Vodafone

Oskarův průzkum: Malé firmy se nechtějí připravovat na unii

16. září 2003

Malí čeští podnikatelé mají obavy ze vstupu do Evropské unie i přesto, že jich tam 85 procent chce. Čekají velkou konkurenci, mají obavy z růstu mzdových nákladů, bojí se také přísnější certifikace. Ale ani tyto obavy malé české podnikatele nevedou k tomu, aby se na vstup nějak výrazněji připravovali. Téměř polovina (47 procent) zatím nedělá nic, 12 procent se ani nijak připravovat nebude. Jen 23 procent se na unii chystá už delší dobu a 17 procent se začalo připravovat právě teď.



Malí čeští podnikatelé mají obavy ze vstupu do Evropské unie i přesto, že jich tam 85 procent chce. Čekají velkou konkurenci, mají obavy z růstu mzdových nákladů, bojí se také přísnější certifikace. Ale ani tyto obavy malé české podnikatele nevedou k tomu, aby se na vstup nějak výrazněji připravovali. Téměř polovina (47 procent) zatím nedělá nic, 12 procent se ani nijak připravovat nebude. Jen 23 procent se na unii chystá už delší dobu a 17 procent se začalo připravovat právě teď.

Vyplývá to z průzkumu Máte velké plány?, který pro mobilního operátora Oskar zpracovala agentura TeliaCall. Průzkumu se zúčastnilo 9 280 lidí. Správně vyplněno bylo 2 159 dotazníků.

Z výzkumu dále vyplynulo, že přes 30 procent podnikatelů má za to, že v Česku chybí státní podpora cílená na malé firmy a že jsou diskriminováni v oblasti přístupu k finančním zdrojům. Řada malých firem je evidentně pod velkým tlakem: 32 procent podnikatelů tvrdí, že se bojí domácí konkurence.

Oskar inicioval výzkum proto, aby lépe poznal zákazníky a upevnil tak svou pozici na trhu firemních klientů. „V segmentu malých a středních firem nám rychle roste podíl na trhu. Podle agentury Millward Brown jsme v roce 2002 na firemním trhu drželi sedm procent, v roce 2003 už to bylo 18 procent,“ říká Igor Přerovský, viceprezident Oskara pro značku a komunikaci.

Nejmladší mobilní operátor se rozhodl, že firemní zákazníky bude soustavně podporovat. Nejde jen o tarify a služby šité na míru, ale také o zcela konkrétní finanční injekce: Účastník průzkumu Máte velké plány? Miroslav Tomeš ze společnosti PC petrol převzal dnes šek na půl miliónu korun za správný tip v soutěži spojené s výzkumem. (Kolik SMS projde internetovou bránou Oskara během stanoveného časového úseku.)

Oskar také podpoří natočení série dokumentů Dvanáct odvážných. Seriál představí dvanáct podnikatelů, kterým se podařilo prorazit s originálními nápady. Jednotlivé díly natočí režiséři pracující pro firmu Febio filmového producenta Fero Feniče. Odvysílá je televize Prima a otištěny budou v časopise Týden. Ten, kdo se nechá příběhy dvanácti odvážných inspirovat a předloží podobně zajímavý a životaschopný projekt, se bude moci posadit na pomyslnou třináctou židli. Navíc získá peníze na rozjezd: Oskar mu věnuje 777 tisíc korun. Výsledek soutěže Třináctá židle bude znám v březnu. Další informace najdete na adrese www.oskar.cz/trinactazidle.