Vodafone logo pro tisk nav-check nav-user nav-search nav-basket nav-arrow nav-close nav-hamburger loading onenet vodafone-box

Přejít k nám

Kontakt

Tisková zpráva

 

Majitelé předplacených karet se cítí diskriminováni

22. května 2008

Aktuální závěry průzkumu Vodafone Zoom ukazují na to, že devět z deseti majitelů předplacených karet by uvítalo, kdyby cena hovoru byla přímo úměrná počtu minut, které daný měsíc provolají. Zatímco většina tarifních zákazníků považuje za spravedlivé, že jsou ceny tarifů nižší než u předplacených karet, podle 43 % předplacenkářů by měli všichni zákazníci dostávat stejnou cenu. Majitelé předplacených karet Z průzkumu Vodafone ZOOM vyplývá, že předplacenkáři nejvíce oceňují transparentnost plateb. Devět z deseti z nich využívá předplacené karty, aby nemuseli platit pravidelně každý měsíc paušál, pokud provolají méně. Výdaje pod kontrolou oceňuje 85 % předplacenkářů.

Aktuální závěry průzkumu Vodafone Zoom ukazují na to, že devět z deseti majitelů předplacených karet by uvítalo, kdyby cena hovoru byla přímo úměrná počtu minut, které daný měsíc provolají. Zatímco většina tarifních zákazníků považuje za spravedlivé, že jsou ceny tarifů nižší než u předplacených karet, podle 43 % předplacenkářů by měli všichni zákazníci dostávat stejnou cenu.

Majitelé předplacených karet

Z průzkumu Vodafone ZOOM vyplývá, že předplacenkáři nejvíce oceňují transparentnost plateb. Devět z deseti z nich využívá předplacené karty, aby nemuseli platit pravidelně každý měsíc paušál, pokud provolají méně. Výdaje pod kontrolou oceňuje 85 % předplacenkářů. Ti chtějí přesně vědět, kolik provolají.

Co nejvíce vadí předplacenkářům?

  • Vyšší ceny v porovnání s paušálními tarify (63 %)
  • Nemohou získat cenově zvýhodněné telefony (57 %)
  • Pokud si nedobijí kredit, nemohou být s ostatními v kontaktu (52 %)

Tarifní zákazníci

Tarifní zákazníci jednoznačně označují za hlavní výhodu tarifu nezávislost. Přes 90 % z nich oceňuje, že mohou volat kdykoliv a nejsou přitom závislí na množství kreditu, který jim zbývá.

Co nejvíce vadí tarifním zákazníkům?

  • Pokud provolají méně, musí platit stále stejně vysoký paušál (83 %)
  • Nemají kontrolu nad tím, kolik přesně provolají (66 %)
  • Tři čtvrtiny z nich je na konci měsíce nemile překvapena výší faktury
  • Polovině tarifních zákazníku vadí, že musí podepsat smlouvu na delší dobu

Přechod k tarifu / předplacené kartě

Šest z deseti předplacenkářů všech operátorů už někdy uvažovali o přechodu na tarif. Naopak majitelé paušálních tarifů o přestupu na předplacenou kartu příliš neuvažují. Na předplacenou kartu by přešlo osm z deseti tarifních zákazníků, pokud by platili skutečně pouze za to, co provolají a zároveň by jim zůstaly výhody paušálního tarifu.

Výzkum realizoval Vodafone ve spolupráci s agenturou Data Collect v průběhu dubna a května 2008 na reprezentativním vzorku 820 zákazníků všech mobilních operátorů v ČR ve věku 20-40 let.