- VoLTE (Voice over LTE) znamená, že váš hovor spojíme přes LTE síť.
- Je dostupné všude tam, kde má Vodafone LTE signál. VoLTE nefunguje v zahraničí v roamingu.
- Telefony s podporou VoLTE podporují také Wi-Fi volání.
Jaké jsou hlavní výhody VoLTE?
- Hovor spojíme téměř okamžitě, stačí, když i druhá strana používá VoLTE u Vodafonu.
- Užijete si vysokou kvalitu hovorů HD Voice.
- Když je vám hlas málo, přidáte si k hovoru i video - ViLTE (Video over LTE). Tuto funkci nemusejí podporovat všechny telefony.
- S VoLTE můžete být i při hovoru dál připojeni k internetu maximální rychlostí.
Co pro volání přes VoLTE potřebuji?
- Telefon, který VoLTE podporuje.
- Seznam telefonů najdete na našich stránkách. U některých modelů je funkčnost VoLTE podmíněna zakoupením u Vodafonu.
- Aktualizovaný firmware s podporou VoLTE.
- Aby vám VoLTE správně fungovalo, potřebujete mít v telefonu aktuální firmware, který funkci zpřístupňuje.
- LTE SIM kartu.
- Jestli ještě LTE SIM nemáte, zdarma ji obdržíte u svého firemního Administrátora. LTE SIM poznáte podle nápisu LTE přímo na ní.
- Aktivované "Wi-Fi volání a VoLTE" ve OneNet samoobsluze.
- Aktivaci zadáte ve OneNet samoobsluze v sekci Wi-Fi volání a VoLTE, případně přes svého firemního Administrátora nebo na lince 800 77 77 80. Když máte iPhone 6 a novější, proběhne aktivace služby na vašem čísle automaticky a nemusíte se o to starat.
Musí mít obě strany hovoru VoLTE aktivní?
Nemusí, s druhou stranou se uslyšíte, i když budete volat třeba tomu, kdo používá starší tlačítkový telefon. Pro využití některých výhod VoLTE je ale oboustranná podpora nezbytná:
- Spojení hovoru do 2 sekund - proběhne v případě, že obě strany používají VoLTE v síti Vodafonu.
- HD Voice - jasněji se uslyšíte, pokud voláte v rámci sítě Vodafone a obě strany hovoru mají telefon, který HD Voice podporuje. HD Voice funguje v celé naší síti (2G, 3G, LTE i Wi-Fi volání).
- Videohovor - video můžete do hovoru přidat, pokud voláte v rámci sítě Vodafone a obě strany hovoru používají Wi-Fi volání nebo VoLTE. V případě Wi-Fi volání může být druhý účastník hovoru kdekoliv na světě, jen musí používat číslo českého Vodafonu. Videohovory nefungují na telefonech iPhone.
Zaplatím za volání přes VoLTE něco navíc?
Hlasové i video hovory vám účtujeme jako každé jiné volání, za VoLTE neplatíte žádné speciální poplatky navíc.
Co se stane, když se během hovoru dostanu mimo signál LTE sítě?
- Hlasový hovor bude bez přerušení pokračovat dál.
- Videohovor se automaticky přepne do hlasového hovoru.
Čerpám na hovory přes VoLTE data ze svého balíčku?
I když hovor probíhá přes datovou síť, data z vašeho balíčku vám nebere. Platí to pro hlasové i video hovory.
Proč musí být pro fungování VoLTE některé modely telefonů koupené u Vodafonu?
Jedná se o novou technologii, kdy nastavení naší sítě a telefonu musí být v souladu. Někteří výrobci zatím nejsou schopni dát toto nastavení i do telefonů mimo naši distribuci, proto může být nutné pořízení přímo u Vodafonu.
Volání přes VoLTE mi nefunguje, co může být příčinou?
- Některé telefony musí být koupeny u českého Vodafonu, jinak nemůžeme zaručit, že bude VoLTE správně fungovat. Pokud máte telefon s Androidem, u kterého není nákup u Vodafonu podmínkou, měl by být koupený "na volném trhu". Když si totiž pořídíte telefon u jiného operátora, bude obsahovat specifická nastavení pro daného operátora a v naší síti by na něm VoLTE a Wi-Fi volání nemuselo fungovat.
- Ověřte si, že máte nainstalovaný aktuální firmware s podporou VoLTE.
- Nezbytná je LTE SIMka, pokud ji ještě nemáte, zdarma si o ni řekněte u svého firemního Administrátora.
- Nezapomněli jste na aktivaci VoLTE? Můžete to udělat ve OneNet samoobsluze nebo přes firemního Administrátora.