Vodafone nav-check nav-user nav-search nav-basket nav-arrow nav-close nav-hamburger loading cash-registry transport-car network-antenna sms-a-mms odcizeny-telefon document onenet group-business person vodafone-box dum volani-wifi globe-arrow adsl glte handshake fms internet-v-mobilu modem predplacene-karty prislusenstvi pro-mlade rodina tablet tarify telefon vf-zarizeni volani-ze-zahranici volani-do-zahranici aktualni-utrata-a-cerpani vyuctovani historie-vyuctovani-a-plateb dobijeni check-ok sluzby internet earphone world kolac block sim-karta-a-telefon ostatni special info agreement lock arrows messages chat smart-devices pass domecek

Vodafone oznámil novou strategii značky

05. října 2017

Společnost Vodafone dnes oznámila zásadní posun v strategii své značky včetně nového reklamního sloganu a globální vizuální identity. Jedná se o první změny, které tato celosvětově známá značka představuje od uvedení sloganu „Power to you“ v roce 2009. Změny se týkají také České republiky.

Strategie bude zavedena ve všech 36 zemích*, kde společnost Vodafone podniká, tedy i v České republice. Jejím cílem je zdůraznit přesvědčení společnosti Vodafone o pozitivní roli, kterou v nadcházejících letech sehrají nové technologie a digitální služby v transformaci společnosti a zlepšování kvality života jednotlivců.

Jádrem nové strategie značky Vodafone je optimistický pohled na budoucnost vyjádřený reklamním sloganem „The future is exciting. Ready?“. První část sloganu se bude překládat do lokálních jazyků, zatímco jeho druhá část – „Ready?“ – zůstává v angličtině. Jako příklady můžeme uvést „Il futuro è straordinario. Ready?“ v italštině, „El futuro es apasionante. Ready?“ ve španělštině a v češtině „Budoucnost je úžasná. Ready?“.

Nová vizuální identita bude mnohem více pracovat s ikonickým symbolem „uvozovky“, která je se značkou Vodafone nerozlučně spjata od svého uvedení v roce 1998, a která dnes prochází největší změnou ve své historii. „Uvozovka“ se dnes stává ústředním grafickým prvkem všech marketingových a komunikačních aktivit. Logo také kromě imitace 3D grafiky dostává i čistě 2D podobu. 

Za novou strategií značky stojí dlouhodobý výzkum a testování různých konceptů včetně kvantitativní a kvalitativní zpětné vazby od více než 30 000 lidí ze 17 zemí. 

Dne 6. října 2017 společnost Vodafone zahájí největší komunikační kampaň své třiatřicetileté historie. Autorem hlavního televizního spotu je produkční společnost Ridley Scott Associates. Námětem tohoto 60 vteřin dlouhého filmu je myšlenka, že zatímco technologie se v čase vyvíjí, lidské vztahy a interakce se nemění. 

Důvody k optimismu do budoucnosti 

Společnost Vodafone si v 14 zemích** světa nechala vypracovat výzkum veřejného mínění, ve kterém téměř 13 000 respondentů hodnotilo, zda jsou ohledně svých výhledů do budoucnosti spíše optimisté nebo pesimisté. Výzkum byl zpracován společností YouGov a mezi jeho hlavní zjištění patří následující:

  • lidé jsou bez ohledu na věk přesvědčeni, že v nadcházejících 20 letech budou mít nejpozitivnější vliv na budoucnost technické inovace;
  • nejoptimističtější jsou lidé ve věku 18 - 24 let: 62 % mladých lidí dle výzkumu věří, že za 20 let bude životní standard vyšší než dnes; a
  • respondenti všech věkových kategorií jsou přesvědčeni, že jejich vlastní životní úroveň i životní úroveň jejich dětí se v nadcházejících 20 letech zlepší, v České republice se jedná o 50 % dotázaných.

Vodafone dále pověřil konzultační firmu Futerra (https://www.wearefuterra.com/), aby identifikovala 10 aktuálních trendů, které mají největší potenciál změnit domácnosti a pracovní život. Přední futurologové z pěti zemí se shodli, že mezi nejdůležitější technické novinky patří:

  • 3D tisk dílů pro stavebnictví a 4D tisk dílů, které se budou moci v čase vyvíjet a měnit dle potřeb rodiny;
  • pětinásobný nárůst kapacity pro výrobu elektrické energie z čistých zdrojů díky solárním panelům, které se ze střech přesunou i do oken, na stěny a dokonce i na dálnice;
  • zdravotní péče na míru, např. 3D tisk orgánů a končetin;
  • města propojí nové systémy hromadné dopravy včetně vlaků jezdících rychlostí až 966 km/h;
  • rozsáhlé vodohospodářské projekty včetně zachycování srážek, obnovování zásob podzemních vod a lepších technologií pro odsolování mořské vody, změní život 1,2 miliardy lidí v oblastech ohrožených suchem; a
  • trojnásobný růst v počtu zemědělských senzorů pomůže zvýšit úrodnost a nově vyvinuté zdroje proteinu postupně nahradí konzumaci masa.

Další informace o výzkumu firmy Futerra naleznete v příloze a zde: Futerra výzkum

Ředitelka společnosti Vodafone Group pro obchod a strategii Serpil Timuray dodává:

„Vidíme velmi dobré důvody k optimismu do budoucnosti a věříme, že nové vědecké objevy a inovativní technologie brzy začnou přinášet zásadní pozitivní změny pro společnost. Společnost Vodafone od svého vzniku přináší nové technologie stovkám milionů lidí na celém světě, pomáhá zlepšovat kvalitu jejich života a zjednodušovat jim práci. Nová strategie naší značky má za cíl jasně vyjádřit naše poslání a odhodlání pomáhat zákazníkům a společnosti úspěšně zvládnout a využívat tyto úžasné trendy, které již dnes mění náš svět.“

* Vodafone své služby nabízí v těchto zemích: Albánie; Austrálie; Česká republika; Demokratická republika Kongo; Egypt; Německo; Ghana; Řecko; Maďarsko; Indie; Irsko; Itálie; Lesotho; Malta; Mozambik; Nizozemí; Nový Zéland; Portugalsko; Katar; Rumunsko; Jižní Afrika; Španělsko; Tanzanie; Turecko; a Spojené království. 

Služby pod značkou Vodafone jsou dále nabízeny partnerskými společnostmi na těchto trzích: Brazílie; Kamerun; Normanské ostrovy; Kypr; Fidži; Francouzská Polynésie; Island; Papua Nová Guinea; Uganda; Ukrajina; a Zambie.

**Výzkum společnosti YouGov probíhal online od 18. do 25. září 2017. Zúčastnilo se ho celkem 12 766 lidí ve věku 18-55+ let z Austrálie, České republiky, Německa, Řecka, Maďarska, Indie, Irska, Itálie, Nového Zélandu, Portugalska, Jižní Afriky, Španělska, Turecka a Spojeného království.