nav-check nav-user nav-search nav-basket nav-arrow nav-close nav-hamburger loading cash-registry transport-car network-antenna sms-a-mms odcizeny-telefon document onenet group-business person vodafone-box dum volani-wifi globe-arrow adsl glte handshake fms internet-v-mobilu modem predplacene-karty prislusenstvi pro-mlade rodina tablet tarify telefon vf-zarizeni volani-ze-zahranici volani-do-zahranici aktualni-utrata-a-cerpani vyuctovani historie-vyuctovani-a-plateb dobijeni check-ok sluzby internet earphone world kolac block sim-karta-a-telefon ostatni special info agreement lock arrows messages chat smart-devices pass domecek Vodafone

Co je VoLTE a jak ho můžu využít?

  • VoLTE (Voice over LTE) znamená, že váš hovor spojíme přes LTE síť.
  • Je dostupné všude tam, kde má Vodafone LTE signál.
  • Telefony s podporou VoLTE podporují také Wi-Fi volání.
Jaké jsou hlavní výhody VoLTE?
  • Hovor spojíme téměř okamžitě, stačí, když i druhá strana používá VoLTE u Vodafonu.
  • Užijete si vysokou kvalitu hovorů HD Voice.
  • Když je vám hlas málo, přidáte si k hovoru i video - ViLTE (Video over LTE). Tuto funkci nemusejí podporovat všechny telefony.
  • S VoLTE můžete být i při hovoru dál připojeni k internetu maximální rychlostí.
Co pro volání přes VoLTE potřebuji?
Telefon, který VoLTE podporuje.
Seznam telefonů najdete na našich stránkách. U některých modelů je funkčnost VoLTE podmíněna zakoupením u Vodafonu.
Aktualizovaný firmware s podporou VoLTE.
Aby vám VoLTE správně fungovalo, potřebujete mít v telefonu aktuální firmware, který funkci zpřístupňuje.
LTE SIM kartu.
Jestli ještě LTE SIM nemáte, zdarma ji obdržíte u svého firemního Administrátora. LTE SIM poznáte podle nápisu LTE přímo na ní.
Aktivované "Wi-Fi volání a VoLTE" ve OneNet samoobsluze.
Aktivaci zadáte ve OneNet samoobsluze v sekci Wi-Fi volání a VoLTE, případně přes svého firemního Administrátora nebo na lince 800 77 77 80. Když máte iPhone 6 a novější, proběhne aktivace služby na vašem čísle automaticky a nemusíte se o to starat.
Musí mít obě strany hovoru VoLTE aktivní?

Nemusí, s druhou stranou se uslyšíte, i když budete volat třeba tomu, kdo používá starší tlačítkový telefon. Pro využití některých výhod VoLTE je ale oboustranná podpora nezbytná:

  • Spojení hovoru do 2 sekund - proběhne v případě, že obě strany používají VoLTE v síti Vodafonu.
  • HD Voice - jasněji se uslyšíte, pokud voláte v rámci sítě Vodafone a obě strany hovoru mají telefon, který HD Voice podporuje. HD Voice funguje v celé naší síti (2G, 3G, LTE i Wi-Fi volání).
  • Videohovor - video můžete do hovoru přidat, pokud voláte v rámci sítě Vodafone a obě strany hovoru používají Wi-Fi volání nebo VoLTE. Videohovory nefungují na telefonech iPhone.
Zaplatím za volání přes VoLTE něco navíc?

Hlasové i video hovory vám účtujeme jako každé jiné volání, za VoLTE neplatíte žádné speciální poplatky navíc.

Co se stane, když se během hovoru dostanu mimo signál LTE sítě?
  • Hlasový hovor bude bez přerušení pokračovat dál.
  • Videohovor se automaticky přepne do hlasového hovoru.
Čerpám na hovory přes VoLTE data ze svého balíčku?

I když hovor probíhá přes datovou síť, data z vašeho balíčku vám nebere.

Proč musí být pro fungování VoLTE některé modely telefonů koupené u Vodafonu?

Jedná se o novou technologii, kdy nastavení naší sítě a telefonu musí být v souladu. Někteří výrobci zatím nejsou schopni dát toto nastavení i do telefonů mimo naši distribuci, proto může být nutné pořízení přímo u Vodafonu.

Jak si nastavím služby přesměrování hovorů, skrytí čísla a čekající hovor, když mám aktivní VoLTE?

Když si aktivujete službu VoLTE, dojde ke změně ovládání těchto služeb a již není možné jejich nastavení v rámci menu telefonu, ale tato možnost je k dispozici ve OneNet samoobsluze v sekci Přehled služeb - Nastavení hovorů.

Volání přes VoLTE mi nefunguje, co může být příčinou?
  1. Některé telefony musí být koupeny u českého Vodafonu, jinak nemůžeme zaručit, že bude VoLTE správně fungovat. Pokud máte telefon s Androidem, u kterého není nákup u Vodafonu podmínkou, nesmí být koupený u jiného operátora. Takový by totiž obsahoval specifická nastavení pro daného operátora a v naší síti by na něm VoLTE a Wi-Fi volání nefungovalo.
  2. Ověřte si, že máte nainstalovaný aktuální firmware s podporou VoLTE.
  3. Nezbytná je LTE SIMka, pokud ji ještě nemáte, zdarma si o ni řekněte u svého firemního Administrátora.
  4. Nezapomněli jste na aktivaci VoLTE? Můžete to udělat ve OneNet samoobsluze nebo přes firemního Administrátora.