Vaše soukromí je pro nás prioritou. Přečtěte si, jak zpracováváme a chráníme vaše osobní údaje.
Osobní údaj definuje zákon jako veškeré informace o identifikované nebo identifikovatelné fyzické osobě; identifikovatelnou fyzickou osobou je fyzická osoba, kterou lze přímo či nepřímo identifikovat, zejména odkazem na určitý identifikátor, například jméno, identifikační číslo, lokační údaje, síťový identifikátor nebo na jeden či více zvláštních prvků fyzické, fyziologické, genetické, psychické, ekonomické, kulturní nebo společenské identity této fyzické osoby (dále také jen „údaje“). Pokud s námi uzavřete smlouvu o poskytování služeb elektronických komunikací a nevyužijete naší nabídky předplacených služeb, pak jste ve smyslu platné právní úpravy subjektem údajů a údaje, které o vás zpracováváme, jsou údaje osobní.
Osobním údajem nejsou anonymní a agregované údaje, tedy údaje, které od počátku nebo na základě provedení zpracování nelze spojit s určitou osobou, ale jedná se o výsledek vzniklý souhrnem množství jednotlivých informací bez možnosti zpětného propojení se subjektem údajů.
V oblasti elektronických komunikací se rozlišují 3 základní druhy údajů, které Vodafone zpracovává: osobní, provozní a lokalizační.
Vodafone zpracovává osobní údaje obecně označované jako údaje identifikační. Výčet údajů, který dále uvádíme, neznamená, že o každém zákazníkovi společnost Vodafone zpracovává údaje v plném rozsahu. Jde pouze o splnění informační povinnosti, s tím, že rozsah údajů je vždy ke konkrétnímu zákazníkovi individualizován, s výjimkou údajů, které společnosti Vodafone zákon ukládá zpracovávat.
Zároveň pro úplnost uvádíme i údaje vztahující se pouze k právnickým osobám, které nejsou osobními údaji ve smyslu zákona.
Osobními a identifikačními údaji se rozumí zejména: jméno, příjmení, adresa, datum narození, rodné číslo/popř. národní identifikátor, věk, oslovení (pohlaví), čísla předložených dokladů, obchodní firma/název, sídlo/místo podnikání, sídlo organizační složky, jméno, příjmení a bydliště osob oprávněných jednat za právnickou osobu identifikační číslo, daňové identifikační číslo, kontaktní telefonní číslo, číslo SIM karty, fakturační údaje (např. druh, způsob a objem využívaných služeb), údaje o koncovém zařízení, typová či druhová kategorie koncového zařízení, e-mailové spojení, bankovní spojení, behaviorální chování zákazníka a jiné údaje oprávněně o zákazníkovi získané.
Ochranu podle platné právní úpravy ochrany osobních údajů mají pouze osobní údaje fyzických osob.
Provozní údaj definuje zákon o elektronických komunikacích jako jakýkoli údaj zpracovávaný pro potřeby přenosu zprávy sítí elektronických komunikací nebo pro její účtování.
Co tedy provozní údaj je? Provozním údajem je vše, co je potřeba pro to, aby mohl zákazník telefonovat, posílat textové zprávy SMS či zprávy MMS, využívat datové a další služby poskytované společností Vodafone. Jedná se tedy například volající číslo (A-číslo), volané číslo (B-číslo), v případě přesměrování hovoru máme informaci i o původně volaném čísle, IMSI, začátek a konec spojení, datum a frekvence uskutečněného spojení, informace ze signalizační vrstvy SS7, IMEI, číslo televizní karty, číslo SIM karty, identifikační údaje o set top boxu, identifikační údaje o modemu, informace o sledovaných, stahovaných a objednaných pořadech, informace o vašem využívání televizních služeb, konfigurační údaje, druh poskytnuté služby, adresa datového spojení (např. IP adresa), a to včetně provozně lokalizačních údajů, což je nezbytná informace o tom, z kterého místa v síti a do jakého místa v síti byl přenos zprávy uskutečněn, přičemž se jedná o údaje generované pouze pro přenos zpráv.
Lokalizační údaj definuje zákon jako jakékoli údaje zpracovávané v síti elektronických komunikací nebo službou elektronických komunikací, které určují zeměpisnou polohu telekomunikačního koncového zařízení uživatele veřejně dostupné služby elektronických komunikací.
Lokalizačním údajem se rozumí jakékoli údaje zpracovávané v síti elektronických komunikací a určující zeměpisnou polohu. Lokalizačním údajem je tedy údaj o poloze koncového zařízení zákazníka, tj. např. údaj o síti, k níž je zákazník připojen.
V takovém případě můžete využívat naše předplacené služby. Je však důležité vás upozornit, že i v takovém případě dochází ke zpracování tzv. provozních a lokalizačních údajů a zejména s tím spojených povinností (např. předání takových údajů orgánům státní správy). Dále budeme zpracovávat informace o využívání těchto služeb, historii dobíjení, využití marketingových akcí a podobně. V případě, že si SIM kartu necháte zaslat na adresu, či využijete-li některou z našich marketingových akcí, pro jejíž čerpání je potřeba uvést kontaktní údaje, budeme tyto kontaktní údaje také zpracovávat.
V následujícím textu popisujeme účely zpracování vašich údajů, právní důvod takového zpracování, příkladný výčet zpracovávaných údajů a dobu zpracování.
Údaje, které o vás zpracováváme, závisí na tom, jaké naše produkty a služby používáte, na způsobu využívání daných produktů a služeb a na vaší interakci s Vodafone, popř. v závislosti na údajích, které jsme získali od třetích osob, a to pouze na základě vašeho souhlasu uděleného takovým třetím osobám ke sdílení. Pokud jste tedy naším zákazníkem, neznamená to, že zpracováváme veškeré níže uvedené údaje za všemi uvedenými účely, ale je to vždy poplatné konkrétním smluvním vztahům a interakci se zákazníkem. Toto se projeví i v případě žádosti o uplatnění práva na přístup, kdy kopie údajů odpovídá skutečně zpracovávaným údajům, a nikoliv všem dále vyjmenovaným.
Některé naše produkty či služby mohou mít samostatné dokumenty pojednávající o zpracování osobních údajů ve vztahu k těmto službám a produktům, které navazují na tento dokument a přináší detailnější či doplňující informace
Primárně budeme vaše osobní údaje zpracovávat za účelem poskytování služeb či produktů dle uzavřené smlouvy, a to zejména poskytování veřejně dostupných služeb elektronických komunikací. Údaje zpracováváme, abyste si například mohli zavolat, posílat textové zprávy a využívat v telefonu internet, ale také k dalším zpracováním souvisejícím s poskytováním služeb, což zahrnuje zpracování objednávek, uzavření smlouvy či vyjednávání o smlouvě, řízení a spravování vašeho účtu, zasílání informací o poskytovaných službách, zasílání vyúčtování a další komunikace související s úhradou za poskytované služby, propojení a přístup k síti jiných operátorů, poskytování informací, které žádáte či odpovědí na vaše stížnosti nebo dotazy ohledně účtu.
Právním důvodem zpracovávání údajů je plnění smlouvy (čl. 6 odst. 1 písm. b) obecného nařízení o ochraně osobních údajů), přičemž však rozsah osobních údajů, které musíme pro účely smlouvy zpracovávat je částečně určen § 63 zákona č. 127/2005 Sb.
Zpracovávané údaje:
Výše uvedené údaje zpracováváme v plném rozsahu po dobu 6 měsíců od ukončení smlouvy a následně v omezené podobě po obecnou promlčecí dobu, tzn. 3 roky. Výjimkou jsou:
Vaše údaje budeme zpracovávat za účelem přímého marketingu. Jako našeho zákazníka vás budeme informovat o nových produktech a službách, zasílat vám zpravodaje nebo oficiální sdělení, nebo vás informovat o nabídkách, propagačních akcích, losování nebo soutěžích. Tyto zprávy upravujeme podle typu produktů a služeb, které jste si od nás koupili (víme například, že vás nemáme kontaktovat s dalšími nabídkami, pokud je vaše smlouva k telefonu teprve v polovině doby platnosti) a také podle toho, jak naše služby čerpáte (z faktury například víme, že čerpáte hodně dat, proto, abychom vám poskytli z uzavřené smlouvy o poskytování telekomunikačních služeb to nejlepší, vám nabídneme úpravu tarifu). Pokud nám v rámci našeho webu udělíte souhlas pro personalizované cílení na základě cookies, potom pro přípravu nabídky přímo pro vás můžeme použít i tyto informace z předmětných cookies.
Poskytované služby se časem mění a doplňují, a my bychom byli rádi, abyste vždy měli možnost vybrat si ty, které nejlépe vyhovují právě vašim potřebám. Kontaktovat vás budeme např. poštou, on-line, telefonicky (na vaše a vámi poskytnutá telefonní čísla) nebo formou oznámení prostřednictvím našich aplikací.
V případě, že si přejete přizpůsobení našich služeb vašim potřebám, můžete nám poskytnout souhlas se zpracováním vašich provozních a lokalizačních údajů pro marketingové a obchodní účely, a to včetně profilování, potom vám budeme vám moci nabídnout cílenou nabídku nových služeb, produktů, slev či jiných zajímavostí připravenou přímo pro vás, „na míru“.
Právním důvodem zpracovávání údajů v rámci přímého marketingu je náš oprávněný zájem (čl. 6 odst. 1 písm. f) obecného nařízení o ochraně osobních údajů). Oprávněný zájem je spatřován v možnosti seznámit vás s našimi nabídkami. Pokud si však nepřejete takové zprávy dostávat, můžete nás o tom informovat. Právním důvodem zpracovávání údajů v rámci přizpůsobení našich služeb vašim potřebám, a to zpracováním vašich provozních a lokalizačních údajů, či na základě personalizovaného cílení dle cookies, je váš souhlas (čl. 6 odst. 1 písm. a) obecného nařízení o ochraně osobních údajů, přičemž takový souhlas můžete kdykoliv odvolat.
Pro právní přesnost uvádíme, že jestliže se rozhodnete podat námitku vůči našemu přímému marketingu, toto si následně rozmyslíte, a vyjádříte se vaší volbou opět pro náš přímý marketing, bude se z právního pohledu jednat také o zpracování na základě vámi uděleného souhlasu. Pro případ popsaný v předchozí větě se pak uplatní obdobně veškeré informace pro zpracování za účelem přímého marketingu na základě oprávněného zájmu. Zejména se pak jedná o jednoduchou možnost, kdykoliv odvolat takový souhlas s přímým marketingem, jako tomu je v případě podání námitky vůči přímému marketingu společnosti Vodafone.
Zpracovávané údaje:
Výše uvedené údaje zpracováváme v plném rozsahu po dobu 6 měsíců od ukončení smlouvy a následně v omezené podobě po obecnou promlčecí dobu, tzn. 3 roky. Výjimkou jsou provozní a lokalizační údaje, kdy jednáme v souladu s platnou právní úpravou a takové údaje zpracováváme po dobu šest měsíců od jejich vzniku.
Některé vaše údaje můžeme v omezeném rozsahu zpracovávat za účelem marketingu našich služeb a produktů i po ukončení smlouvy, ovšem pouze v případě, že nám udělíte souhlas.
Právním důvodem zpracovávání Vašich osobních údajů je tedy souhlas (čl. 6 odst. 1 písm. a) obecného nařízení o ochraně osobních údajů).
Zpracovávané údaje:
Výše uvedené údaje zpracováváme maximálně po dva roky či do odvolání souhlasu.
Některé vaše údaje můžeme v omezeném rozsahu zpracovávat za účelem zasílání / marketingu obchodních sdělení třetích stran, ovšem pouze v případě, že nám udělíte souhlas. V takovém případě vám budeme moci nabídnout čas od času i výhodné nabídky našich obchodních partnerů. Samozřejmě vám nebudeme zasílat veškeré nabídky, ale pouze takové, které by pro vás mohly být zajímavé, a to na základě vyhodnocení níže uvedených údajů, které o vás zpracováváme.
V žádném případě nepředáváme vaše osobní údaje těmto třetím stranám.
Právním důvodem zpracovávání Vašich osobních údajů je tedy souhlas (čl. 6 odst. 1 písm. a) obecného nařízení o ochraně osobních údajů).
Zpracovávané údaje:
Výše uvedené údaje zpracováváme maximálně po dobu trvání poskytování našich služeb či do odvolání souhlasu.
Vaše údaje budeme zpracovávat, i pokud nám na vás zanecháte údaj ke kontaktování s obchodní nabídkou, a to abychom vás mohli oslovit s naší obchodní nabídkou dle vašeho přání. Obdobně, pokud při objednání našich služeb prostřednictvím internetového e-shopu nedokončíte objednávku, je možné, že vás budeme kontaktovat.
Právním důvodem zpracovávání vašich osobních údajů je dle daných okolností souhlas (čl. 6 odst. 1 písm. a) obecného nařízení o ochraně osobních údajů) anebo vyjednávání o uzavření smlouvy dle (čl. 6 odst. 1 písm. b) obecného nařízení o ochraně osobních údajů).
zpracovávané údaje:
Výše uvedené údaje zpracováváme standardně po dobu šesti měsíců, pokud nás o to však požádáte, můžeme výše uvedené údaje zpracovávat i déle. Pokud svůj souhlas odvoláte, ukončíme takové zpracování.
Vaše údaje také zpracováváme za účelem plnění našich zákonných povinností, pokud nám to ukládá právní úprava, a to zejména v těchto případech:
Právním důvodem zpracovávání vašich údajů je tedy plnění našich právních povinností (čl. 6 odst. 1 písm. c) obecného nařízení o ochraně osobních údajů).
Zpracovávané údaje:
Výše uvedené údaje zpracováváme po dobu stanovenou platnou právní úpravou. V případě daňových dokladů se jedná o deset let od jejich vystavení. Provozní a lokalizační údaje zpracováváme po dobu šesti měsíců od jejich vzniku.
Vaše údaje můžeme v omezeném rozsahu zpracovávat za účelem jejich uvedení v telefonním seznamu. Telefonní seznam lze vést pouze ve vztahu ke specifickým službám a produktům.
Právním důvodem zpracovávání údajů je tedy váš souhlas (čl. 6 odst. 1 písm. a) obecného nařízení o ochraně osobních údajů) a naše právní povinnost stanovená dle zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích (čl. 6 odst. 1 písm. c) obecného nařízení o ochraně osobních údajů).
Zpracovávané údaje:
Výše uvedené údaje zpracováváme po dobu trvání poskytování služeb a do odvolání souhlasu.
Vaše údaje můžeme také zpracovávat za účelem příp. ochrany našich práv ve správním, civilním či trestním řízení (pokud byste např. neplnil své povinnosti nebo se naopak domníval, že Vodafone neplní své smluvní či zákonné povinnosti). Tento účel zpracování se uplatní například, jestliže spolu budeme v soudním sporu, reklamačním řízení anebo v rámci procesu vymáhání pohledávek.
Právním důvodem zpracovávání údajů je tedy náš oprávněný zájem (čl. 6 odst. 1 písm. f) obecného nařízení o ochraně osobních údajů). Oprávněný zájem je spatřován v možnosti ochrany a vymožení našich práv.
Zpracovávané údaje:
Výše uvedené údaje zpracováváme v případě potřeby v omezené podobě po obecnou promlčecí dobu, tzn. 3 roky či po dobu trvání příslušného řízení.
Určité údaje můžeme anonymizovat za využití nejmodernějších technických metod anonymizace a následně agregovat do podoby, která je zcela oddělena od vaší osoby. Tento proces nelze zvrátit, tudíž výsledné údaje již nemají charakter osobních údajů dle platné právní úpravy. Proces anonymizace a agregace nastává v naprosté většině přímo při vzniku údajů, dané informace tedy od počátku nejsou spojeny s žádným subjektem údajů. Při zvážení toho, zda je možné připravit předmětný statisticko-analytický výstup, se řídíme základními podmínkou, a tou je ochrana soukromí. Jako příklad lze uvést přípravu statisticko-analytické mapy vytížení úseku pozemní komunikace v určité oblasti pro potřeby územně samosprávního celku.
Právním důvodem zpracovávání údajů je náš oprávněný zájem (čl. 6 odst. 1 písm. f) obecného nařízení o ochraně osobních údajů). Oprávněný zájem správce, ale i třetích osob, je spatřován v možnosti nabídnout statisticko-analytické výstupy anonymizovaných agregovaných dat.
Zpracovávané údaje:
Výše uvedené údaje zpracováváme v omezené podobě a omezeným způsobem ve chvíli jejich vzniku.
Vaše údaje můžeme zpracovávat za účelem vrácení případného bezdůvodného obohacení, které vznikne na naší straně (takovým bezdůvodným obohacením mohou být přeplatky na základě vašich úhrad za naše služby anebo zařízení, které jste nám po ukončení smlouvy zaslal navzdory tomu, že jste byl jeho vlastníkem).
Právním důvodem zpracovávání údajů je splnění naší právní povinnosti stanovené § 2991 zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem, a to v souladu s čl. 6 odst. 1 písm. c) obecného nařízení o ochraně osobních údajů), a zároveň náš oprávněný zájem zajistit navrácení případného bezdůvodného obohacení našim bývalým zákazníkům, a to dle čl. 6 odst. 1 písm. f) obecného nařízení o ochraně osobních údajů.
Zpracovávané údaje:
Výše uvedené údaje zpracováváme po dobu, kdy trvá bezdůvodné obohacení na naší straně anebo do doby účetního vypořádání takového bezdůvodného obohacení.
Před uzavřením smlouvy / uskutečněním prodeje budeme za účelem předcházení podvodů provádět tzv. ohodnocení rizikovosti.
Pokud jste náš nefiremní zákazník, před každým prodejem probíhá proces ohodnocení rizikovosti založený na automatizovaném individuálním rozhodnutí, v některých případech za využití prostředků pokročilých technologických metod (např. umělé inteligence). Informace takto získané jsou následně posuzovány v kontextu hodnoty a povahy učiněné objednávky. Výsledkem ohodnocení rizikovosti je stanovená dodatečná bezpečnostní jistina, a to v závislosti na míře rizikovosti uskutečňovaného požadavku.
Pro doplnění uvádíme, že ve chvíli, kdy jste náš firemní zákazník, probíhá proces vyhodnocení rizikovosti a bonity firemního zákazníka, založený na manuálním posouzení. Při tomto vyhodnocení se zpracovávají: identifikační údaje společnosti, údaje o případných historických pohledávkách u společnosti Vodafone, informace z registru SOLUS, informace z veřejně dostupných registrů /rejstříků, jako jsou insolvenční rejstřík, obchodní rejstřík, registr ARES, RZP, informace získávané od třetích stran obsahující informace o majetkové propojenosti statutárních orgánů společnosti a informace o finančních výsledcích společnosti. Výsledkem vyhodnocení jsou kroky zajišťující pokrytí případného rizika, a to formou úpravy smluvní nabídky, nebo stanovení dodatečné jistiny, jejíž výše je určena v závislosti na míře rizika.
Jestliže jste fyzickou osobou, samozřejmě můžete v rámci výše popsaných postupů při předcházení podvodů vyjádřit svůj názor, požádat o revizi / přezkum ze strany našeho prodejce anebo uplatněním práva na námitku.
Právním důvodem zpracovávání údajů je tedy náš oprávněný zájem (čl. 6 odst. 1 písm. f) obecného nařízení o ochraně osobních údajů). Oprávněný zájem je spatřován v ochraně našeho majetku.
Zpracovávané údaje:
Výše uvedené údaje zpracováváme před uzavřením smlouvy. Výsledky tohoto posouzení zpracováváme po dobu 6 měsíců od provedení vyhodnocení.
Vaše údaje můžeme zpracovávat za účelem doporučení a nahrávání televizního obsahu, který by se vám mohl líbit, a to pokud se rozhodnete u služby televize aktivovat osobní doporučení. Osobní doporučení se mohou týkat TV programů, VOD a aplikací. Neposkytujeme však osobní doporučení vztahující se k obsahu pro dospělé.
Prosím, berte v potaz, že Vodafone TV i služba Horizon mají specifické podmínky zpracování osobních údajů dostupné v aplikacích, a také na našich internetových stránkách.
Právním důvodem zpracovávání údajů je váš souhlas (čl. 6 odst. 1 písm. a) obecného nařízení o ochraně osobních údajů).
Zpracovávané údaje:
Výše uvedené údaje zpracováváme po dobu poskytování služeb. Doba zpracování se může lišit podle konkrétní vámi čerpané služby či produktu.
Zpracovávání osobních údajů za účelem školení a zajišťování kvality. Abychom byli schopni zajistit vaši spokojenost, neustále pracujeme na zlepšování našich služeb, a to i v oblasti proškolení a kontroly našich pracovníků.
Právním důvodem zpracovávání vašich osobních údajů je tedy náš oprávněný zájem (čl. 6 odst. 1 písm. f) obecného nařízení o ochraně osobních údajů). Oprávněný zájem je spatřován v nutnosti školení našich pracovníků, aby vám byli schopni poskytovat prvotřídní služby.
Zpracovávané údaje:
Výše uvedené údaje zpracováváme po dobu poskytování služeb. Pouze nahrávky komunikace pořízené na zákaznické lince či prodejně zpracováváme za tímto účelem nejdéle po dobu šesti měsíců od jejich vzniku. Komunikaci prostřednictvím chatbota, komunikačních aplikací a na sociálních sítích, pokud nejste naším zákazníkem, a e-mailovou komunikaci uchováváme po dobu 6 měsíců od jejich vzniku.
Abychom byli schopni zajistit vaši spokojenost při komunikaci s naším hlasovým a textovým asistentem Tobi, neustále pracujeme na tom, aby vám při společné komunikaci Tobi lépe rozuměl a poskytoval vám relevantní odpovědi.
Právním důvodem zpracovávání vašich osobních údajů je tedy náš oprávněný zájem (čl. 6 odst. 1 písm. f) obecného nařízení o ochraně osobních údajů). Oprávněný zájem je spatřován v nutnosti průběžně trénovat a vylepšovat asistenta Tobi.
Zpracovávané údaje:
Výše uvedené údaje zpracováváme za tímto účelem nejdéle po dobu šesti měsíců od jejich vzniku.
Vaše údaje můžeme zpracovávat za účelem poskytování doplňkové služby podpory optimálního fungování Wi-Fi sítě v souvislosti s poskytováním služby Pevný internet. Tato doplňková služba nám umožňuje lepší zajištění fungování služby Pevný internet, a to díky vylepšenému tzv. troubleshootingu, a to zvláště ve vztahu k fungování modemu a jeho technickou komunikací s naší sítí.
Právním důvodem zpracovávání údajů je plnění smlouvy (čl. 6 odst. 1 písm. b) obecného nařízení o ochraně osobních údajů).
Zpracovávané údaje:
Výše uvedené údaje zpracováváme za tímto účelem po dobu 30 dnů od jejich vzniku.
Vaše osobní údaje můžeme zpracovávat za účelem průzkumu spokojenosti ve vztahu k našim službám a produktům, ale také poskytované péči. Občas se vás můžeme zeptat i na další otázky související s námi nabízenými službami. Údaje můžeme používat i v případech, kdy vás žádáme o zpětnou vazbu ve vztahu k fungování našich produktů a služeb, našich služeb péče o zákazníky a naší údržby a provozu.
V návaznosti na vaše hodnocení v průzkumu spokojenosti vás pak můžeme následně kontaktovat, abychom probrali vaši zákaznickou zkušenost, problém či požadavek.
Právním důvodem zpracovávání údajů je tedy náš oprávněný zájem (čl. 6 odst. 1 písm. f) obecného nařízení o ochraně osobních údajů) anebo dle daných okolností souhlas (čl. 6 odst. 1 písm. a) obecného nařízení o ochraně osobních údajů).
Zpracovávané údaje:
Výše uvedené údaje zpracováváme po dobu poskytování služeb.
Vaše údaje budeme zpracovávat i za účelem zajištění bezpečnosti námi spravovaných informačních systémů, jako například naše internetové stránky, internetové samoobsluhy a další informační systémy, které jsou dostupné mimo interní prostředí společnosti.
Právním důvodem zpracovávání údajů je tedy náš oprávněný zájem (čl. 6 odst. 1 písm. f) obecného nařízení o ochraně osobních údajů). Oprávněný zájem je spatřován v zajištění bezpečnosti našich informačních systémů a také splnění naší právní povinnosti stanovené zákonem č. 181/2014 Sb., o kybernetické bezpečnosti a o změně souvisejících zákonů (zákon o kybernetické bezpečnosti), v platném znění.
Zpracovávané údaje:
Výše uvedené údaje zpracováváme po dobu 6 měsíců od jejich vzniku či po dobu probíhajícího vyšetřování, v případě předání podnětu oprávněnému orgánu do uzavření tohoto podnětu.
Vaše údaje budeme zpracovávat i za účelem ochrany před narušením bezpečnosti a integrity naší sítě, bezpečnosti služby, a případného následného omezení nebo přerušení poskytování služeb na nezbytně nutnou dobu z provozních, technických a bezpečnostních důvodů. Pro doplnění uvádíme, že v souvislosti s možností kybernetických útoků na naši síť, při kterých mohou být použity IP adresy našich účastníků, vám můžeme odeslat e-mailovou zprávu, ve které vás budeme o tomto útoku informovat, a případně též připojíme informace o nezbytných krocích, které je potřeba učinit z vaší strany. Taková zpráva není v žádném případě obchodním sdělením, ale komunikací za účelem ochrany bezpečnosti a integrity naší sítě.
Právním důvodem zpracovávání údajů je tedy náš oprávněný zájem (čl. 6 odst. 1 písm. f) obecného nařízení o ochraně osobních údajů). Oprávněný zájem je spatřován v zajištění bezpečnosti sítě a také splnění naší právní povinnosti stanovené zákonem č. 181/2014 Sb., o kybernetické bezpečnosti a o změně souvisejících zákonů (zákon o kybernetické bezpečnosti), v platném znění.
Zpracovávané údaje:
Výše uvedené údaje zpracováváme po dobu 6 měsíců od jejich vzniku či po dobu probíhajícího vyšetřování narušení bezpečnosti a integrity sítě, v případě předání podnětu oprávněnému orgánu do uzavření tohoto podnětu.
Vaše údaje budeme zpracovávat i za účelem kapacitního plánování sítě, abychom byli schopni zajistit sílu a pokrytí signálu, dostatečně rychlé pevné připojení a abychom mohli lépe rozhodovat o případném posílení prvků sítě pro zajištění uvedeného.
Právním důvodem zpracovávání údajů je tedy náš oprávněný zájem (čl. 6 odst. 1 písm. f) obecného nařízení o ochraně osobních údajů). Oprávněný zájem je spatřován v zajištění kvalitní sítě pro naši podnikatelskou činnost.
Zpracovávané údaje:
Výše uvedené údaje zpracováváme po dobu 6 měsíců od jejich vzniku.
Vaše údaje můžeme zpracovávat i za účelem vyšetřování podvodného jednání. Naprostá většina našich zákazníků je poctivá, ovšem najdou se i tací, kdy je nezbytně nutné zamezit dalšímu jednání poškozující naši společnost. V takovém případě pak dochází ke zpracování osobních údajů souvisejících s takovou podvodnou činností.
Právním důvodem zpracovávání údajů je tedy náš oprávněný zájem (čl. 6 odst. 1 písm. f) obecného nařízení o ochraně osobních údajů). Oprávněný zájem je spatřován v ochraně majetku správce.
Zpracovávané údaje:
Výše uvedené údaje zpracováváme po dobu 6 měsíců od jejich vzniku či po dobu probíhajícího vyšetřování, v případě předání podnětu Policii České republiky poté do uzavření tohoto podnětu.
Vaše údaje budeme zpracovávat i za účelem vedení evidence žádostí subjektů údajů a jejich vyřizování.
Právním důvodem zpracovávání údajů je tedy náš oprávněný zájem (čl. 6 odst. 1 písm. f) obecného nařízení o ochraně osobních údajů). Oprávněný zájem je spatřován v možnosti prokázat soulad s požadavky obecného nařízení o ochraně osobních údajů.
Zpracovávané údaje:
Výše uvedené údaje zpracováváme po dobu tří let od vyhovění či odmítnutí uplatnění práva dle obecného nařízení o ochraně osobních údajů.
Čas od času pořádáme soutěžní akce, a to v online prostředí, ale také během různých kulturních akcí. Jestliže s námi budete chtít soutěžit, budeme zpracovávat určité vaše údaje.
Právním důvodem zpracovávání Vašich osobních údajů je souhlas (čl. 6 odst. 1 písm. a) obecného nařízení o ochraně osobních údajů) anebo plnění smlouvy (čl. 6 odst. 1 písm. b) obecného nařízení o ochraně osobních údajů) (vždy záleží na nastavení a formě dané soutěžní akce).
Zpracovávané údaje:
Výše uvedené údaje zpracováváme maximálně po dobu trvání soutěžních akcí či do odvolání souhlasu.
Abychom chránili majetek a právní nároky společnosti Vodafone, mohou být v našich provozovnách, kamenných prodejnách a na prodejních místech instalována kamerová nahrávací zařízení.
Právním důvodem zpracovávání údajů je tedy náš oprávněný zájem (čl. 6 odst. 1 písm. f) obecného nařízení o ochraně osobních údajů). Oprávněný zájem je spatřován v potřebě zajistit nezbytnou ochranu majetku a právních nároků společnosti Vodafone.
Zpracovávané údaje:
Výše uvedené údaje zpracováváme dle typu umístění nejdéle 21 dní, a nejméně 10 dní, od pořízení takového kamerového záznamu.
Vaše údaje budeme zpracovávat za účelem vypočtení indexu zákaznické spokojenosti. Tento ukazatel je vyhodnocením dle zadaných parametrů, které nám umožňuje lépe, a to k vaší spokojenosti, spravovat zákaznické portfolio naší společnosti.
Právním důvodem zpracovávání údajů v souvislosti s výpočtem indexu zákaznické spokojenosti je náš oprávněný zájem (čl. 6 odst. 1 písm. f) obecného nařízení o ochraně osobních údajů). Oprávněný zájem je spatřován v možnosti vyhodnotit předmětné údaje, které o vás víme a souvisí s naší vzájemnou komunikací a poskytováním našich služeb, tak abychom byli schopni identifikovat možnost či pravděpodobnost toho, že již déle nebudete mít zájem o poskytování služeb z naší strany, a díky tomu i podniknout kroky k vylepšení vaší zákaznické zkušenosti s námi.
Zpracovávané údaje:
Index zákaznické spokojenosti zpracováváme nejdéle po dobu 6 měsíců od ukončení smlouvy.
Souhlas je jedním z právních důvodů pro zpracování osobních údajů. Souhlas je vždy odvolatelný, a to bez udání důvodu. Společnost Vodafone může ve vybraných případech zpracovávat vaše osobní údaje i na základě souhlasu, pokud nám ho udělíte. Pro odstranění pochybností uvádíme, že přímý marketing, a to včetně zasílání obchodních nabídek s našimi službami a produkty, není na základě souhlasu, ale oprávněného zájmu správce v souladu s platnou právní úpravou. Jestliže si nepřejete dostávat obchodní sdělení s nabídkami našich služeb a produktů, využijte, prosím, cestu podání námitky dle informací níže v části Vaše práva dle platné právní úpravy.
Informace o tom, jaké souhlasy jste udělili, najdete ve webové samoobsluze Můj Vodafone nebo také v mobilní aplikaci Můj Vodafone. Pokud byl souhlas udělen, je zaškrtnuto příslušné políčko. Pokud udělen nebyl, je toto políčko prázdné. Prostřednictvím Můj Vodafone máte možnost vámi udělené souhlasy spravovat, a tedy i samozřejmě odvolat. Stejně tak máte možnost nám sdělit, že nemáte zájem o zasílání informací o našich službách, a to buď v samoobsluze, jak je uvedeno v předchozí větě, nebo na kontakt uvedený v konkrétním obchodním sdělení (např. zavoláním na *77).
Informace o tom, jak a kde zkontrolovat či změnit nastavení vašich souhlasů, naleznete zde.
Pokud není výše popsaný způsob pro vás vhodný či možný (například v situaci, kdy nemáte přístupové údaje do webové samoobsluhy či aplikace Můj Vodafone), jsou pro vás k dispozici naše prodejny či centrum péče o zákazníky na lince *77, kde vám rádi s nastavením pomůžeme a vše vysvětlíme.
Jestliže jste nám poskytli souhlas jiný než takový, jejichž přehled naleznete ve webové samoobsluze Můj Vodafone nebo v mobilní aplikaci Můj Vodafone (například souhlas používaný pro službu Vodafone TV), potom prosím, postupujte v souladu s informací, která je v dané textaci příslušného dokumentu souhlasu (například odvolání souhlasu formou zaslání emailu na specifickou emailovou adresu). V případech dle tohoto odstavce váš souhlas není v našich základních systémech a s nejvyšší pravděpodobností pro nás ani nejste identifikovanou osobou.
V případě udělení souhlasu daného za účelem poskytnutí obchodní nabídky takový souhlas můžete odvolat na jakékoli naší prodejně či zákaznické lince (musíte ovšem znát kontaktní číslo, které bylo zadáno, abychom vaše údaje mohli dohledat). V případě, že je kontakt potvrzen textovou zprávou,tak bude pro vás nejjednodušší odpovědět právě na tuto textovou zprávu dle instrukcí v ní obsažené. Nicméně i zde, pokud vám nebude vyhovovat tento způsob, vždy je možné využít k odvolání souhlasu prodejnu či zákaznickou linku.
Určité osobní údaje mohou být zpracovávány na základě souhlasu i v souvislosti s cookies. Více informací naleznete zde.
Pro přesnost také uvádíme, že jestliže se vyjádříte námitkou vůči přímému marketingu společnosti Vodafone, a následně si toto rozmyslíte, protože budete mít zájem o možnost, abychom pro vás připravili a na vás komunikovali naše obchodní nabídky, nejedná se již o zpracování osobních údajů na základě oprávněného zájmu společnosti Vodafone, ale o zpracování dle vámi vysloveného souhlasu. Pochopitelně v takovém případě máte možnost kdykoliv nově udělený souhlas odvolat, a my to bude zcela respektovat, jako tomu je v případě podání námitky vůči přímému marketingu.
Vám, zákazníkům, sdělujeme informace týkající se vašich osobních údajů vždy až po dostatečném ověření identity, k čemuž primárně slouží zákaznické heslo. Více podrobností najdete v kapitole Bezpečnost – Hesla.
Vaše osobní údaje a/nebo údaje o vašem účtu můžeme sdělovat příjemcům pouze za podmínek stanovených zákonem a případně dalšími dokumenty, které si přímo s vámi dohodneme.
Vodafone samozřejmě nepředá vaše osobní údaje třetím stranám (jiným než uvedeným níže), pokud (a) nám k tomu neudělíte svůj souhlas, (b) pokud to není nezbytné pro poskytování služeb nebo produktů, které jste si objednali nebo které používáte, (c) pokud tak nevyžaduje zákon nebo (d) pokud k tomu společnost Vodafone neopravňuje zákon.
Vaše osobní údaje mohou být zpřístupněny pouze následujícím subjektům:
V případě nutnosti vaše údaje předáváme jiným společnostem skupiny Vodafone (může se jednat například o servisní centra skupiny Vodafone v Indii, Rumunsku, Maďarsku, Německu a Egyptě) nebo poskytovatelům služeb v zemích mimo Evropský hospodářský prostor (EHP). EHP se skládá ze států Evropské unie, Švýcarska, Islandu, Lichtenštejnska a Norska, přičemž tyto země uplatňují ekvivalentní zákony v oblasti ochrany údajů a soukromí. K tomuto přenosu dat může dojít v případě, kdy se naše servery (tzn. místa, na nichž ukládáme data) či naši dodavatelé a poskytovatelé služeb nacházejí mimo prostor EHP, nebo pokud naše služby a produkty využíváte při návštěvě států mimo tuto oblast.
Pokud Vodafone odesílá vaše údaje do státu, který není členem EHP, zajišťujeme u těchto údajů řádnou ochranu. Vždy také dbáme na to, aby byl přenos dat upraven řádnou právní dohodou. Pokud navíc určitý stát neuplatňuje právní předpisy, které by odpovídaly normám EU pro ochranu údajů, požádáme třetí osobu, aby uzavřela právní dohodu, která tyto normy zohledňuje. Při takových transferech mimo EHP využíváme standardní smluvní doložky doporučené EU (více naleznete na webu Evropské komise).
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů přiznává subjektu údajů, tedy fyzické osobě, práva subjektu údajů, která lze uplatnit vůči správci osobních údajů. Tato práva umožňují subjektu údajů získat informace o zpracování osobních údajů, ale také mít, v dále vymezených případech a při splnění zákonných podmínek, přímý vliv na toto zpracování.
Pro uplatnění práv subjektu údajů lze využít tři cesty:
Pokud vaše údaje nejsou přesné, máte právo na jejich opravu. Jestliže tedy vaše údaje, které uchováváme, vyžadují aktualizaci nebo pokud jsou podle vašeho názoru nepřesné, můžete nás kontaktovat a provedeme potřebné úpravy.
Máte právo na informaci, jaké údaje o vás zpracováváme, a také si požádat o kopii vašich osobních údajů, které Vodafone uchovává. Žádost lze podat pouze jako fyzická osoba, kdy jsme si zcela jistí, že právě vy jste tou správnou osobou. Za dodatečné další kopie můžeme účtovat přiměřený poplatek na základě vzniklých administrativních nákladů.
V rámci práva na přístup si lze vyžádat následující údaje:
V případě údajů zákaznického účtu má kopie vašich údajů individuální charakter a odvíjí se od vámi čerpaných služeb a produktů, komunikace s námi a dalších relevantních okolností. Tato kopie ovšem vždy odpovídá všem údajům, které o vás zpracováváme v našich zákaznických systémech. Jedná se o následující údaje:
Provozní a lokalizační údaje zpracovávané v souladu s § 97 zákona o elektronických komunikacích. Přístup k těmto údajům vyžaduje nejpřísnější ochranu. Společnost Vodafone má zákonnou povinnost zajistit, aby byl přístup k těmto údajům omezen pouze na fyzickou osobu, se kterou jsou tyto údaje spjaty, tzv. koncový uživatel. Z tohoto důvodu je přístup umožněn pouze zákaznickým účtům s jednou GSM SIM či jednou GSM SIM a datovou SIM, a to v souladu se stanoviskem Úřadu pro ochranu osobních údajů.
Pokud žádáte o přístup k údajům zákaznického účtu či provozním a lokalizačním údajům, jedná se o tzv. údaje s dodatečnou identifikací. Abychom vám vyhověli, potřebujeme dodatečnou identifikaci zpracování (například odkázání na konkrétní zpracování), a to proto, abychom v souladu s platnou právní úpravou mohli identifikovat dostatečně subjekt údajů v souladu s článkem 11 nařízení 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů). Jako příklad lze uvést zpracování osobních údajů účastníka jednorázové soutěže pořádané v rámci letního festivalu či zpracování v rámci Přihlašování e-mailem.
Za určitých okolností máte právo na získání poskytnutých údajů. Vodafone například umožňuje stahování měsíčních vyúčtování v Mobilní aplikaci Můj Vodafone.
Za jistých okolností také máte právo vznést námitku proti zpracování vašich osobních údajů ze strany Vodafone.
Do této kategorie spadá i situace, kdy zpracováváme vaše údaje na základě našeho oprávněného zájmu. Můžete tak uplatnit i námitku proti direct marketingu či průzkumu spokojenosti.
Toto právo můžete uplatnit, pokud se domníváte, že vaše osobní údaje, které uchováváme, jsou nepřesné nebo bychom je podle vašeho názoru neměli zpracovávat. Za určitých okolností máte právo požadovat omezení zpracování.
Vodafone usiluje o to, aby byly vaše údaje zpracovávány a uchovávány pouze po nezbytně nutnou dobu. Za určitých okolností máte právo požadovat výmaz vašich osobních údajů, které uchováváme. Pokud se domníváte, že vaše údaje uchováváme déle, než je nezbytně nutné, doporučujeme nejprve ověřit, zda byla smlouva se společností Vodafone ukončena, což můžete provést v rámci zákaznických služeb. I když byla smlouva se společností Vodafone ukončena, můžeme mít stále oprávněné důvody ke zpracování vašich osobních údajů.
Chcete-li si stěžovat na to, jakým způsobem zpracováváme vaše údaje, kontaktujte prosím nejdříve náš tým zákaznických služeb nebo zašlete e-mail pověřenci pro ochranu osobních údajů na adresu ochranaosobnichudaju@vodafone.cz. Naší snahou je vám maximálně vyjít vstříc, pokud však stále nebudete spokojeni, můžete se obrátit na Úřad pro ochranu osobních údajů, více na webu: https://www.uoou.cz/.
Abychom mohli vyhovět některým vašim žádostem o uplatnění práv, musíme si být zcela jisti, že jste to právě vy, příslušný subjekt údajů, kdo uplatňuje tato práva. Procesy poskytování práv máme nastaveny tak, aby se nestalo, že vaše právo uplatní někdo odlišný, anebo aby k vašim údajům získala přístup jiná osoba než právě vy. Identifikace subjektu údajů tedy chrání vás, ale také nás.