Vodafone nav-check nav-user nav-search nav-basket nav-arrow nav-close nav-hamburger loading cash-registry transport-car network-antenna sms-a-mms odcizeny-telefon document onenet group-business person vodafone-box dum volani-wifi globe-arrow adsl glte handshake fms internet-v-mobilu modem predplacene-karty prislusenstvi pro-mlade rodina tablet tarify telefon vf-zarizeni volani-ze-zahranici volani-do-zahranici aktualni-utrata-a-cerpani vyuctovani historie-vyuctovani-a-plateb dobijeni check-ok sluzby internet earphone world kolac block sim-karta-a-telefon ostatni special info agreement lock arrows messages chat smart-devices pass domecek pevny-internet convergence sixtyplus Odměny Dárek Neomezeně Poslat dokument Marketing Digitální fotoaparát

Tisková zpráva

 

Druhý ročník zvýšil kvalitu přihlášek do Roku jinak

13. září 2009

Odvahu přihlásit se do druhého ročníku programu Nadace Vodafone Rok jinak našlo i přes současnou hospodářskou recesi celkem 98 uchazečů. Program, jehož cílem je unikátně propojit komerční a neziskovou sféru, zaplatí až pěti odborníkům ze soukromého či státního sektoru rok práce pro neziskovku dle vlastního výběru. Téměř desetinu ze všech přihlášek poslali novináři. „Letos jsme zaznamenali sice o něco menší počet přihlášek než loni, zato ale mnohem kvalitnějších a promyšlenějších. Jsme rádi, že lidé mají i přes současnou těžkou ekonomickou situaci odvahu na rok opustit své zaměstnání a jít za svým dobročinným nápadem,“ říká ředitelka Nadace Vodafone Inga Kaškelyte.

Odvahu přihlásit se do druhého ročníku programu Nadace Vodafone Rok jinak našlo i přes současnou hospodářskou recesi celkem 98 uchazečů. Program, jehož cílem je unikátně propojit komerční a neziskovou sféru, zaplatí až pěti odborníkům ze soukromého či státního sektoru rok práce pro neziskovku dle vlastního výběru. Téměř desetinu ze všech přihlášek poslali novináři.

„Letos jsme zaznamenali sice o něco menší počet přihlášek než loni, zato ale mnohem kvalitnějších a promyšlenějších. Jsme rádi, že lidé mají i přes současnou těžkou ekonomickou situaci odvahu na rok opustit své zaměstnání a jít za svým dobročinným nápadem,“ říká ředitelka Nadace Vodafone Inga Kaškelyte.

Poměr mezi muži a ženami je u uchazečů o program Rok jinak vyrovnaný. Do programu se hlásí zájemci ve věkovém rozmezí od 22 let až do 63 let.

rozdělení podle současného zaměstnání počet %
komerční sféra 54 60
neziskový sektor 4 4
státní sféra 14 17
OSVČ 10 13
rodičovská dovolená 2 2
Student 2 2
Nezaměstnaný 2 2
bez udání 10 0
Celkem 98 100

Nejvíce uchazečů pochází z komerční sféry (60 %), ale hlásí se i uchazeči ze sféry státní (17 %) a osoby samostatně výdělečně činné (13 %). Překvapující je především zájem pracovníků z mediální branže. Z celkem 98 přihlášek jich 8 podali novináři. Nejvíce uchazečů pochází z hlavního města, ale mezi uchazeči jsou i Bělorus a Čech žijící v Británii.

Vítěze letošního ročníku vybere šestičlenná porota složená ze zástupců Nadace Vodafone, neziskové sféry, Vodafone Czech republic a.s., médií a loňských vítězů programu. Hodnotit budou zejména kvalitu projektů, míru využití know how uchazeče z komerčního sektoru ve vybrané neziskovce a udržitelnost projektu po skončení ročního působení vítěze.

Současní vítězové Roku jinak působí v neziskové sféře již téměř tři čtvrtě roku.

  • Roman Nenadl, bývalý senior manažer energetického koncernu E.ON nyní pomáhá vybudovat strategický plán rozvoje do roku 2011 Charitě České Budějovice.
  • Adam Javůrek, guru české blogosféry se v rámci svého Roku jinak věnuje osvětové činnosti a učí české neziskovky, jak využít nástroje internetu ve svůj prospěch.
  • Hanka Hermová využívá v rámci Roku jinak své zkušenosti z práce v Agentuře ochrany přírody a krajiny ČR v projektu Lesní stezky České mountainbikové asociace. Společně se snaží restaurovat staré lesní stezky tak, aby po nich mohli jezdit cyklisté.
  • Blanka Rejlková společně se společností Člověk v tísni pomáhá spojit komerční sféru, neziskovou sféru a úřady práce tak, aby společně efektivně pomohli nalézt práci dlouhodobě nezaměstnaným.
  • Jiří Šťastný – obchodní ředitel společnosti EVROFIN Int. v obecně prospěšné společnosti České Švýcarsko pomáhá propagovat udržitelný cestovní ruch a ekoturismus.