nav-check nav-user nav-search nav-basket nav-arrow nav-close nav-hamburger loading cash-registry transport-car network-antenna sms-a-mms odcizeny-telefon document onenet group-business person vodafone-box dum volani-wifi globe-arrow adsl glte handshake fms internet-v-mobilu modem predplacene-karty prislusenstvi pro-mlade rodina tablet tarify telefon vf-zarizeni volani-ze-zahranici volani-do-zahranici aktualni-utrata-a-cerpani vyuctovani historie-vyuctovani-a-plateb dobijeni check-ok sluzby internet earphone world kolac block sim-karta-a-telefon ostatni special info agreement lock arrows messages chat smart-devices pass domecek pevny-internet convergence sixtyplus Odměny Dárek Neomezeně Poslat dokument Marketing Digitální fotoaparát Domácí zábava Vodafone

Co je Wi-Fi volání a v čem jsou jeho výhody?

  • Volání přes Wi-Fi znamená, že se dovoláte i z míst, kde není běžný signál, ale máte k dispozici Wi-Fi připojení.
  • Telefony s nativní podporou Wi-Fi volání podporují také VoLTE (volání přes LTE síť).
Jaké jsou hlavní výhody Wi-Fi volání?
  • Na příjmu jste i tam, kam běžný signál nedosáhne.
  • Přátelé se vám dovolají na vaše standardní telefonní číslo. Stejně tak vy můžete volat na běžná čísla z vašeho adresáře.
  • Můžete využít funkci přesměrování hovorů.
  • Wi-Fi volání využijete doma i v zahraničí.
  • Užijete si vysokou kvalitu hovorů HD Voice. Výsledná kvalita hovoru přes Wi-Fi je závislá na síle Wi-Fi signálu a na parametrech připojení daného poskytovatele.
  • Když je vám hlas málo, přidáte si k hovoru i video. Tuto funkci nemusejí podporovat všechny telefony.
  • I když jde o Wi-Fi volání, fungovat vám budou i SMS a MMS.
Co potřebuji pro volání přes Wi-Fi?
Telefon, který podporuje volání přes Wi-Fi.
Seznam telefonů najdete na našich stránkách. U některých modelů je funkčnost Wi-Fi volání podmíněna zakoupením u Vodafonu.
Aktualizovaný firmware a povolené Wi-Fi volání v telefonu.
Aby vám Wi-Fi volání správně fungovalo, potřebujete mít v telefonu aktuální firmware, který funkci zpřístupňuje. V nastavení telefonu si také nezapomeňte podporu Wi-Fi volání zapnout. Volbu Wi-Fi volání obvykle najdete v nastavení hovorů, které je dostupné ze systémové aplikace pro telefonování.
LTE SIM kartu.
Jestli ještě LTE SIM nemáte, zdarma si ji objednejte přes Můj Vodafone nebo se zastavte v naší prodejně. LTE SIM poznáte podle nápisu LTE přímo na ní.
Aktivované "Wi-Fi volání a VoLTE" v samoobsluze Můj Vodafone.
Aktivaci zadáte na muj.vodafone.cz v sekci Služby - Volání a SMS. Když máte iPhone 6 a novější, proběhne aktivace služby na vašem čísle automaticky a nemusíte se o to starat.
Volání přes Wi-Fi mi nefunguje, co může být příčinou?
  1. Některé telefony musí být koupeny u českého Vodafonu, jinak nemůžeme zaručit, že bude Wi-Fi volání správně fungovat. Pokud máte telefon s Androidem, u kterého není nákup u Vodafonu podmínkou, nesmí být koupený u jiného operátora. Takový by totiž obsahoval specifická nastavení pro daného operátora a v naší síti by na něm VoLTE a Wi-Fi volání nefungovalo.
  2. Ověřte si, že máte nainstalovaný aktuální firmware s podporou Wi-Fi volání.
  3. Pro Wi-Fi volání potřebujete LTE SIMku, pokud ji ještě nemáte, zdarma si o ni řekněte.
  4. Nezapomněli jste na aktivaci Wi-Fi volání na muj.vodafone.cz?
  5. Wi-Fi volání je třeba povolit v nastavení telefonu.
  6. Wi-Fi síť, přes kterou se chcete připojit, nemusí splňovat parametry pro využití služby. Ověřit si je můžete níže.
Zaplatím za Wi-Fi volání něco navíc? Jak je to v zahraničí?

Hovory (včetně videovolání), SMS i MMS vám v ČR účtujeme stejně, jako když voláte v běžné síti.

Pokud využíváte Wi-Fi volání v zahraničí:

Jsem v zahraničí na Wi-Fi volání Jak služby účtujeme
odchozí hovor, SMS nebo MMS na české číslo účtujeme stejně jako v ČR
odchozí hovor, SMS nebo MMS na zahraniční číslo účtujeme jako mezinárodní volání z ČR do zahraničí
příchozí hovor, SMS nebo MMS zdarma

Protože s Wi-Fi voláním voláte i v zahraničí tak, jako byste byli v ČR, doporučujeme telefonní čísla vždy vytáčet v mezinárodním formátu. Na česká čísla se s Wi-Fi voláním dovoláte i bez předvolby +420. Pro využití Wi-Fi volání nepotřebujete mít aktivní roaming.

Musí mít obě strany hovoru Wi-Fi volání aktivní?

Nemusí, s druhou stranou se uslyšíte, i když budete volat třeba tomu, kdo používá starší tlačítkový telefon. Pro využití některých výhod Wi-Fi volání je ale oboustranná podpora nezbytná:

  • HD Voice - jasněji se uslyšíte, pokud voláte v rámci sítě Vodafone a obě strany hovoru mají telefon, který HD Voice podporuje. HD Voice funguje v celé naší síti (2G, 3G, LTE i Wi-Fi volání).
  • Videohovor - video můžete do hovoru přidat, pokud voláte v rámci sítě Vodafone a obě strany hovoru používají Wi-Fi volání nebo VoLTE.
Jak na telefonu poznám, že využívám Wi-Fi volání?
Android

Na telefonu můžete vidět, že právě využíváte Wi-Fi volání:

Vypnutí nebo zapnutí Wi-Fi volání v telefonu zařídíte z obrazovky Číselníku - Další - Nastavení Wi-Fi volání (postup se může lišit v závislosti na modelu telefonu).


iPhone
  • Wi-Fi volání používáte, pokud vedle názvu operátora v notifikační liště vidíte nápis Wi-Fi.
  • Zapnutí a vypnutí Wi-Fi hovorů najdete v Nastavení - Telefon - Wi-Fi hovory.
Co se stane, když opustím Wi-Fi signál?

Hovor plynule pokračuje v LTE síti přes VoLTE (možné pouze v ČR). Předání hovoru do 2G nebo 3G sítě není technicky možné.

Je Wi-Fi volání bezpečné?

Samozřejmě, Wi-Fi volání je stejně zabezpečené, jako když voláte přes naši síť. Autorizace k využívání služby je šifrovaná a podmíněná přítomností SIM karty.

Můžu pro Wi-Fi volání použít jakoukoliv Wi-Fi síť?

Wi-Fi volání podporuje každá Wi-Fi síť, ke které se přihlásíte a její rychlost pro stahování i odesílání dat je minimálně 100 kbit/s pro hlasový hovor a 1Mbit/s pro videohovor.

Aby hovor proběhl v pořádku, musí použitý Wi-Fi router podporovat přenos internetového zabezpečení IP Sec a splňovat následující parametry: IP Protocol Type=ESP 50 a/nebo IP Protocol Type=UDP (Port=500), IP Protocol Type=UDP (Port=4500), nastavení NAT translation time out pod 2 min.
Mohu při Wi-Fi volání využít i tísňové hovory a informační linky?

V rámci služby Wi-Fi volání není podporováno volání na čísla tísňového volání a na asistenční a informační linky s geolokací. Taková volání jsou automaticky směrována do mobilní sítě s tím, že není-li v daný okamžik mobilní síť dostupná, není možno tísňové volání uskutečnit. Toto omezení představuje omezení koncového zařízení zákazníka, za které Vodafone nenese odpovědnost.

Mějte svůj účet pod kontrolou

Stáhněte si aplikaci Můj Vodafone

Vše důležité vyřešíte přímo ve svém telefonu.

https://www.vodafone.cz/muj-vodafone/

Přihlaste se do Můj Vodafone

Spravujte svůj účet odkudkoliv.

Přihlášení

  • Vždy něco navíc
  • Nastavení vždy po ruce
  • Výdaje pod kontrolou
  • Nejlepší aplikace