Jak funguje dvoufázové ověření pro přihlášení do OneNet samoobsluhy? (ADMIN/UŽIVATEL)

Abychom ještě více ochránili vaše údaje a informace, zavedli jsme pro přihlášení do OneNet samoobsluhy další bezpečnostní prvek, a to dvoufázové ověření. Pro každé přihlášení budete místo uživatelského jména a hesla využívat svůj e-mail, heslo a ověřovací kód, který vám pošleme SMSkou na vámi nastavené telefonní číslo.

Jak si nastavím dvoufázové přihlašování?

Návod využijte, pokud ještě přihlašování e-mailem s dvoufázovým ověřováním u Vodafonu nepoužíváte (ani u jiného účtu) a budete si ho nově zakládat.

Přihlaste se do OneNet samoobsluhy.

Pro přihlášení použijte stávající přihlašovací údaje.

Vyberte možnost pro nastavení dvoufázového přihlášení.

Po přihlášení se vám zobrazí upozornění na novou metodu přihlašování se stručným přehledem novinek. Zde můžete vybrat volbu pro změnu přihlašování.

Vytvořte si nové přihlašovací údaje - vyberte si přihlašovací e-mail, heslo a potvrďte platnost e-mailové adresy.

Je důležité, abyste měli do e-mailu okamžitý přístup, během registrace vám tam pošleme ověřovací kód, abychom si byli jisti, že je e-mail opravdu váš. Pokud byste e-mail s ověřovacím kódem nenašli ve složce s doručenou poštou, podívejte se také do hromadných zpráv nebo do nevyžádané pošty (spamu).

Po nastavení e-mailu si vyberte telefonní číslo, na které vám budeme posílat SMS s ověřovacím kódem při každém přihlášení.

Vybrat si můžete jakékoliv české mobilní telefonní číslo nebo zahraniční mobilní číslo z dostupného seznamu předvoleb. Jedno telefonní číslo může být spojené pouze s jedním e-mailem určeným pro přihlášení do samoobsluhy. Pro dokončení registrace vám na zvolené číslo pošleme SMS s ověřovacím kódem.

Jak si připojím více účtů pod jedno přihlášení?

Návod využijte, pokud už přihlašování e-mailem s dvoufázovým ověřováním u Vodafonu pro jiný účet máte a chcete k němu připojit přístup pro další účet.

Přihlaste se do OneNet samoobsluhy.

Pro přihlášení použijte stávající přihlašovací údaje.

Vyberte možnost pro nastavení dvoufázového přihlášení.

Po přihlášení se vám zobrazí upozornění na novou metodu přihlašování se stručným přehledem novinek. Zde můžete vybrat volbu pro změnu přihlašování.

Nevytvářejte zcela nové přihlašovací údaje, ale vyberte volbu Přihlásit v horní části stránky.

Následně se přihlaste pomocí přihlašovacích údajů, které už pro dvoufázové přihlašování používáte. Zadejte tedy e-mail, heslo a potvrzovací kód z SMS. Vše pak potvrdíte a dostanete se do OneNet samoobsluhy.

Nyní máte nastaveno dvoufázové přihlašování s přístupem k více zákaznickým účtům.

Při přihlášení si vyberete, se kterým účtem chcete pracovat, pokud jich máte více, můžete si hvězdičkou označit oblíbené účty.

Mohlo by se vám hodit:

Proč si musím nastavit dvoufázové přihlášení?

Ochrana vašich dat má pro nás nejvyšší prioritu. Abychom dále posílili jejich zabezpečení, zejména s ohledem na stále sofistikovanější kyberútoky, přecházíme na bezpečnější přihlašování.

Proč pro ověření používáte pouze SMS zprávu a ne třeba push notifikaci nebo aplikaci (Authenticator)?

V tuto chvíli podporujeme pouze poslání kódu přes SMS, i tento způsob doručení kódu je výrazným zvýšením zabezpečení. Do budoucna počítáme s rozšířením o další možnost ověření. O nových možnostech budeme informovat, jakmile to bude aktuální.

Proč nemůžu využít jedno telefonní číslo pro ověření svého přihlašování k více zákaznickým účtům?

Telefonní číslo pro příjem potvrzovacích kódů můžete mít zaregistrované jen k jednomu přihlašovacímu e-mailu. Spravujete-li více účtů, do nichž se přihlašujete různými e-mailovými adresami, každý účet musí mít svoje vlastní telefonní číslo pro dvoufázové ověření, na které vám pošleme SMS s ověřovacím kódem. V případě, že se nepotřebujete přihlašovat pomocí více e-mailových adres, doporučujeme vám využít možnost propojení účtů - viz naše videonávody výše.  

Proč mi nefunguje přihlášení do samoobsluhy – při přihlášení vidím informaci o zablokovaném účtu? (Koncový uživatel)

Objeví se jako hláška „Váš účet je zablokován administrátorem“ nebo jako ikona „zákazu“. V tomto případě se obraťte na administrátora firemního účtu, blokaci provedla osoba, která má na starost váš firemní OneNet účet.

Proč mi nefunguje přihlášení do samoobsluhy – při přihlášení vidím informaci o zablokovaném účtu? (Administrátor / Skupinový administrátor)

Toto se může stát, když některý z firemních Administrátorů účet zablokuje. Objeví se jako hláška „Váš účet je zablokován administrátorem“ nebo jako ikona „zákazu“. Obraťte se na hlavního administrátora firemního účtu nebo Linku péče o významné zákazníky 800 777 780.

Jak změním e-mailovou adresu nebo telefonní číslo na jiné, které už mám registrované pro dvoufázové přihlášení - potřebuji propojit účty? (Koncový uživatel)

V případě, že potřebujete změnit e-mailovou adresu nebo telefonní číslo na jiné, které je již spárované s existujícím dvoufázovým přihlášením, nelze toto provést běžnou úpravou pomocí ikony „tužky“.

Účet, který chcete připojit, nejprve smažte přes volbu Smazat účet a poté se do OneNet samoobsluhy přihlaste znovu přes odkaz Nemám účet.
Následně, při registraci dvoufázového ověření, vyberte Přihlásit a využijte možnost propojení více účtů jednou e-mailovou adresou nebo jedním telefonním číslem - viz naše videonávody.

Jak změním e-mailovou adresu nebo telefonní číslo na jiné, které už mám registrované pro dvoufázové přihlášení - potřebuji propojit účty? (Administrátor)

V případě, že potřebujete změnit e-mailovou adresu nebo telefonní číslo na jiné, které je již spárované s existujícím dvoufázovým přihlášením, nelze toto provést běžnou úpravou pomocí ikony „tužky“.

Účet, který chcete připojit, nejprve smažte přes volbu Smazat účet a vytvořte nový (s tím vám pomůže váš hlavní firemní administrátor nebo kontaktujte Linku péče o významné zákazníky 800 777 780).
Následně, při registraci dvoufázového ověření, vyberte Přihlásit a využijte možnost propojení více účtů jednou e-mailovou adresou nebo jedním telefonním číslem - viz naše videonávody.

Co mám dělat, když mi nedorazil ověřovací kód do e-mailu?

Ověřovací kód posíláme do e-mailu při registraci nového e-mailu. Zkontrolujte prosím složku SPAM ve své e-mailové schránce, ověřte správnost zadání e-mailové adresy, kterou chcete použít, případně můžete vygenerovat ověřovací kód znovu kliknutím na odkaz Odeslat znovu.

Co mám dělat, když mi nedorazila SMS s ověřovacím kódem?

  1. Nejprve ověřte, že má váš mobilní telefon dostatečný signál, bez přihlášení k mobilní síti není možné SMS zprávu doručit. 
  2. U telefonů s OS Android se může stát, že SMS budete mít ve složce s filtrovanými zprávami (spamem, nevyžádanými zprávami...). Zkuste ve své aplikaci pro SMS najít v nastavení složku pro spam nebo zablokované konverzace. Podívejte se na další informace v nápovědě od Googlu.
  3. V případě iPhonu se může jednat o zapnuté filtrování SMS od neznámých odesílatelů, podívejte se na nápovědu na stránkách Apple.
  4. Zkuste telefon vypnout a zapnout, případně SIM kartu vložte do jiného telefonu a vyzkoušejte, jestli SMS v tomto případě dorazí.
  5. Případně je možné vygenerovat ověřovací kód znovu kliknutím na odkaz Odeslat znovu

Co mám dělat, když jsem zapomněl heslo, které používám pro přihlášení do samoobsluhy?

Při přihlášení zadejte e-mailovou adresu a poté klikněte na odkaz Zapomenuté heslo, provedeme vás resetem a nastavením nového hesla.

Co mám dělat, když jsem zapomněl e-mail, který používám pro přihlášení do samoobsluhy?

Pro zjištění registrované e-mailové adresy kontaktujte svého administrátora nebo Linku péče o významné zákazníky 800 777 780 nebo vyznamny.zakaznik@vodafone.cz. 

Jak se ve OneNet samoobsluze přepnu na jiný propojený účet?

Přepínání mezi různými účty můžete provést rovnou při přihlášení (pokud máte více účtů, můžete ty nejpoužívanější označit pomocí hvězdičky jako oblíbené). Pokud jste již přihlášeni, přepnutí účtu provedete najetím myší na název společnosti v pravém horním rohu.

Co mám dělat, když ztratím telefon/telefonní číslo, na které mi posíláte ověřovací kódy?

V případě ztráty proveďte nejprve blokaci vašeho telefonního čísla. Můžete to udělat prostřednictvím OneNet samoobsluhy vašeho firemního administrátora nebo na Lince péče o významné zákazníky 800 777 780. Po ověření můžeme provést výměnu SIM a telefonní číslo tak znovu zprovozníme (novou prázdnou SIM má k dispozici firemní Administrátor, je možné ji vyzvednout v prodejně nebo si ji můžete objednat telefonicky na 800 777 780).

Mějte přehled o svých službách díky aplikaci Můj Vodafone