(dále jen "Podmínky přenositelnosti")
1.1 Tyto Podmínky přenositelnosti upravují práva a
povinnosti společnosti Vodafone Czech Republic a.s. (dále jen
"Vodafone") a práva a povinnosti účastníků veřejně dostupné telefonní
služby poskytované na veřejné mobilní telefonní síti (dále jen
„účastník“) v souvislosti s realizací služby přenositelnosti telefonních
čísel ve veřejných mobilních telefonních sítích (dále jen "Služba").
1.2 Služba umožňuje všem účastníkům ponechat si jimi
užívané mobilní telefonní číslo, popřípadě telefonní čísla, a to
nezávisle na mobilním operátorovi, který jim telefonní služby poskytuje.
Služba je dostupná všem účastníkům.
1.3 Službu zajišťuje Vodafone na základě
zákona č. 127/2005 Sb. o elektronických komunikacích v souladu
s opatřením obecné povahy Českého telekomunikačního úřadu
č. OOP/10/07.2005-3, v platném znění, kterým se stanoví technické
a organizační podmínky pro realizaci přenositelnosti
telefonních čísel a zásady pro účtování ceny mezi podnikateli
v souvislosti s přenositelností čísel.
2.1 Účastník, který má zájem o přenos svého
telefonního čísla k jinému mobilnímu operátorovi, kontaktuje jím
zvoleného budoucího operátora, do jehož sítě hodlá své telefonní číslo
přenést (dále jen "přejímající operátor") a požádá jej o vytvoření
objednávky k přenosu.
2.2 Nejpozději do 10 pracovních dnů po vytvoření této
objednávky je zákazník povinen doručit svému stávajícímu operátorovi,
jehož služby ke dni podání žádosti o vytvoření objednávky dle bodu 2.1
využívá (dále jen "opouštěný operátor") projev vůle směřující k ukončení
nebo dalšímu nepokračování smlouvy dle podmínek sjednaných touto
smlouvou a požádat jej o potvrzení, že splňuje podmínky pro přenos svého
telefonního čísla k jinému operátorovi. Opouštěný operátor je povinen
ověřit oprávnění účastníka nakládat s daným číslem a následně sdělit
výsledek ověření podmínek pro přenesení telefonního čísla zákazníkovi
bez zbytečného odkladu, a to v případě předplacených služeb nejpozději
do 2 hodin a v ostatních případech do 3 pracovních dní.
2.3 Jakmile opouštěný operátor potvrdí splnění podmínek
pro přenos telefonního čísla, účastník musí opětovně kontaktovat
přejímajícího operátora a sjednat s ním datum přenesení telefonního
čísla.
2.4 K přenesení čísla musí dojít nejpozději do 14
pracovních dnů ode dne, kdy opouštěný operátor potvrdí splnění podmínek
pro přenos a uvolní telefonní číslo či čísla k přenosu. Zákazník si
proto musí nastavit s přejímajícím operátorem datum přenesení svého
čísla nejpozději 11.pracovní den od uvolnění čísla opouštěným
operátorem.
2.5 K přenosu čísla dojde v den sjednaný s přejímajícím
operátorem, a to v časovém rozmezí od 0:00 hodin do 6:00 hodin - v této
době nebo její části nemusí být přenášené telefonní číslo aktivní v
síti žádného mobilního operátora, nadále však zůstává aktivní pouze pro
volání na číslo tísňové linky 112.
2.6 Vzhledem k tomu, že pro účely realizace Služby je
nutná spolupráce opouštěného a přejímajícího operátora, je popis Služby
dále rozdělen následovně:
3.1 Účastník může požádat o přenos čísla k Vodafonu
prostřednictvím všech obvyklých prodejních míst (na obchodě či
prostřednictvím telefonního prodeje).
3.2 Žádost o přenos čísla musí obsahovat následující údaje:
3.3 Po zaregistrování žádosti přidělí Vodafone
žádosti účastníka (dále jen „objednávka“) identifikační číslo, které
zašle účastníkovi.
3.4 Účastník nesmí použít identifikační číslo objednávky k přenosu jiného čísla/čísel, než která jsou uvedena v objednávce.
3.5 Od data přidělení identifikačního čísla objednávce
je účastník povinen nejpozději do 10 pracovních dní doručit opouštěnému
operátorovi projev vůle směřující k ukončení nebo dalšímu nepokračování
smlouvy dle podmínek sjednaných touto smlouvou s příslušným operátorem, a
to za účelem jejího ověření. V případě, že tak neučiní, bude objednávka
automaticky zrušena.
3.6 Po úspěšném ověření objednávky ze strany
opouštěného operátora provede opouštěný operátor následně uvolnění čísla
z jeho veřejné mobilní telefonní sítě k přenosu k Vodafonu.
3.7 Účastník společně s Vodafonem dohodnou datum
přenosu takovým způsobem, aby byla čísla z objednávky přenesena
nejpozději do 14 pracovních dnů od data úspěšného ověření objednávky
dle bodu 3.6 (tedy od data uvolnění čísla/čísel k přenosu). Ke zvolení
data přenosu musí dojít nejpozději 3 pracovní dny před vlastním
uskutečněním přenosu. Datum přenosu podléhá schválení opouštěným
operátorem. Takto sjednané datum přenosu již nelze zrušit ani posunout.
3.8 V souvislosti s přenesením telefonního čísla bude
účastníkovi Vodafonem vydána nová SIM karta ke každému přenesenému
telefonnímu číslu. Smlouva, kterou mezi sebou uzavřou Vodafone a
účastník při žádosti o přenesení čísla, nabývá účinnosti okamžikem
přenesení čísla k Vodafonu.
3.9 Telefonní čísla, která byla přenesena do sítě
Vodafone, budou automaticky aktivována nejpozději v 6:00 hod. sjednaného
dne přenosu. V případě, že si účastník nestihl vyzvednout novou SIM
kartu (prodej přes Vodafone prodej) má možnost si tuto SIM kartu dočasně
zablokovat na telefonním čísle 800 777 711, do doby než si novou SIM
kartu převezme. Tímto však nejsou dotčeny povinnosti vyplývající
účastníkovi ze smlouvy uzavřené s Vodafonem.
3.10 V případě, že účastník obdržel v souvislosti s
podáním objednávky k přenesení telefonního čísla od Vodafonu telefon za
zvýhodněnou cenu, avšak k přenesení čísla účastníka k Vodafonu z
jakéhokoliv důvodu nedojde, má zákazník povinnost do 15 pracovních dnů
od zrušení objednávky vrátit Vodafonu takto získaný telefon a současně
vrátit nepoškozenou/nerozbalenou SIM kartu, kterou pro účely realizace
Služby od Vodafonu obdržel.
3.11 V případě nesplnění ustanovení bodu 3.10, bude účastníkovi doúčtován rozdíl mezi standardní a zvýhodněnou cenou telefonu.
3.12 Vodafone je oprávněn účtovat za přenos čísla poplatek stanovený v Ceníku služeb.
3.13 V případě, že k přenesení čísla účastníka k
Vodafonu po podání objednávky z jakéhokoliv důvodu nedojde, může
účastník ztratit nárok na využití časově či početně omezené marketingové
nabídky Vodafonu.
4.1 Do 10 pracovních dnů od vytvoření
identifikačního čísla objednávky u přejímajícího operátora je účastník
povinen doručit Vodafonu projev vůle směřující k ukončení nebo dalšímu
nepokračování smlouvy dle podmínek sjednaných touto smlouvou a v
souladu s bodem 6.4 Všeobecných podmínek a požádat jej o potvrzení, že
splňuje podmínky pro přenesení svého mobilního telefonního čísla k
jinému mobilnímu operátorovi.
4.2 V rámci potvrzení splnění podmínek pro přenesení
mobilního telefonního čísla k jinému operátorovi provede Vodafone
ověření oprávnění osoby žádající o přenesení telefonního čísla/čísel k
nakládání s danými čísli dle smlouvy (dále jen „autorizace“) a ověří
objednávku kontrolou dle bodu 4.4 písm. a) až e), a to v případě
předplacených karet do 2 provozních hodin a v ostatních případech do 3
pracovních dnů ode dne doručení výpovědi dle bodu 4.1
4.3 Autorizace probíhá dle způsobů Vodafonem standardně
využívaných při aktivaci služeb (prostřednictvím operátora,
samoobslužných kanálů, atd.). V případě první neúspěšné autorizace má
účastník další dva opravné pokusy v následujících sedmi pracovních
dnech. V souladu s tím se lhůta dle bodu 4.2 prodlužuje o dobu, ve které
účastník úspěšně provedl opakovanou autorizaci.
4.4 Po úspěšné autorizaci ověří Vodafone žádost o
přenesení čísla, případně čísel, přičemž v rámci ověření objednávky je
provedena následující kontrola:
4.5 Od okamžiku úspěšné autorizace objednávky do okamžiku přenesení telefonního čísla není účastník oprávněn:
4.6 Po ověření objednávky do okamžiku přenesení čísla musí mít účastník předplacené služby nezáporný kredit.
4.7 O výsledku ověření objednávky je Vodafone povinen
účastníka informovat, přičemž do 5 pracovních hodin od úspěšného ověření
objednávky Vodafone uvolní telefonní číslo, případně čísla obsažená v
objednávce k jejich přenesení do sítě přejímajícího operátora.
4.8 Po uvolnění čísel v ověřené objednávce dle bodu 4.7 si účastník může s přejímajícím operátorem stanovit datum přenosu.
4.9 Jedna objednávka pro přenos mobilního telefonního
čísla může obsahovat kombinaci účastnických telefonních čísel s
předplacenou službou a jinou tarifní službou. V takovém případě je však
lhůta pro ověření objednávky tři pracovních dny.
4.10 Na ukončení smlouvy v souvislosti s přenesením
telefonního čísla se vztahuje úprava v čl. 6.4 Všeobecných podmínek
Vodafonu. Smlova mezi účastníkem a Vodafonem je ukončena ke dni
přenesení čísla, pokud se smluvní strany nedohodly jinak. Přenesením
čísla však nezaniká účastníkovi povinnost uhradit všechny závazky vůči
Vodafonu vzniklé na základě této smlouvy. Pro vyloučení pochybností se
stanoví, že čl. 6.2 Všeobecných podmínek není v případě přenesení
telefonního čísla aplikován.
4.11 Využil-li účastník po dobu trvání smlouvy obchodní
či marketingovou nabídku, na základě které získal od Vodafonu slevu či
jakékoliv jiné zvýhodnění podmíněné využíváním služeb po určitou dobu,
přičemž ke dni ukončení smlouvy nebude ze strany účastníka tato podmínka
splněna, má Vodafone nárok na finanční vyrovnání. Výše finančního
vyrovnání odpovídá výši slevy či zvýhodnění, které účastník od Vodafonu
získal. Pokud však účastník uzavřel s Vodafonem písemnou smlouvu na dobu
určitou, v rámci které se zavázal k tzv. minimální měsíční fakturované
částce, má Vodafone právo na finanční vyrovnání ve výši součinu
sjednaného závazku minimální měsíční fakturované částky a počtu
zúčtovacích období zbývajících do uplynutí sjednané doby trvání smlouvy.
V případě, že účastník uzavřel s Vodafonem písemnou smlouvu na dobu
určitou, v rámci které se zavázal k tzv. minimálnímu počtu aktivovaných
SIM karet, má Vodafone právo na finanční vyrovnání ve výši rovnající se
smluvní pokutě sjednané v této smlouvě za předčasné ukončení smlouvy z
důvodu na straně účastníka.
5.1 Nepřenositelná čísla:
5.2 Přenositelná čísla:
5.3 Transparentnost cen
Za účelem zajištění transparentnosti cen při volání na telefonní čísla,
která byla přenesena ze sítě Vodafonu do jiné mobilní telefonní sítě,
umožní Vodafone účastníkům získat informaci o aktuálním provozovateli
volaného telefonního čísla, a to prostřednictvím:
6.1 Vodafone je oprávněn Podmínky přenositelnosti
kdykoliv aktualizovat či měnit, vždy však s ohledem na povinnosti
uložené platnými právními předpisy.
6.2 Veškeré změny nabývají účinnosti okamžikem jejich
zveřejnění na internetových stránkách www.vodafone.cz, nebude-li
výslovně stanoven pozdější termín účinnosti.
6.3 Tyto Podmínky přenositelnosti nabývají platnosti a
účinnosti dne 1.4.2007 a v plném rozsahu nahrazují podmínky ze dne
17.2.2006.
Vodafone Czech Republic a.s. se sídlem Vinohradská 167, 100 00 Praha 10, IČ: 25788001 zapsaná do OR u MS v Praze, spisová značka B. 6064.