telefonu aktuální firmware, který funkci zpřístupňuje. V nastavení telefonu si také nezapomeňte podporu Wi-Fi volání zapnout. Volbu Wi-Fi volání obvykle najdete v nastavení hovorů, které je dostupné ze systémové aplikace pro telefonování.
LTE SIM kartu.
Jestli ještě LTE SIM nemáte, zdarma si ji objednejte přes Můj Vodafone nebo se zastavte v naší prodejně. LTE SIM poznáte podle nápisu LTE přímo na ní.
Aktivované "Wi-Fi volání a VoLTE" v samoobsluze Můj Vodafone.
Aktivaci zadáte na muj.vodafone.cz v sekci Nastavení služeb - Volání a SMS. Když máte iPhone 6 a novější, proběhne aktivace služby na vašem čísle automaticky a nemusíte se o to starat.
Volání přes Wi-Fi mi nefunguje, co může být příčinou?

Můj telefon podporuje Wi-Fi volání z výroby:

  1. Některé telefony musí být koupeny u českého Vodafonu, jinak nemůžeme zaručit, že bude Wi-Fi volání správně fungovat.
  2. Ověřte si, že máte nainstalovaný aktuální firmware s podporou Wi-Fi volání.
  3. Pro Wi-Fi volání potřebujete LTE SIMku, pokud ji ještě nemáte, zdarma si o ni řekněte.
  4. Nezapomněli jste na aktivaci Wi-Fi volání na muj.vodafone.cz?
  5. Wi-Fi volání je třeba povolit v nastavení telefonu.
  6. Wi-Fi síť, přes kterou se chcete připojit, nemusí splňovat parametry pro využití služby. Ověřit si je můžete níže.

Pro Wi-Fi volání používám aplikaci:

  1. Po nainstalování aplikace Wi-Fi volání je třeba provést autorizaci, která probíhá automaticky při prvním spuštění. Spusťte ji a zkontrolujte, že je vše v pořádku.
  2. Nezapomněli jste na aktivaci Wi-Fi volání na muj.vodafone.cz?
  3. Pokud váš telefon umí Wi-Fi volání už z výroby, nebude vám aplikace fungovat. V tom případě využijte nativní Wi-Fi volání.
  4. V telefonech koupených u operátora T-Mobile vám bude aplikace fungovat pouze v případě, že v nich nikdy nebyla vložena SIM karta T-Mobilu. Pokud byla, je třeba provést obnovení továrního nastavení.
  5. Wi-Fi síť, přes kterou se chcete připojit, nemusí splňovat parametry pro využití služby. Ověřit si je můžete níže. Síť také musí být pro volání povolena v nastavení aplikace.
  6. Aplikace Wi-Fi volání nefunguje v režimu letadlo, v tu chvíli není možné provést ověření přes SIM kartu.
  7. Vaše zařízení neumožňuje plné fungování aplikace, podívejte se prosím do části "Funguje aplikace na každém telefonu nebo tabletu?".
Zaplatím za Wi-Fi volání něco navíc? Jak je to v zahraničí?

Hovory (včetně videovolání), SMS i MMS vám v ČR účtujeme stejně, jako když voláte v běžné síti.

Pokud využíváte Wi-Fi volání v zahraničí:

Jsem v zahraničí na Wi-Fi volání Jak služby účtujeme
odchozí hovor, SMS nebo MMS na české číslo účtujeme stejně jako v ČR
odchozí hovor, SMS nebo MMS na zahraniční číslo účtujeme jako mezinárodní volání z ČR do zahraničí
příchozí hovor, SMS nebo MMS zdarma
Posílání a příjem SMS a MMS je podporováno pouze na telefonech, které umí Wi-Fi volání už z výroby. Přes aplikaci pro Android je možné přes Wi-Fi volání využít pouze hlasové služby.

Protože s Wi-Fi voláním voláte i v zahraničí tak, jako byste byli v ČR, doporučujeme telefonní čísla vždy vytáčet v mezinárodním formátu. Na česká čísla se s Wi-Fi voláním dovoláte i bez předvolby +420. Pro využití Wi-Fi volání nepotřebujete mít aktivní roaming.

Musí mít obě strany hovoru Wi-Fi volání aktivní?

Nemusí, s druhou stranou se uslyšíte, i když budete volat třeba tomu, kdo používá starší tlačítkový telefon. Pro využití některých výhod Wi-Fi volání je ale oboustranná podpora nezbytná:

  • HD Voice - jasněji se uslyšíte, pokud voláte v rámci sítě Vodafone a obě strany hovoru mají telefon, který HD Voice podporuje. HD Voice funguje v celé naší síti (2G, 3G, LTE i Wi-Fi volání). HD Voice se neuplatní, pokud voláte přes aplikaci pro Wi-Fi volání.
  • Videohovor - video můžete do hovoru přidat, pokud voláte v rámci sítě Vodafone a obě strany hovoru používají Wi-Fi volání nebo VoLTE. Videohovory nefungují s Android aplikací pro Wi-Fi volání.
Jak na telefonu poznám, že využívám Wi-Fi volání?
Android

Na telefonu můžete vidět, že právě využíváte Wi-Fi volání:

Vypnutí nebo zapnutí Wi-Fi volání v telefonu zařídíte z obrazovky Číselníku - Další - Nastavení Wi-Fi volání (postup se může lišit v závislosti na modelu telefonu).


iPhone
  • Wi-Fi volání používáte, pokud vedle názvu operátora v notifikační liště vidíte nápis Wi-Fi.
  • Zapnutí a vypnutí Wi-Fi hovorů najdete v Nastavení - Telefon - Wi-Fi hovory.
Co se stane, když opustím Wi-Fi signál?
  1. Telefon podporuje Wi-Fi volání z výroby - hovor plynule pokračuje v LTE síti přes VoLTE (možné pouze v ČR). Předání hovoru do 2G nebo 3G sítě není technicky možné.
  2. Voláte s aplikací Wi-Fi volání - přechod do mobilní sítě není možný a hovor se ukončí. Aplikace vás na špatný Wi-Fi signál upozorní zvukovým signálem.
Je Wi-Fi volání bezpečné?

Samozřejmě, Wi-Fi volání je stejně zabezpečené, jako když voláte přes naši síť. Autorizace k využívání služby je šifrovaná a podmíněná přítomností SIM karty.

Můžu pro Wi-Fi volání použít jakoukoliv Wi-Fi síť?

Wi-Fi volání podporuje každá Wi-Fi síť, ke které se přihlásíte a její rychlost pro stahování i odesílání dat je minimálně 100 kbit/s pro hlasový hovor a 1Mbit/s pro videohovor.

Aby hovor proběhl v pořádku, musí použitý Wi-Fi router podporovat přenos internetového zabezpečení IP Sec a splňovat následující parametry: IP Protocol Type=ESP 50 a/nebo IP Protocol Type=UDP (Port=500), IP Protocol Type=UDP (Port=4500), nastavení NAT translation time out pod 2 min.
Jak si nastavím služby přesměrování hovorů, skrytí čísla a čekající hovor, když mám Wi-Fi volání?

Když si aktivujete službu Wi-Fi volání, dojde ke změně ovládání těchto služeb a již není možné jejich nastavení v rámci menu telefonu, ale tato možnost je k dispozici na muj.vodafone.cz v sekci Nastavení služeb - Volání a SMS.

Bude mi při Wi-Fi volání fungovat příkaz pro zjištění kreditu *22#?

Je nám líto, ale nebude. Aktuálně není tato volba při připojení přes Wi-Fi volání dostupná. Svůj kredit si ale jednoduše zjistíte např. v aplikaci Můj Vodafone nebo posláním SMS ve tvaru: KOLIK KREDIT na číslo 7700.

Mohu při Wi-Fi volání využít i tísňové hovory a informační linky?

V rámci služby Wi-Fi volání není podporováno volání na čísla tísňového volání a na asistenční a informační linky s geolokací. Taková volání jsou automaticky směrována do mobilní sítě s tím, že není-li v daný okamžik mobilní síť dostupná, není možno tísňové volání uskutečnit. Toto omezení představuje omezení koncového zařízení zákazníka, za které Vodafone nenese odpovědnost.

Mějte svůj účet pod kontrolou

Stáhněte si aplikaci Můj Vodafone

Vše důležité vyřešíte přímo ve svém telefonu.

Přihlaste se do Můj Vodafone

Spravujte svůj účet odkudkoliv.

Přihlášení

  • Vždy něco navíc
  • Nastavení vždy po ruce
  • Výdaje pod kontrolou
  • Nejlepší aplikace