Jak zjistím PIN a PUK a k čemu slouží? (ADMIN/UŽIVATEL)

Kde najdu kódy PIN a PUK?

Všechny kódy PIN, PUK, PIN2 a PUK2 najdete ve OneNet samoobsluze. Každá SIM karta má své vlastní kódy. To znamená, že když vyměníte SIM kartu, změní se vám i kódy PIN a PUK.

PIN a PUK najdete:

  • Pod stíracím polem na plastovém nosiči, ze kterého jste vylomili svou SIM kartu.
  • Po otevření kartičky papírového voucheru s QR kódem u eSIM.
  • Ve OneNet samoobsluze v menu Přehled služeb - Správa SIM - Kódy PIN a PUK.

Potřebuji znát pro zjištění kódů PIN, PUK, PIN2 a PUK2 přístupové heslo?

ANO, informace o přístupových kódech vyžaduje znalost administrátorského hesla, které si firemní zákazník definuje při podpisu své smlouvy OneNet. Pokud heslo neznáte (a nemáte k dispozici ani původní plastový nosič od SIM či papírový voucher eSIM), je nutné se s požadavkem obrátit na firemního Administrátora (určená osoba ve vaší firmě, u které pracujete nebo osoba, od které vaši SIM kartu máte).

K čemu je určen kód PIN?

  • Jde o identifikační kód, který chrání přístup k SIM kartě.
  • U nových SIM/eSIM karet Vodafonu je nastavený na 1234. V telefonu si ho můžete změnit na libovolnou číselnou kombinaci nebo ho úplně vypnout. Jak PIN vypnout, najdete v manuálu k vašemu telefonu.
  • Pokud svůj PIN zapomenete a dojde k zablokování, je třeba pro jeho odblokaci použít kód PUK, po jehož správném zadání si nastavíte nový PIN. Po zadání kódu PUK bude vaše SIM karta požadovat zadání nového PINu - ten je nutné zadat 2x po sobě - jde o 2 kroky (potvrzení a ověření, že zadáváte ten správný PIN kód).
  • Ve vaší OneNet samoobsluze, na papírovém voucheru a plastovém nosiči SIM najdete pouze výchozí hodnotu PINu (1234) od výroby. Jakmile si PIN změníte na vlastní kombinaci, váš nový PIN nijak nezjistíme.
  • Pokud vaši SIM kartu vložíte do jiného telefonu, váš PIN zůstane stejný - nejde o zabezpečení telefonu, ale vaší SIM karty.

K čemu je určen kód PUK?

  • Jedná se o 8místný kód, který slouží pro odblokování SIM karty v případě, že zadáte 3x chybný kód PIN.
  • Kód PUK nelze nijak změnit.
  • Pokud zadáte kód PUK za celou životnost SIM karty 10x chybně, dojde k trvalému zablokování SIM a je nutné vystavit novou SIM kartu - vaše telefonní číslo vám samozřejmě zůstane zachováno. Jen pozor, že kontakty, které jste měli uložené na původní SIM kartě, na nové SIM nebudou a nelze je bohužel obnovit. Proto doporučujeme kontakty pravidelně zálohovat (například přes Google účet nebo iCloud).
  • Kód PUK najdete ve OneNet samoobsluze v části Přehled služeb - Správa SIM - Kódy PIN a PUK.

K čemu je určen kód PIN2 a PUK2?

  • PIN2 je kód umožňující přístup k některým speciálním funkcím telefonu, například nastavení provolané částky.
  • PUK2 je 8místný kód umožňující měnit nastavení PIN2, lze jím také odblokovat funkce telefonu, které jsou nepřípustné díky špatnému zadání PIN2.

Odblokoval jsem SIM kartu pomocí kódu PUK, ale po zadání nového PINu se SIM v telefonu hlásí stále blokovaná

Zkuste svůj telefon restartovat. Po přihlášení se telefonu znovu do sítě se vám objeví aktuální stav. V případě potřeby postup pro odblokování kódem PUK opakujte.

POZOR: Po zadání kódu PUK bude vaše SIM karta požadovat zadání nového PINu - ten je nutné zadat 2x po sobě - jde o 2 kroky (potvrzení a ověření, že zadáváte ten správný PIN kód).

Používáte SIM kartu v modemu nebo jiném datovém zařízení?

V případě, že SIM kartu používáte v modemu nebo jiném datovém zařízení, je potřeba před vložením SIM nejprve vypnout požadavek na PIN. To můžete provést buď pomocí mobilního telefonu (SIM kartu vložíte do telefonu a PIN v menu telefonu vypnete) nebo použití PINu deaktivujte přímo v menu vašeho datového zařízení (pokud je podporováno výrobcem).

Mějte přehled o svých službách díky aplikaci Můj Vodafone