Vodafone nav-check nav-user nav-search nav-basket nav-arrow nav-close nav-hamburger loading cash-registry transport-car network-antenna sms-a-mms odcizeny-telefon document onenet group-business person vodafone-box dum volani-wifi globe-arrow adsl glte handshake fms internet-v-mobilu modem predplacene-karty prislusenstvi pro-mlade rodina tablet tarify telefon vf-zarizeni volani-ze-zahranici aktualni-utrata-a-cerpani vyuctovani historie-vyuctovani-a-plateb dobijeni check-ok sluzby internet earphone world kolac block sim-karta-a-telefon ostatni special info agreement lock arrows messages chat smart-devices

Nadace Vodafone věnovala přes půl milionu Kč na boj proti kyberšikaně

25. května 2016

Kyberšikana je v současnosti velmi diskutovaným problémem internetu. Nadace Vodafone se rozhodla podpořit boj proti ní, a proto v rámci kampaně #BeStrong přispěla více než půl milionem Kč projektu E-Bezpečí.

Globální Nadace Vodafone věnovala v rámci kampaně #BeStrong celkem 18 782 eur (přes 500 tis. Kč) českému projektu E-Bezpečí, jenž se věnuje boji s kyberšikanou. Za každý retweet na Twitteru a like na Facebooku, který podpořil #BeStrong emotikony, věnovala nadace 14 centů (asi 3,78 Kč). Celosvětově se v rámci kampaně vybralo 100 000 GBP (3,5 mil. Kč). Finance následně rozdělila globální Nadace Vodafone neziskovým organizacím podporujícím boj proti kyberšikaně, v České republice touto organizací bylo E-Bezpečí. „Finančního příspěvku od Nadace Vodafone si velice vážíme. Využijeme jej především na vzdělávací akce pro rodiče, podporu řešení případů z poradny a vývoj aplikace Fakebook,“ řekl Kamil Kopecký, vedoucí projektu E-Bezpečí.

Iniciativa #BeStrong

Mezinárodní iniciativu #BeStrong spustila Nadace Vodafone již v loňském září v reakci na výsledky jednoho z největších globálních průzkumů zaměřeného na problematiku šikany v online prostředí. Dotázáni byli mladiství ve věku 13 až 18 let z 11 zemí, včetně České republiky. Z průzkumu mimo jiné vyplynulo, že každý pátý respondent se stal obětí kyberšikany. Celkem 72 % mladých by využilo možnost vyjádření soucitu a podpory prostřednictvím emotikonu. Českým teenagerům se jeví jako nejlepší možnost kombinace vhodných slov a podpůrného obrázku (58 %). Speciálními emotikony, které si vybrali sami účastníci průzkumu, a hashtagy #BeStrong se globální Vodafone snažil zvýšit povědomí o nezbytné podpoře oběti kyberšikany.

Digitální rodičovství

Nadace Vodafone podporuje v ČR semináře a projekty zaměřující se na prevenci rizikového chování na internetu jak u dětí, tak u seniorů. U dětí se navíc ve spolupráci se společností Vodafone zabývá tzv. digitálním rodičovstvím. Na stránkách společnosti tak existuje specializovaná microsite, která pomáhá rodičům nastavit s dětmi v on-line světě základní bezpečnostní pravidla.

V rámci projektu IN-Generation navíc Vodafone podporuje úsilí o zvýšení digitální gramotnosti a schopností žáků, učitelů a rodičů na školách. Cílem je, aby přístup k používání internetu a digitálních technologií byl bezpečný, etický a efektivní. Letos Nadace Vodafone investovala také do simulátoru sociální sítě, tzv. Fakebooku, kde si děti mohou nacvičit bezpečnou komunikaci a rodiče vyhodnocovat a zlepšovat jejich dovednosti a své digitální rodičovství.

O digitálním rodičovství se diskutovalo i v rámci úspěšného českého festivalu youtuberů – Utubering. Akci navštívily 6. 5. 2016 v pražských Letňanech a na Výstavišti v Brně desítky tisíc lidí, převážně mladých, kteří přišli v doprovodu svých rodičů. Právě rodiče měli možnost si ve stanu Vodafonu vyslechnout prezentace a diskuze na téma digitálního rodičovství, prevence rizik a bezpečnějšího chování v online světě.

Od roku 2013 věnovala Nadace Vodafone projektu E-Bezpečí na prevenci, vzdělávání, intervenci a osvětu spojenou rizikovým chováním na internetu přes 700 tisíc korun v rámci svého nadačního programu Technologie pro společnost.

Více o digitálním rodičovství najdete na www.vodafone.cz/digitalni-rodicovstvi, o projektu E-Bezpečí na http://www.e-bezpeci.cz/, aplikaci Fakebook na http://www.e-bezpeci.cz/fakebook/ a informace o projektu IN-Generation na www.in-generation.com/cs