Vodafone nav-check nav-user nav-search nav-basket nav-arrow nav-close nav-hamburger loading cash-registry transport-car network-antenna sms-a-mms odcizeny-telefon document onenet group-business person vodafone-box dum volani-wifi globe-arrow adsl glte handshake fms internet-v-mobilu modem predplacene-karty prislusenstvi pro-mlade rodina tablet tarify telefon vf-zarizeni volani-ze-zahranici volani-do-zahranici aktualni-utrata-a-cerpani vyuctovani historie-vyuctovani-a-plateb dobijeni check-ok sluzby internet earphone world kolac block sim-karta-a-telefon ostatni special info agreement lock arrows messages chat smart-devices pass domecek pevny-internet convergence sixtyplus Odměny Dárek Neomezeně Poslat dokument Marketing Digitální fotoaparát Domácí zábava

14. července 2021

Aplikace Záchranka rozšiřuje své funkce a expanduje za hranice

Cesty osudu jsou nevyzpytatelné a někdy nás bohužel přivedou do situace, ve které jde o život. Uživatelům, kteří mají aplikaci Záchranka nainstalovanou ve svém mobilním telefonu, stačí v takových případech přidržet nouzové tlačítko na displeji. Postupem času se podařilo aplikaci doplňovat dalšími funkcemi - od poloviny července letošního roku se rozšířila také o Elektronickou knihu túr. Umožní turistům na svém profilu zadat naplánovanou trasu a v případě, že do cíle nedorazí ve stanovenou dobu, aplikace odešle upozornění Horské službě.

Aplikace Záchranka dokazuje, že je živou aplikací, která se již víc jak pět let neustále vyvíjí. Přichází s vývojem nových funkcionalit, které posouvají aplikaci od původního „tlačítka pomoci“ ke komplexní platformě pomoci lidem v ohrožení zdraví a života. Současně dbá na to, aby design aplikace byl uživatelský příjemný a intuitivní, což je pro samotné uživatele nacházející se v krizové situaci velice důležitý faktor,“ uvádí Jan Fencl, programový manažer Nadace Vodafone Česká republika.

Pomoc i za hranicemi

Po pětiletém fungování má aplikaci Záchranka nainstalováno více než milion a půl uživatelů. Od roku 2016 zaznamenal dispečink Zdravotnické záchranné služby více než 64 tisíc volání prostřednictvím aplikace, což znamená asi 60 zavolání o pomoc denně.

Aplikace Záchranka už nyní překračuje hranice. Když přijedou Češi do Maďarska, Rakouska nebo na slovenské hory, pomocí stisku tlačítka v aplikaci se dovolají na tamní záchrannou službu a odešlou jí své údaje. Záchranka myslí i na jazykovou bariéru a nabízí volajícímu tabulku s nejčastějšími poraněními, aby mohl jednoduše zvolit, co se přihodilo. „Záchranka funguje i v dalších státech, zde však stisknutí tlačítka vytočí tamní linky obdobné naší 155 a polohové a další údaje ale odeslány nejsou. Do budoucna usilujeme o to, aby se aplikaci dařilo i v zahraničí propojovat s tamními zdravotnickými systémy,“ říká ředitel a autor aplikace Filip Maleňák.

Nový modul vznikl za finanční podpory Nadace Vodafone a Generali České pojišťovny, která se již od počátku podílí na implementaci Horské služby do aplikace Záchranka.

Vodafone vyhlásil AR Challenge pro studenty

Středoškoláci v Karlových Varech, Jeseníku a Ústí nad Labem mohou zlepšit život ve svých domovských městech za pomoci nejmodernějších technologií. Umožní jim to soutěž Vodafone AR Challenge, jejímž prostřednictvím mohou uvést v život vlastní projekty s využitím rozšířené reality (AR – augmented reality) a smíšené reality (MR – mixed reality). Potřeba jsou pouze speciální brýle a 5G síť, které studentům poskytne Vodafone, a vlastní kreativita.