1. Úvodní ustanovení
1.1 Tyto podmínky služby m-platba (dále jen "Služba") upravují práva a povinnosti poskytovatele Služby - společnosti Vodafone Czech Republic a.s., se sídlem náměstí Junkových 2, 155 00 Praha 5, IČ: 25788001 (dále jen "Vodafone") a uživatelů Služby (dále jen "Uživatelé").
1.2 Služba není platební službou ve smyslu zákona č. 370/2017 Sb., o platebním styku, dle § 3 odst. 3 písm. e) tohoto zákona.
2. Popis Služby
2.1 Služba umožňuje zákazníkům, kterým Vodafone poskytuje služby elektronických komunikací (dále jen „Zákazník“), aby prostřednictvím Služby hradili cenu za služby poskytované smluvními partnery Vodafonu (dále jen "Obchodníci") a nabízené na internetovém nebo wapovém portálu Obchodníků. Služba může být nedostupná pro Zákazníky, jejichž telefon neumožňuje přístup na internet a přijímání SMS. Zákazníci, kteří mají uzavřenou „Rámcovou smlouvu o poskytování veřejně dostupných služeb elektronických komunikací Vodafone OneNet“ (dále jen „Zákazníci OneNet“), nemohou Službu využívat. Službu nemohou využívat také Zákazníci s některými specifickými cenovými plány, pokud je tak uvedeno v podmínkách daného tarifu nebo služby.
2.2 Potvrzením souhlasu s těmito Podmínkami při prvním užití Služby dochází k vyjádření souhlasu s užitím a se seznámením se s těmito Podmínkami.
2.3 Při každém užití Služby je identifikace Uživatele zajištěna tím, že Službu lze využít jen se SIM kartou Uživatele Služby a v případě potvrzení platby na internetovém portálu Obchodníka také po zadání jednorázového hesla doručeného prostřednictvím SMS na SIM kartu Uživatele Služby. Vodafone upozorňuje Uživatele, aby důsledně plnili svou povinnost a využívali zabezpečení SIM karty PINem, aby nemohlo dojít k jejímu zneužití.
2.4 Veškeré úhrady prostřednictvím Služby (dále jen "Transakce") probíhají v české měně. Pro Službu jsou stanoveny níže uvedené finanční limity. V případě překročení finančních limitů (včetně úhrady za služby elektronických komunikací) nebude Platební transakce provedena.
Finanční limity spojené s využíváním Služby:
2.4.1 Limit pro Transakci
- činí 1.200,- Kč pro jednu Transakci.
2.4.2 Limity pro zúčtovací období
- činí 7.500,- Kč pro všechny Transakce prostřednictvím m-platby, Premium SMS nebo Audiotexových linek během zúčtovacího období;
- u Zákazníků, kteří byli kdykoliv za uplynulé 3 zúčtovacích období v prodlení s úhradou Vyúčtování, nebo u nových Zákazníků, kteří zatím neuhradili alespoň tři po sobě jdoucí Vyúčtování bez prodlení, může být limit pro zúčtovací období snížen na 500,- Kč.
- Transakce mohou být také omezeny v důsledku vyčerpání Volací jistiny (účastníci s platební metodou Vyúčtování), popř. kreditu (Účastníci s platební metodou dobíjení).
2.5 Na internetovém portálu Obchodníka si Uživatel vybere Produkt a přejde k pokladně. V okamžiku výběru platební metody zvolí platební prostředek “m-platba”. Uživatel bude požádán o zadání svého mobilního telefonního čísla. Po zadání telefonního čísla obdrží Uživatel SMSkou jednorázový autorizační kód pro potvrzení Transakce. Při zadávání Transakce prostřednictvím prohlížeče v mobilním telefonu Zákazníka může dojít k automatické autorizaci bez zaslání autorizačního kódu.
2.6 Potvrzením Transakce se Uživatel zavazuje uhradit Obchodníkovi cenu Produktu. Po potvrzení Transakce nelze platební příkaz odvolat. Transakce bude provedena do 24 hodin od jejího potvrzení Uživatelem.
2.7 Na základě žádosti Uživatele učiněné na Vodafone prodejně nebo uskutečněné v Samoobsluze nebo na lince Vodafone péče o zákazníky může být poskytování Služby danému Uživateli ukončeno. K zastavení poskytování Služby (tj. nebude možno provádět Transakce prostřednictvím daného telefonního čísla) dojde nejpozději do 24 hodin od přijetí žádosti Vodafonem. V souvislosti s podáním žádosti je Uživatel povinen prokázat svou totožnost heslem, případně uvést další potřebné údaje.
2.8 Vodafone je oprávněn neposkytnout Službu pokud:
(i) existuje důvodné podezření o porušení bezpečnosti platebního prostředku, zejména při podezření na neautorizované nebo podvodné použití platebního prostředku, a/nebo
(ii) dojde k významnému zvýšení rizika, že Uživatel nebude schopen zaplatit částky z Transakcí, které mu Vodafone připsal do Vyúčtování.
O takovém přerušení či zastavení Služby Vodafone Uživatele informuje předem zasláním SMS; není-li možné informování předem, pak bez odkladu poté.
3. Práva a povinnosti Vodafonu
3.1 Vodafone po dobu nejméně 2 měsíců od provedení Transakce uchovává vnitřní záznamy umožňující zpětné vyhledání údajů o Transakcích a opravu případných chyb reklamovaných Uživatelem v souladu s těmito Podmínkami.
3.2 Vodafone nese odpovědnost za:
(i) neprovedení Transakce, na jejíž provedení má Uživatel Služby právo, nebo za chybné provedení Transakce, s výjimkou případů zapříčiněných technickým problémem, který je přímo nebo nepřímo mimo kontrolu Vodafonu;
(ii) Transakce, k jejichž provedení nedal Uživatel příkaz, a to pokud k provedení Transakce došlo v důsledku porušení povinností Vodafonu vyplývajících z platných právních předpisů nebo z těchto Podmínek;
(iii) chyby nebo jiné nesrovnalosti, pokud původcem takové chyby nebo nesrovnalosti je Vodafone.
3.3 V případech uvedených v bodě 3.2 poskytne Vodafone Uživateli:
(i) částku odpovídající chybně provedené Transakce anebo přiměřenou náhradu za neprovedenou Platební transakci;
(ii) zbývající částku potřebnou k navrácení do původního stavu.
3.4 Ustanovení uvedená v bodě 3.2 písm. (i) a (ii) se nepoužijí, jestliže Uživatel porušil některou z povinností vyplývajících mu z těchto Podmínek.
4. Práva a povinnosti Uživatele
4.1 Uživatel je povinen užívat Službu v souladu s platnými právními předpisy a těmito Podmínkami, zejména dodržovat všechny zásady k zajištění bezpečnosti užívání Služby . V případě, že uživatel Služby zpřístupní SIM kartu nebo PIN třetí osobě, nese odpovědnost za všechny Transakce provedené těmito osobami, jako kdyby tyto Transakce provedl sám.
4.2 V případě důvodného podezření ze zneužití SIM karty používané pro poskytování Služby (zejména v případě její ztráty nebo odcizení), je Uživatel povinen neprodleně oznámit tuto skutečnost Vodafonu a požádat zastavení poskytování Služby, a to způsobem uvedeným v bodě 2.7 těchto Podmínek.
4.3 Uživatel je povinen informovat Vodafone o chybě nebo jiné nesrovnalosti v poskytnuté Službě, a to neprodleně poté, co tuto skutečnost zjistí. Uživatel bere na vědomí, že Vodafone zpracovává informace o Transakcích nejdéle dva měsíce.
4.4 V případě zneužití SIM karty (zejména v důsledku její ztráty či odcizení) a neohlášení chyby, nesrovnalosti či ztráty, odcizení, zneužití nebo neautorizovaného použití SIM karty používané pro poskytování Služby nese Uživatel finanční ztrátu až do výše uvedené v bodě 2.4.
4.5 Daňový doklad k Produktu je povinen poskytnout Uživateli příslušný Obchodník.
5. Informace o Transakcích a vyúčtování
5.1 Vodafone podává Uživateli informace týkající se provedených Transakcí prostřednictvím měsíčních Vyúčtování služeb, v internetové Samoobsluze nebo na m-platba portálu https://payments.vodafone.com/cz. Informace o Transakcích Vodafone poskytne Uživateli v tomto základním rozsahu: příjemce a částka Transakce. V případě několika Transakcí vůči témuž Obchodníkovi v jednom zúčtovacím období se v základním rozsahu poskytuje informace o Obchodníkovi a celkové částce Transakcí.
5.2 Vodafone poskytuje Uživatelům s předplacenou platební metodou informace o provedených Transakcích pouze elektronickou formou prostřednictvím Samoobsluhy Můj Vodafone. Případně si lze transakce prohlédnout na m-platba portálu https://payments.vodafone.com/cz.
5.3 Zřízení a užití Služby je zdarma. Uživatel Služby nehradí žádné finanční částky např. za provedení Platební transakce, hradí pouze cenu Produktu. Tímto však není dotčena povinnost k úhradám za užití služeb elektronických komunikací (datové přenosy) v souladu s platným ceníkem Vodafone uveřejněným na www.vodafone.cz.
5.4 Uživatelé s paušální platební metodou souhlasí, že jim bude částka vyúčtována po skončení zúčtovacího období v měsíčním Vyúčtování. Uživatelé s předplacenou platební metodou souhlasí, že jim bude snížen kredit o částku odpovídající ceně Produktu, a to nejpozději do 24 hodin od potvrzení Platební transakce Uživatelem. U Uživatelů s platební metodou dobíjení se za doručení vyúčtování Služby považuje okamžik doručení informace o provedené Platební transakci do Samoobsluhy Můj Vodafone.
5.5 Uživatel bere na vědomí, že pohledávky za Uživatelem z titulu zaplacení ceny za koupi Produktu budou postupovány na Vodafone. Vodafone proto bude oprávněn takto postoupené pohledávky vyúčtovávat Uživateli v souladu s bodem 5.4 těchto Podmínek.
6. Reklamace
6.1 Reklamaci Služby (např. provedení neautorizované Transakce) může Uživatel uplatnit písemně nebo telefonicky ve lhůtě 2 kalendářních měsíců od okamžiku, kdy mu bylo doručeno vyúčtování dle bodu 5.3, a to na adrese: Vodafone Czech Republic a.s., Oddělení služeb zákazníkům, náměstí Junkových 2, 155 00 Praha 5. Reklamace bude vyřízena nejpozději do 60 dnů ode dne jejího uplatnění, nestanoví-li právní předpisy lhůtu kratší.
6.2 Reklamaci Produktů je Uživatel povinen uplatnit přímo u příslušného Obchodníka.
7. Ustanovení společná a závěrečná
7.1 Tyto Podmínky se řídí právním řádem České republiky.
7.2 Tyto Podmínky jsou k dispozici na Internetových stránkách www.vodafone.cz, a je možné si je případně vyžádat na zákaznické lince. Ustanovení Všeobecných podmínek Vodafonu nejsou těmito Podmínkami dotčena. Kde není v těchto Podmínkách uvedeno jinak, použijí se příslušná ustanovení Všeobecných podmínek, aktuálního Ceníku a podmínek služeb.
7.3 Vodafone je oprávněn tyto Podmínky měnit a doplňovat. Vodafone je rovněž oprávněn měnit rozsah a kvalitu Služby, případně ukončit poskytování Služby.
7.4 Veškeré změny těchto Podmínek budou zveřejněny na internetových stránkách www.vodafone.cz,
7.5 Tyto Podmínky nabývají platnosti 15. 12. 2025 a účinnosti dne 15. 2. 2026 a nahrazují podmínky ze dne 1. 7. 2019