Vodafone

Vodafone spouští volání přes LTE i Wi-Fi sítě pro všechny

18. července 2016

Vodafone spouští v testovacím režimu dvě nové možnosti volání. Zákazníci mohou vyzkoušet technologii VoLTE pro volání přes datovou síť LTE a službu Wi-Fi volání. Wi-Fi volání mohou testovat díky speciální aplikaci i na zařízeních bez podpory této technologie. Vodafone je jedním z prvních světových operátorů, kteří přinášejí obě tyto možnosti. Wi-Fi volání umožňuje telefonovat a přijímat hovory doma i v zahraničí v prostředí, které je pokryté pouze Wi-Fi sítěmi. Mezi taková místa patří zejména podzemní prostory, suterény domů nebo velké budovy se železobetonovou konstrukcí.

Služby VoLTE a Wi-Fi volání, včetně Wi-Fi volání prostřednictvím aplikace, jsou k dispozici jak zákazníkům s tarifem, tak zákazníkům s předplacenou kartou, a to i v zahraničí za stejnou cenu jako doma. Po ukončení testovacího režimu budou tyto nové možnosti volání dostupné i pro firemní zákazníky s telekomunikačním řešením OneNet.

„Vodafone nabízí dostupnost hlasových služeb mimo pokrytí mobilním signálem jako první operátor v České republice v masovém měřítku. Díky volně dostupné aplikaci Wi-Fi volání mohou zákazníci Vodafonu tuto moderní službu využít na všech telefonech se systémem Android 4.0 a novějším, tedy na všech telefonech s Androidem v nabídce Vodafonu. Wi-Fi volání umožňuje spojení s libovolným telefonním číslem stejně, jako klasické volání z mobilního telefonu“, říká Petr Dvořák, viceprezident pro koncové zákazníky ve Vodafonu. 

Výhodou Wi-Fi volání je možnost využít tuto službu také v zahraničí bez dalších poplatků. Hovory ze zahraničí do České republiky uskutečněné prostřednictvím služby Wi-Fi volání i prostřednictvím stejnojmenné aplikace Vodafone účtuje jako hovory provedené na území České republiky. Hovory uskutečněné v roamingu a směřované do jiné cizí země jsou účtovány jako mezinárodní. 

Co zákazník potřebuje k využití Wi-Fi volání 

Wi-Fi volání je dostupné všem uživatelům sítě Vodafone, kteří mají aktualizovaný telefon se zabudovanou podporou této funkce od výrobce (nyní modely Samsung Galaxy S6 či Samsung Galaxy S6 edge) koupený v obchodní síti Vodafonu. Aktualizace softwaru bude probíhat automaticky postupně dle možnosti dodavatelů telefonů. Druhou variantu využití služby nabízí Vodafone ve formě bezplatné aplikace Wi-Fi volání pro libovolný telefon s Androidem ve verzi 4.0 nebo novějším. V každém případě je službu nutné také aktivovat v samoobsluze Můj Vodafone.

Co zákazník potřebuje k využití VoLTE 

Pro využití volání v rámci mobilní datové sítě LTE potřebuje zákazník telefon s podporou této technologie koupený u Vodafonu a LTE SIM kartu. Všechny SIM karty vydané od 1. 7. 2013 již nabízejí přístup k LTE automaticky, starší SIM karty lze vyměnit za nové na obchodních místech Vodafonu. Službu VoLTE je také nutné aktivovat v samoobsluze Můj Vodafone.

Chytré telefony, které technologie Wi-Fi voláni a VoLTE podporují, budou na trhu postupně přibývat. 

Přínosem obou nových technologií volání je pevná identifikace s telefonním číslem, díky které volání probíhá stejně, jako by uživatel volal přímo v telefonní síti. To znamená, také stejné účtování hovorů, včetně možnosti využívat volné minuty v rámci zvoleného tarifu. Při využití technologie VoLTE přenos hlasu ani videa v případě video hovorů nespotřebuje žádná data z balíčku, který má uživatel k dispozici. VoLTE díky volání prostřednictvím datové mobilní sítě LTE nabízí extrémně rychlé spojení hovorů do dvou sekund, výrazně vyšší kvalitu přenosu hlasu a také udržení vysoké rychlosti datových přenosů na pozadí.

Na vývoji a testování nových služeb Wi-Fi volání a VoLTE Vodafone exkluzivně spolupracoval se společností Samsung. K testování sloužily telefony Samsung Galaxy S6 a Samsung Galaxy S6 edge, které mají zabudovanou podporu funkce Wi-Fi volání přímo v systému telefonu. Hlavní dodavatel pro síť byla společnost Ericsson. Aplikaci Wi-Fi volání pro Vodafone vyvinula společnost WIT Software.

Více o službách Wi-Fi volání a VoLTE.