nav-check nav-user nav-search nav-basket nav-arrow nav-close nav-hamburger loading cash-registry transport-car network-antenna sms-a-mms odcizeny-telefon document onenet group-business person vodafone-box dum volani-wifi globe-arrow adsl glte handshake fms internet-v-mobilu modem predplacene-karty prislusenstvi pro-mlade rodina tablet tarify telefon vf-zarizeni volani-ze-zahranici volani-do-zahranici aktualni-utrata-a-cerpani vyuctovani historie-vyuctovani-a-plateb dobijeni check-ok sluzby internet earphone world kolac block sim-karta-a-telefon ostatni special info agreement lock arrows messages chat smart-devices pass domecek pevny-internet convergence sixtyplus Odměny Dárek Neomezeně Vodafone

Jak mám nastavit modem pro Pevný internet DSL a Optical?

Koupili jste modem u nás? Pak ho stačí zapojit podle návodu, už jsme ho dopředu nastavili. Jestli máte modem svůj, ujistěte se, že podporuje příslušné technologie a upravte jeho nastavení.

Nastavení modemu pro technologie ADSL/VDSL

Technologie ADSL/VDSL využívá pro přenos dat telefonní vedení. Modem podporující xDSL propojujete s telefonní zásuvkou telefonním kabelem s koncovkami typu RJ-11.

Podle návodu k modemu vstupte do jeho administrace a najděte nastavení pro xDSL. Pro správné fungování modemu je třeba zadat tyto parametry:

  • Režim přenosu: PPPoE
  • Uživatelské jméno: VF
  • Heslo: VF
  • VPI: 8 (platí pro technologii ADSL)
  • VCI: 48 (platí pro technologii ADSL)
  • VLAN mux ID: 848 (platí pro technologii VDSL)
Při nákupu vlastního modemu věnujte pozornost následujícím parametrům. V případě modemu pro připojení přes ADSL musí modem podporovat normu Annex B. V případě modemu pro VDSL musí modem podporovat rychlosti, které umožňuje váš tarif pro připojení k internetu. Pro nejrychlejší VDSL s rychlostí až 250 Mbit/s musí modem podporovat VDSL profil 35b (ITU G.993.2).
Nastavení modemu pro připojení přes optická vlákna

Pokud od nás máte Pevný internet přes optická vlákna, zřizujeme vám doma zásuvku typu ethernet (RJ-45). Pro připojení pak můžete využít jakýkoliv router s rozhraním ethernet, který se zásuvkou propojíte síťovým kabelem. Router musí mít podporu funkcí PPPoE, NAT a vstupní konektor (WAN) ve formátu RJ-45.

Podle návodu k routeru vstupte do jeho administrace a najděte nastavení pro WAN (broadband, širokopásmové připojení). Pokud router podporuje nastavení více širokopásmových připojení, přidejte nové připojení, pokud ne, přepište aktuální nastavení:

  • Název připojení (Name): Vodafone
  • Typ připojení (Type): Ethernet
  • Režim přenosu (Mode): Routing
  • Zapouzdření (Encapsulation): PPPoE
  • Režim IP adresy: IPv4
  • PPP informace

  • PPP uživatelské jméno: VF
  • PPP heslo: VF
  • PPP Connection Trigger: Automatické připojení (Auto Connect)
  • MTU hodnota: 1500
  • Nastavení routovacích funkcí

  • NAT: Aktivní
  • Nastavení jako výchozí brána (Apply/Set as default gateway: Aktivní)
Při nákupu vlastního routeru věnujte pozornost především podporovaným maximálním rychlostem. Pokud by modem podporoval pouze u LAN portů pouze 100 Mbit/s a měli byste od nás objednané například připojení s rychlostí až 250 Mbit/s, budete moct s ohledem na parametry vašeho routeru využít maximálně 100 Mbit/s.
Aktuálně nabízené modemy

Podívejte se na podrobnější informace k námi nabízeným modemům:

Starší typy modemů
Jaký je postup pro instalaci nového firmwaru modemu?

Nový firmware najdete na této stránce v části "Aktualizujte firmware svého modemu".

Po přihlášení do webového rozhraní modemu zvolte v menu položku Management - Update software.
Adresa pro přihlášení do administrace bývá 10.0.0.138 a zadáváte ji do adresního řádku v prohlížeči.
Tlačítkem Browse se vám otevře dialog pro vyhledání souboru. Vyberte stažený soubor a tlačítkem Update software zahajte proceduru.
Nahrávání může trvat i 5 minut.
Nakonec modem uveďte do továrního nastavení.
To najdete v menu Management - Setttings - Restore default - tlačítko "Restore Default Settings".
Jak poznám, přes jakou technologii jsem připojený?

Pokud si nejste jisti, jakou technologií jste připojeni k internetu, kontaktujte nás a my vám informace rádi poskytneme.

Pokud potřebujete radu k instalaci, můžete se obrátit na Linku péče o zákazníky *77 nebo 800 77 00 77 z jakékoliv sítě. Pokud u nás máte pouze Pevný internet, volejte 800 77 77 31.

Mějte svůj účet pod kontrolou

Stáhněte si aplikaci Můj Vodafone

Vše důležité vyřešíte přímo ve svém telefonu.

https://www.vodafone.cz/muj-vodafone/

Přihlaste se do Můj Vodafone

Spravujte svůj účet odkudkoliv.

Přihlášení

  • Vždy něco navíc
  • Nastavení vždy po ruce
  • Výdaje pod kontrolou
  • Nejlepší aplikace