Vodafone

OSKAR MÁ MILIÓN ZÁKAZNÍKŮ

17. dubna 2002

Za dva roky od spuštění GSM sítě získal Oskar dvakrát více zákazníků než konkurence Podle společnosti DiamondCluster patří Oskar mezi třetími operátory v Evropě do elitní čtyřky Dva roky, jeden měsíc a deset dnů po zahájení svého komerčního provozu dosáhl Oskar historického milníku, jakým se může pochlubit jen málokterý z třetích operátorů v Evropě. Počet uživatelů, kteří si Oskarovu síť zvolili jako optimální řešení svých komunikačních potřeb, právě přesáhl jeden milión. „S miliónem zákazníků překonal Oskar významnou psychologickou hranici,“ prohlásila Karla Stephens, výkonná viceprezidentka společnosti. „I když dnes Oskar na českém trhu patří k velkým a etablovaným společnostem, ani zdaleka to neznamená, že přijme zažité pořádky a smíří se s konvencemi telekomunikačního průmyslu. Stále chceme přicházet s novými řešeními, která budou dávat smysl především pro zákazníka.

  • Za dva roky od spuštění GSM sítě získal Oskar dvakrát více zákazníků než konkurence
  • Podle společnosti DiamondCluster patří Oskar mezi třetími operátory v Evropě do elitní čtyřky

Dva roky, jeden měsíc a deset dnů po zahájení svého komerčního provozu dosáhl Oskar historického milníku, jakým se může pochlubit jen málokterý z třetích operátorů v Evropě. Počet uživatelů, kteří si Oskarovu síť zvolili jako optimální řešení svých komunikačních potřeb, právě přesáhl jeden milión.

„S miliónem zákazníků překonal Oskar významnou psychologickou hranici,“ prohlásila Karla Stephens, výkonná viceprezidentka společnosti. „I když dnes Oskar na českém trhu patří k velkým a etablovaným společnostem, ani zdaleka to neznamená, že přijme zažité pořádky a smíří se s konvencemi telekomunikačního průmyslu. Stále chceme přicházet s novými řešeními, která budou dávat smysl především pro zákazníka.“

Podle studie americké společnosti DiamondCluster patří Oskar díky svému tržnímu podílu mezi evropskými třetími operátory do elitní první čtveřice. Za sebou nechává i společnosti tak zvučných jmen jako One2One (Velká Británie), E-Plus (Německo), Finnet (Finsko), Bouygues (Francie), Vodafone Hungary (Maďarsko) nebo Telia DK (Dánsko). DiamondCluster uvádí, že za Oskarovým úspěchem stojí především koncept „kvalitních služeb za dostupnější ceny“, dokonale vybudovaná značka, jednoduchá a transparentní struktura tarifů, snadno použitelné služby a mimořádně rychle vystavěná síť.

Oskarův výsledek je ještě pozoruhodnější, srovná-li se s výkony dalších českých operátorů. Konkurenti měli po dvou letech budování své GSM sítě jen 450, respektive 300 tisíc zákazníků, tedy necelou polovinu a třetinu Oskarova stavu.

Počet zákazníků je pouze jednou z disciplín, v níž Oskar po dvou letech své existence exceluje. Stanovený plán překonala společnost i v dalších klíčových ukazatelích, a to již druhý po sobě jdoucí rok.

  • Celkové tržby se v roce 2001 zpětinásobily na 125,9 miliónu USD (4,8 miliardy Kč).
  • Povědomí o značce se dlouhodobě pohybuje nad 90 procenty.
  • Loajalita zákazníků vzrostla na 93 procent.
  • Oskarovy reklamy získaly více než 20 prestižních cen na domácích i mezinárodních reklamních festivalech a soutěžích
  • Nezávislý průzkum brněnského VUT, zadaný konkurenčním operátorem, vyhodnotil Oskara jako síť s nejlepším pokrytím ve městech.

Po získání licence na provozování duální mobilní sítě GSM 900/1800 v říjnu roku 1999 se Český Mobil a.s. stal prvním duálním mobilním operátorem v České republice. Komerční provoz nejmodernější GSM sítě v ČR zahájil 1. března 2000 pod značkou Oskar. Do dubna 2002 si Oskara vybralo více než 1.000.000 zákazníků, což jej staví na přední místo mezi operátory startujícími ze třetí pozice ve střední Evropě.

Český Mobil patří prostřednictvím ClearWave N.V. do skupiny spadající pod telekomunikační společnost Telesystem International Wireless (TIW). Akcie TIW jsou kótovány na torontské burze ("TIW") a na burze Nasdaq ("TIWI").