Vodafone logo pro tisk nav-check nav-user nav-search nav-basket nav-arrow nav-close nav-hamburger loading onenet vodafone-box

Přejít k nám

Kontakt

Tisková zpráva

 

Nová služba „SOS SMS“: Vodafone pomůže dovolat se v krizových životních situacích

26. října 2006

Všem svým zákazníkům, kteří právě v krizové situaci nemohou ze svého mobilního telefonu volat nebo SMSkovat kvůli blokování odchozích hovorů, nebo vyčerpanému kreditu, nabídne Vodafone možnost spojení prostřednictvím nové bezplatné služby „SOS SMS“. Každý zákazník, který se v takové nepříjemné životní situaci ocitne, může své blízké zkontaktovat vytočením speciálního kódu: *101*telefonní číslo volaného bez mezer#, který na určené číslo odešle přednastavenou SMS zprávu: „Vas znamy vam z cisla xxxxxxxxx poslal tuto SOS SMS. Asi ma potize a prosi vas o zavolani. Tak se ozvete. Pekny den, Vodafone.

Všem svým zákazníkům, kteří právě v krizové situaci nemohou ze svého mobilního telefonu volat nebo SMSkovat kvůli blokování odchozích hovorů, nebo vyčerpanému kreditu, nabídne Vodafone možnost spojení prostřednictvím nové bezplatné služby „SOS SMS“.

Každý zákazník, který se v takové nepříjemné životní situaci ocitne, může své blízké zkontaktovat vytočením speciálního kódu:
*101*telefonní číslo volaného bez mezer#,
který na určené číslo odešle přednastavenou SMS zprávu:
„Vas znamy vam z cisla xxxxxxxxx poslal tuto SOS SMS. Asi ma potize a prosi vas o zavolani. Tak se ozvete. Pekny den, Vodafone.”

Bezplatnou službu, která je všem automaticky aktivována, mohou v případě nouze využít všichni zákazníci Vodafonu s tarifem i Vodafone kartou, pokud mají:

  • zablokované odchozí hovory a posílání SMS zpráv
  • předplacenou kartu s vyčerpaným kreditem.

„SOS SMS“ lze posílat do všech sítí v České republice, nelze ji posílat na zahraniční telefonní čísla, ani ze zahraničí při využívání roamingu. Počet SOS SMS není omezen, avšak v případě bezdůvodného zneužívání může být služba pozastavena.

Novou službu ocení hlavně rodiny s dětmi, které se mohou dostat do situace, kdy se svým rodičům nemůžou dovolat (překročily nastavený „FlexiStrop“, případně mají provolaný kredit). I když kód není složitý, je vhodné, aby ho rodiče dětem do telefonního seznamu v mobilu přidali (např. Maminka SOS SMS).

Podle průzkumu* je právě „pomoc v nouzi nebo krizové situaci“ (orientace v neznámém prostředí, zdravotní problém, problém s autem) druhou nejdůležitější předností mobilního telefonu, hned po „změně na poslední chvíli“. Třetí největší výhodou mobilu je pro respondenty „psychická pomoc“ v osobní krizi, tj. v případě stesku, samoty nebo odloučení.

Další aktivitou Vodafonu pro pomoc v krizových situacích je podíl na vývoji prvního GPS navigačního systému pro nevidomé na světě, který vznikl ve výzkumném a vývojovém centru v roce 2005 (Vodafone, Ericsson, ČVUT). Nadace Vodafone sponzoruje jak implementaci tohoto systému do praxe, tak i vznik navigačního call centra pro nevidomé.

Příklad:

Ze svého mobilního telefonu (např. 777 888 555) chcete poslat SOS SMS příteli s telefonním číslem 608 011 552.

  1. Vytočíte speciální kód *101*608011552# (jako kdybyste na dané číslo volali).
  2. Příjemce hned dostane SMS s přednastaveným textem:
    Vas znamy vam z cisla 777888555 poslal tuto SOS SMS. Asi ma potize a prosi vas o zavolani. Tak se ozvete. Pekny den, Vodafone.
  3. Pak stačí počkat, až dotyčný zatelefonuje.