Vodafone

MMS jako vánoční přání letos předběhnou klasické pohlednice

23. listopadu 2009

Během letošních Vánoc budou Češi posílat více MMS zpráv než klasických vánočních pohlednic. Ještě loni přitom pohlednice MMS porazily. MMS na Vánoce letos plánuje poslat 42 procent lidí, klasickou pohlednici jen 38 procent. Celkem vánoční přání prostřednictvím MMS, pohlednice nebo emailem plánují posílat dvě třetiny Čechů, stejně jako loni. Vyplývá to výsledků online průzkumu Vodafone Zoom.

Během letošních Vánoc budou Češi posílat více MMS zpráv než klasických vánočních pohlednic. Ještě loni přitom pohlednice MMS porazily. MMS na Vánoce letos plánuje poslat 42 procent lidí, klasickou pohlednici jen 38 procent. Celkem vánoční přání prostřednictvím MMS, pohlednice nebo emailem plánují posílat dvě třetiny Čechů, stejně jako loni. Vyplývá to výsledků online průzkumu Vodafone Zoom.

Za posledních pět let je to prvně, kdy se MMS na Vánoce takto prosadí. Lidé fotí mobilem často, ale dosud jen malá část z nich fotky dál posílala.

„Devadesát sedm procent lidí, kteří mají na svém telefonu fotoaparát, jej pravidelně využívá. Téměř polovina z nich však dosud sdílela své fotografie jen prostřednictvím displeje mobilního telefonu,“ říká Lukáš Kružberský, ředitel marketingu pro nefiremní zákazníky Vodafonu a dodává: „Od posílání fotografií prostřednictvím MMS lidi odrazovala zejména vysoká cena. Ta je však dnes již minulostí. Cenu jedné MMS Vodafone trvale snížil na 4,50 Kč. K Vánocům navíc všem zákazníkům nadělujeme přes tři sta MMS zdarma,“ dodává.

Nejčastějšími příjemci MMS jsou členové rodiny, přátelé a partner či partnerka. Počet příjemců a odesilatelů MMS je zhruba stejný.

Vždy nebo většinou si MMS archivuje více než polovina lidí. Častěji se jedná o studenty a mladší lidi obecně. Pouze tři procenta respondentů si nikdy žádnou MMS neuložila. Čtvrtině lidí se stalo, že o své MMS v minulosti přišli, nejčastěji si je omylem vymazali.

Vodafone brzy v rámci nové internetové služby Vodafone Park nabídne také zálohování MMS na internetu.

Průzkum Vodafone Zoom o využívání MMS zpráv pro Vodafone realizovala agentura Data Collect mezi 700 respondenty.