Jak účtujeme aktivaci a zrušení tarifu nebo balíčku?
Účtování při aktivaci a zrušení mobilních tarifů
Při aktivaci tarifu:
Zaplatíte poměrnou část poplatku.
Zároveň dostanete poměrnou část volných jednotek podle počtu dní, kdy už tarif v zúčtovacím období používáte.
Při zrušení tarifu:
Pokud jste před aktivací nového tarifu využívali jiný (měníte tarif), i za původní tarif zaplatíte poměrnou část poplatku.
Účtování při aktivaci a zrušení samostatných a doplňkových balíčků u mobilních služeb
Při aktivaci balíčku s volnými jednotkami:
Zaplatíte poměrný poplatek z ceny balíčku.
Dostanete také poměrný počet jednotek.
Výjimkou jsou balíčky, které se obnovují podle data aktivace, jako jsou např. Připojení na měsíc, Připojení ze zahraničí na stálo nebo Balíčky ke kartě. U nich účtujeme poplatek vždy celý a balíček obnovíme po měsíci. Celý měsíční poplatek účtujeme také u Zvětšení datového balíčku, se kterým máte k dispozici navýšená data okamžitě po aktivaci. To se týká i Zvětšení datového balíčku, pokud je spojené s tarifem Red+.
Při zrušení balíčku:
Zaplatíte poměrnou část poplatku z ceny balíčku.
Výjimkou jsou datové balíčky, roamingové balíčky, balíčky minut pro volání do zahraničí, MMS balíček a Balíčky ke kartě. U nich měsíční poplatek účtujeme v plné výši.
Případné zbylé volné jednotky nepřevádíme.
Účtování při kompletním zrušení telefonního čísla
Měsíční poplatky vám v tom případě naúčtujeme poměrnou částí podle toho, k jakému dni telefonní číslo rušíte nebo přenášíte do sítě jiného operátora.
Účtování u služby Vodafone TV
Při aktivaci Vodafone TV nebo doplňkového programového balíčku v průběhu zúčtovacího období zaplatíte poměrnou část měsíčního poplatku podle data aktivace.
Zrušení doplňkového balíčku nebo změnu TV tarifu doporučujeme provést před koncem vašeho zúčtovacího období, protože v tomto případě nedochází ke zpětnému přepočítání ceny.
Pokud byste rušili celou službu Vodafone TV, naúčtujeme vám poměrnou část měsíčních poplatků s ohledem na datum zrušení a vaše zúčtovací období.
Účtování u pevného internetu
Při aktivaci Pevného internetu zaplatíte poměrnou část měsíčního poplatku podle data aktivace.
Při zrušení služby zaplatíte poměrnou část měsíčního poplatku podle data zrušení. Výjimkou je pouze Pevný internet přes LTE, u kterého k přepočítání poplatku nedochází, proto ho doporučujeme rušit ke konci zúčtovacího období.
U předplacených karet je zúčtovací období stejné s kalendářním měsícem (od prvního do posledního dne v měsíci).
Příklad: Vaše zúčtovací období začíná vždy k 20. dni v měsíci. Vy si 12. změníte tarif. Abyste nemuseli 8 dní čekat na začátek dalšího období, aktivujeme vám vybraný tarif rovnou a propočítáme ho tak, abyste ho mohli využívat hned. Takže zaplatíte jenom poměrnou část poplatku z ceny tarifu na 8 dní, a podle toho dostanete určitý počet jednotek. Od začátku dalšího zúčtovacího období pak už budete mít všechny volné jednotky z tarifu za běžnou měsíční cenu. Poplatek za původní tarif buď propočítáme, nebo ho naúčtujeme celou částkou, podle typu tarifu. Nevyužité volné jednotky při změně tarifu nepřevádíme.