Vodafone nav-check nav-user nav-search nav-basket nav-arrow nav-close nav-hamburger loading cash-registry transport-car network-antenna sms-a-mms odcizeny-telefon document onenet group-business person vodafone-box dum volani-wifi globe-arrow adsl glte handshake fms internet-v-mobilu modem predplacene-karty prislusenstvi pro-mlade rodina tablet tarify telefon vf-zarizeni volani-ze-zahranici volani-do-zahranici aktualni-utrata-a-cerpani vyuctovani historie-vyuctovani-a-plateb dobijeni check-ok sluzby internet earphone world kolac block sim-karta-a-telefon ostatni special info agreement lock arrows messages chat smart-devices pass domecek pevny-internet convergence sixtyplus Odměny Dárek Neomezeně Poslat dokument Marketing Digitální fotoaparát Domácí zábava

Tisková zpráva

 

Green Digital Coalition: Vodafone se přidává k firmám, které chtějí bojovat proti klimatické změně digitalizací

22. března 2021

Green Digital Coalition: Vodafone se přidává k firmám, které chtějí bojovat proti klimatické změně digitalizací

„Vodafone je hrdý na to, že je zakládajícím členem Green Digital Coalition. Jako největší operátor mobilních a pevných sítí v Evropě vnímáme klíčovou roli, kterou naše digitální sítě a technologie hrají při řešení problémů v oblasti klimatu, kterým dnes čelíme. Digitalizace je klíčem k úspoře energie, efektivnějšímu využívání přírodních zdrojů, zvyšování efektivity a vytváření oběhového hospodářství,“ říká Nick Read, generální ředitel Vodafone Group.

Green Digital Coalition podpoří nejen zelenou transformaci technologického odvětví, ale také pomůže naplňovat cíle udržitelnosti v dalších prioritních sektorech, jako je energetika, doprava, zemědělství a stavebnictví. Její členové budou na dosažení svých cílů úzce spolupracovat s Evropskou komisí.

Internet věcí šetří přírodu i v Česku

Vodafone patří k lídrům v oblasti udržitelnosti i na českém trhu. Jako telekomunikační společnost závislá na energii se v rámci environmentálních témat zaměřuje hlavně na snižování uhlíkové stopy a energii z obnovitelných zdrojů. Jeho cílem je být do roku 2040 uhlíkově neutrální a jeho kroky plánované do roku 2030 jsou v souladu s iniciativou Science Based Targets, která stanovuje opatření pro omezení nárůstu průměrné globální teploty maximálně o 1,5 °C. Do praxe zavádí také chytrá digitální řešení pro své zákazníky, u nichž chce mezi roky 2020-2030 snížit celkové množství emisí CO2 o 350 milionů tun – což je například množství emisí uhlíku vyprodukovaných za rok 2019 v Itálii.

Klíčem je technologie úzkopásmového internetu věcí (Narrow Band IoT, NB-IoT), který například v projektech chytrého parkování pomůže řidičům ušetřit palivo a snížit znečištění životního prostředí. Pomoci se snižováním emisí může také aplikace Chytrá budova, kterou využívá i centrála Vodafonu v pražských Stodůlkách a která umožňuje sledovat obsazenost nemovitosti nebo třeba efektivně nastavit vytápění.

Šetříme přírodu prostřednictvím našeho vlastního chování, ale stejně důležité je pomáhat v tom i našim zákazníkům. Motivujeme i dodavatele, například povinnými kritérii v oblasti jejich přístupu k životnímu prostředí. Iniciativy, jako je Green Digital Coalition, pomohou naplno využít potenciál chytrých technologií,“ uzavírá Zuzana Holá, ředitelka korporátní komunikace a udržitelnosti Vodafone Česká republika. Více o Green Digital Coalition zde.