Vodafone

Češi pomohli Vodafonu nastartovat mobilní reklamu

20. května 2009

Skupina Vodafone ohlásila, že se jí podařilo rozšířit mobilní reklamní služby během 18 měsíců do 18 zemí. Mobilní reklamu přitom Vodafone začal před 18 měsíci testovat v České republice a český trh i nyní patří mezi ty, kde se mobilní reklamě daří nejlépe. Skupina Vodafone v minulém roce realizovala přes 2000 mobilních reklamních kampaní pro stovky světových značek po celém světě. Tyto značky slaví úspěch s mobilními bannerovými kampaněmi, ale zároveň se snaží využívat i nové mobilní reklamní formáty jako je třeba sponzorovaný obsah, sponzorované notifikace, nebo reklama v textových a MMS zprávách. „V současném ekonomickém klimatu se značky mnohem více soustředí na své rozpočty a na to, jak je utrácejí.

Skupina Vodafone ohlásila, že se jí podařilo rozšířit mobilní reklamní služby během 18 měsíců do 18 zemí. Mobilní reklamu přitom Vodafone začal před 18 měsíci testovat v České republice a český trh i nyní patří mezi ty, kde se mobilní reklamě daří nejlépe.

Skupina Vodafone v minulém roce realizovala přes 2000 mobilních reklamních kampaní pro stovky světových značek po celém světě. Tyto značky slaví úspěch s mobilními bannerovými kampaněmi, ale zároveň se snaží využívat i nové mobilní reklamní formáty jako je třeba sponzorovaný obsah, sponzorované notifikace, nebo reklama v textových a MMS zprávách.

„V současném ekonomickém klimatu se značky mnohem více soustředí na své rozpočty a na to, jak je utrácejí. Mobilní reklama nabízí kombinaci skvělé odezvy a zároveň příležitosti, jak se mohou inzerenti dostat mnohem blíže ke svým zákazníkům,” říká Rick Frant, vedoucí oddělení Internet Discovery skupiny Vodafone.

„Mobilní reklama konkuruje klasické a internetové zejména tím, že nabízí možnost přesného zacílení kampaně a možnost zprostředkovat přímou interakci mezi zadavatelem a zákazníkem. Lidé totiž mají k mobilnímu telefonu velmi osobní vztah. Jeho displej bývá často první i poslední věcí, kterou denně vidí a proto i informace, které skrz mobil obdrží, vnímají s náležitou pozorností,” říká Tomáš Mátl, vedoucí oddělení Media Solutions Vodafone Česká republika.

Vodafone Česká republika inzerentům nabízí následující reklamní kanály:

Mobilní portál Vodafone live!

Cílené interaktivní bannery (click to browse, click to call, click to sms) sponzorované odkazy platební metoda M-peněženka

Web SMS brána - bannery

620 000 reálných uživatelů měsíčně, přes 26 milionů shlédnutých stránek měsíčně (zdroj NetMonitor)

Reklamní SMS

Textová reklama na zákazníky, kteří se přihlásili k jejímu odběru 60 000 uživatelů

SMS Grátis

Brána pro odesílání až 600 SMS denně zdarma do všech mobilních sítí 80 000 zaregistrovaných uživatelů

Trendem mobilní reklamy v nastávajícím roce budou kompletní mediální řešení propojená s mobilními platbami. Jako první tuto spolupráci prověřil hudební server i-legalne.cz. Zákazníci tak nyní mohou za jednu cenu stahovat hudbu z tohoto serveru do počítače i do mobilu a platit za ni odečtem z kreditu, či v rámci měsíčního vyúčtování. Součástí této spolupráce je i reklama, kterou Vodafone serveru i-legalne.cz poskytuje na svých serverech Vodafone live!, www.vodafone.cz, www.internetdomobilu.cz, www.cilichili.cz, na svém blogu a v rámci zacílené externí bannerové kampaně.