Co znamenají pojmy OKU, ČVOP a PAC a jak je získám?

Přenosové kódy slouží k tomu, abyste mohli přenést své telefonní číslo nebo internet k jinému operátorovi.

OKU

  • OKU (= Ověřovací kód účastníka) je 14místný autorizační kód a slouží k přenosu vašeho telefonního čísla nebo pevného internetu k jinému poskytovateli.
  • O vystavení OKU nemusíte žádat, je automaticky přidělen při aktivaci vašeho čísla a může být uvedený ve smlouvě nebo v samoobsluze vašeho operátora.
  • Jedná se o důvěrný údaj, svůj OKU nikomu neříkejte, aby nedošlo k jeho zneužití.
  • Platnost OKU je po celou dobu smluvního vztahu. Pokud své číslo převedete na jiného majitele (jiný zákaznický účet) nebo k jinému operátorovi, OKU se změní.

ČVOP

  • ČVOP (= Číslo oprávnění pro přenos) je 14místný autorizační kód, který nám říká, že vaše telefonní číslo může odejít od stávajícího poskytovatele mobilních služeb.
  • Součástí ČVOPu je také nejbližší možné datum přenosu.
  • 1. až 3. číslice je kód pro původního poskytovatele. 4. až 7. číslice označuje první možné datum přenosu vašeho telefonního čísla ve formátu MM.DD.
  • Platnost ČVOPu je 60 dní od jeho vystavení. Na rozdíl od OKU o něj tedy musíte aktivně požádat. Díky ČVOP však můžete přenést i více telefonních čísel najednou.

PAC

  • PAC je 11místné číslo přiřazené ke konkrétnímu přenosu telefonního čísla.
  • Říká nám, kam a kdy se vaše telefonní číslo přenáší.
  • Získáte ho od budoucího poskytovatele mobilních služeb pomocí SMS zprávy nebo e-mailu.
  • PAC nemusíte nikde hlásit, může se vám ale hodit, pokud chcete získat informace k průběhu přenosu čísla.

Může se vám hodit:

Mějte přehled o svých službách díky aplikaci Můj Vodafone