Základní ustanovení
Služba Vodafone SD-WAN (dále jen „Služba“) je softwarově řízené řešení pro správu a zabezpečení sítě (WAN).
Služba může být na základě požadavku zákazníka zřízena v kombinaci se službou Vodafone Advanced Firewall Service pro rozšíření bezpečnostních parametrů Služby.
Veškeré parametry Služby a její součásti jsou specifikované v zákaznickém Technickém řešení Služby.
Služba je poskytována společností Vodafone.
Služba je určena pro firemní zákazníky Vodafone OneNet.
Pokud tyto Podmínky nestanoví jinak, použijí se Všeobecné podmínky pro poskytování služeb, s výjimkou ustanovení, která s ohledem na povahu Služby nelze použít, a další smluvní dokumenty uvedené v Návrhu smlouvy o poskytování veřejně dostupných služeb elektronických komunikací, které jsou pro vás dostupné na internetové adrese www.vodafone.cz v sekci „dokumenty ke stažení“.
Součásti Služby
Služba SD-WAN se skládá z koncového zařízení SD-WAN EDGE (ať už ve fyzické či virtualizované podobě) a příslušné SD-WAN Licence.
Volitelnou součástí Služby je SD-WAN Advanced Firewall Service Licence a Tarifní plán SD-WAN (tarif mobilního datového připojení Vodafone SIM).
Popis a technické podmínky využití Služby
Vodafone dodává návrh Technického řešení Služby na základě požadavků zákazníka.
Součástí Služby je studie proveditelnosti a dokumentace skutečného stavu.
Konektivita – Pro realizaci služby je nutné zajistit na každé lokalitě odpovídající přístupové linky (Vodafone Pevné připojení, Tarifní plán SD-WAN nebo vlastní transparentní internetovou přípojku zákazníka od jiného poskytovatele). Služba podporuje kombinaci více typů připojení pro zvýšení dostupnosti a výkonu (active-active režim).
Zařízení – Součástí Služby je dodávka, instalace a správa koncových zařízení SD-WAN Edge dle lokalit specifikovaných v Technické specifikaci. Volitelně lze koncové zařízení SD-WAN EDGE umístit do cloudové infrastruktury (SD-WAN Cloud, cloudová infrastruktura zákazníka apod.).
Licence – Součástí Služby jsou i licence, které jsou nutné pro provoz Služby. Za jejich správu ručí Poskytovatel. V případě překročení kapacity licence sjednané v rámci Technické specifikace, může Poskytovatel požadovat navýšení kapacity licence s dopadem na cenu Služby.
LAN infrastruktura – Zákazník je povinen zajistit dostatečnou kapacitu a kvalitu kabeláže (min. CAT5), napájení a prostor pro umístění zařízení.
Centralizovaná správa – Softwarově řízená část Služby je spravována a monitorována prostřednictvím platformy Vodafone SD-WAN VeloCloud Orchestrator s možností přímého přístupu pomocí dvou-faktorového ověření. Správu a monitoring provádí pro zákazníka společnost Vodafone, pokud není domluveno se zákazníkem jinak.
Pokročilé bezpečnostní funkce – Službu Advanced Firewall Services (AFS), zahrnující IDS/IPS, URL filtering a blokování škodlivých IP adres, lze volitelně aktivovat jako rozšíření ke Službě. Pokud zákazník požaduje službu Advanced Firewall Services, musí být uvedena v Technické specifikaci společně se Službou SD-WAN.
SelfCare – Zákazník má přístup k přehledu Služby přes OneNet SelfCare portál.
Garantovaná kvalita a dostupnost služby a Výhrady a Odpovědnost Poskytovatele
Služba je provozována standartně s garancí dostupnosti 99,5 v případě, kdy je Služba SD-WAN zřízená na dvou na sobě nezávislých přístupových linkách Vodafone.
Vodafone neodpovídá za ztrátu či poškození dat, případně za jinou škodu, která může vzniknout v souvislosti s poskytováním této Služby.
Úhrada
Služba je zpoplatněna měsíčním poplatkem za Službu dle uzavřené Technické specifikace
Povinnosti zákazníka
Zajistit součinnost při instalaci a konfiguraci zařízení, včetně přístupu do objektu a souhlasu vlastníka.
Udržovat aktuální seznam oprávněných uživatelů portálu a informovat Vodafone o změnách.
Provádět doporučené úpravy LAN infrastruktury dle pokynů Vodafone.
V případě využití vlastních internetových konektivit odpovídá zákazník za jejich provozuschopnost a kvalitu.
Omezení a vyloučení odpovědnosti
Vodafone nenese odpovědnost za výpadky způsobené třetími stranami nebo nesplněním povinností zákazníka.
Služba není veřejnou internetovou službou, veřejný internet je dostupný pouze v rámci zvolené topologie a v souladu s místní legislativou.
Varianty a rozšíření služby
Volitelné služby – Advanced Firewall Service, Professional Services, Tarifní plán SD-WAN.
Možné kombinace – SD-WAN lze kombinovat se službami Vodafone Managed Wi-Fi, Vodafone Pevným připojením, centrálním firewallem, cloudovými službami a dalšími produkty Vodafone OneNet.
Bezpečnost informací a ochrana osobních údajů
Vodafone dodržuje všechna bezpečnostní nařízení stanovená zákony a právními předpisy platnými v České republice a v rámci Evropské unie. Poskytovatel přijímá a aplikuje veškerá bezpečnostní opatření na základě aktuálních a nejmodernější poznatků v oblasti bezpečnosti pro zajištění důvěrnosti osobních údajů a eliminace rizik způsobených neoprávněným přístupem, smazáním, ztrátou nebo poškozením osobních údajů/informací.
Jsou-li v rámci Služby zpracovávány informace, jsou uloženy a uchovány v zabezpečených systémech, k nimž mají přístup pouze oprávnění pracovníci. Systémy jsou pod neustálým dohledem pro zajištění důvěrnosti, integrity a bezpečnosti informací včetně bezpečnosti proti průniku zvenčí. Vodafone v rámci Služby zajišťuje odpovídající technické a organizační zabezpečení.
Služba pro účely poskytování Služby zpracovává údaje uvedené na smlouvě. Údaje jsou zpracovávány po dobu poskytování Služby a pro potřeby jejího poskytnutí, Vyúčtování či uplatnění práv.
Poskytovatel se při své činnosti řídí platnou právní úpravou o ochraně osobních údajů a zavazuje se veškeré osobní údaje, které mu budou Účastníkem sděleny, považovat za důvěrné, používat je výlučně k plnění smlouvy, tyto nezveřejňovat a neposkytnout je třetí osobě s výjimkou případů, kdy takové poskytnutí je nezbytné ke splnění účelu smlouvy.
Služba pro účely poskytování služby zpracovává následující údaje IP adresy, emailové adresy, logy komunikace, telefonní čísla. Údaje jsou zpracovávány po dobu poskytování služby a pro potřeby jejího poskytnutí, vyúčtování či uplatnění práv.
Podmínky Ochrany soukromí společnosti Vodafone naleznete na https://www.vodafone.cz/o-vodafonu/ke-stazeni/ochrana-osobnichudaju/.
Vodafone jako zpracovatel
Předmět
V rámci poskytování služby či produktu může nastat situace, kdy Vodafone jako zpracovatel zpracovává osobní údaje pro zákazníka jako správce. Pro vyloučení pochybností uvádíme, že se nejedná o poskytování služeb elektronických komunikací dle zákona č. 127/2005 Sb., kdy je Vodafone vždy v pozici správce, ale o údaje, které zákazník přímo vkládá či generuje v rámci poskytované služby či produktu.
Následující ustanovení upravují práva a povinnosti Správce a Zpracovatele při zpracování osobních údajů (dále jen „Údaje“) poskytnutých Správcem nebo vzniklých v rámci poskytování plnění, které zajišťuje Zpracovatel pro Správce na základě zvláštní smlouvy (dále jen „Služba“), kde je správcem osobních Údajů Správce a kde je Zpracovatel v pozici zpracovatele nebo kde je Správce v pozici zpracovatele a Zpracovatel v pozici subzpracovatele, a to vždy s ohledem na konkrétní případ (dále jen „ustanovení“).
Pro vyloučení pochybností platí, že tato ustanovení platí i pro futuro, a v okamžiku platnosti těchto podmínek nemusí být Služby, kde jsou osobní údaje zpracovávány, poskytována.
Práva a povinnosti
Správce nese výhradní odpovědnost za posouzení, zda Údaje lze zpracovávat v souladu s platnou právní úpravy v oblasti ochrany osobních údajů, včetně nařízení EU 2016/679 obecné nařízení o ochraně osobních údajů (dále jen „Nařízení“) (společně jako „Aplikovatelné právo“), jakož i za ochranu práv subjektů údajů, a to zejména tak, aby Zpracovatel mohl poskytovat Služby dohodnutým způsobem, který není v rozporu s právními předpisy. Správce se zavazuje informovat Zpracovatele o jakémkoliv podezření, které může mít na poskytovanou Službu.
Pokud není výslovně dohodnuto jinak, činnosti ve formě podpory/součinnosti poskytované Zpracovatelem podle čl. II odst. 3, 10, 11, 13, 14 jdou na náklad Správce a hradí se zvlášť.
Zpracovatel je oprávněn prokázat plnění závazků z těchto ustanovení, zejména potom technických a organizačních opatření prostřednictvím následujících nástrojů, a to dle vlastního uvážení: a) schváleným etickým kodexem; b) závaznými podnikovými pravidly; c) certifikací v souladu se schváleným certifikačním postupem; c) aktuálními certifikáty, zprávami nebo výpisy ze zpráv od nezávislých instancí (např. auditoři, oddělení auditu); d) vhodnou certifikací ve formě auditu bezpečnosti IT nebo ochrany údajů; e) čestnými prohlášeními Zpracovatele.
Správce je oprávněn na vlastní náklady prověřovat soulad s plněním povinností podle těchto ustanovení a čl. 28 Nařízení. Správce se zavazuje oznamovat kontroly s přiměřeným předstihem, minimálně 20 pracovních dní předem, aby byla ze strany Zpracovatele zajištěna dostatečná součinnost. Správce je povinen kontroly provádět pouze v rozsahu nezbytně nutném pro ověření plnění ve vztahu ke zpracování osobních údajů pro jemu konkrétně poskytovanou Službu, a pouze pokud mu Zpracovatel nedoloží plnění závazků podle odst. 3 tohoto článku, a vždy tak, aby nenarušoval běžnou činnost Zpracovatele a aby byla vždy zachována důvěrnost. Správce nemůže mít přístup k informacím, které jsou předmětem obchodního tajemství Zpracovatele.
Má se za to, že Správce dal souhlas s využitím dalších zpracovatelů/subzpracovatelů. Zpracovatel informuje písemně nebo emailem Správce o veškerých zamýšlených změnách (přijetí/nahrazení), s tím, že Správce má právo vznést do 14 dnů vůči těmto změnám objektivní a odůvodněné námitky. Smluvní strany se výslovně dohodly, že v případě, že Správce bezdůvodně odmítá změnu, je Zpracovatel oprávněn ukončit poskytování Služby výpovědí bez výpovědní doby, aniž by Správci vznikal jakýkoliv nárok na finanční náhradu spojenou s takovým ukončením Služby.
Zpracovatel zajistí, že každá osoba, která bude mít přístup k Údajům, bude zavázána k povinnosti mlčenlivosti nebo se na ni bude vztahovat zákonná povinnost mlčenlivosti.
Zpracovatel se zavazuje zpracovávat Údaje výhradně v souvislosti s poskytovanou Službou a v souladu s pokyny Správce. Zpracovatel nepoužije Údaje k žádnému jinému účelu a neposkytne Údaje, které mu budou předloženy, žádným neoprávněným třetím stranám. Bez souhlasu Správce nesmí být pořizovány kopie a duplikáty – to nezahrnuje zálohování k zajištění řádného zpracovávání Údajů a/nebo řádnému poskytování Služby.
Zpracovatel se zavazuje ustanovit nezávislého, kvalifikovaného a spolehlivého Pověřence pro ochranu osobních údajů, pokud to vyžadují právní předpisy Evropské unie nebo členského státu, které se na Zpracovatele vztahují.
Jakékoli zpracovávání Údajů v tzv. třetích zemích (tj. zemích, které nejsou členskými státy Evropské unie a nedisponují patřičnou úrovní ochrany údajů) bude prováděno s řádným zřetelem k příslušným platným právním předpisům Evropské unie.
Zpracovatel bude v souladu s těmito ustanoveními a s přihlédnutím k charakteru zpracovávání a k informacím, kterými Zpracovatel disponuje – poskytovat Správci součinnost při plnění povinností Správce dle Aplikovatelného práva.
Pokud je Správce povinen poskytnout orgánům státní správy nebo osobám informace o zpracovávání Osobních údajů, Zpracovatel poskytne Správci při poskytování takových informací součinnost, pokud se tyto informace týkají zpracovávání údajů v souladu s těmito ustanoveními a poskytovanou Službou. Zpracovatel rovněž Správce vyrozumí – pokud to zákon připouští – o jakýchkoli sděleních dozorových orgánů (např. šetření, oznámení o opatřeních nebo požadavcích) Zpracovateli v souvislosti se zpracováváním Údajů podle těchto ustanovení.
Zpracovatel je povinen Správce bez zbytečného odkladu informovat o jakýchkoli případech porušení zabezpečení Údajů, a to na kontakt uvedený ve smlouvě upravující poskytování Služby (administrátor systémových řešení).
V závislosti na druhu zpracovávání, Zpracovatel je Správci nápomocen, prostřednictvím vhodných technických a organizačních opatření, pokud je to možné, pro splnění Správcovy povinnosti, reagovat na žádosti o výkon práv subjektu údajů, a to v souladu s čl. 28 odst. 3 písm. e) Nařízení. V případě potřeby budou Správce a Zpracovatel koordinovat obsah a rozsah činnosti ve formě podpory poskytované Zpracovatelem podle tohoto odstavce. Pokud se subjekt údajů obrátí přímo na Zpracovatele a z podání bude možné určit, že se žádost týká Správce, Zpracovatel žádosti subjektu údajů bezodkladně postoupí Správci.
Pokud Správce provede posouzení dopadu na ochranu soukromí a/nebo konzultace s dozorovým orgánem k posouzení dopadu na ochranu soukromí, Správce a Zpracovatel budou koordinovat obsah a rozsah případné podpory poskytované Zpracovatelem, bude-li nutná.
Osobní údaje budou po ukončení poskytování Služby, vyjma osobních údajů, které musí být uchovány na základě zákonné povinnosti Zpracovatele, bez zbytečného odkladu vymazány, nebude-li výslovně dohodnuto jinak.
Technické a organizační zabezpečení
Správce a Zpracovatel jsou povinni přijmout veškerá vhodná technická a organizační opatření, aby zajistili úroveň ochrany odpovídající riziku. Opatření Zpracovatele, která jsou v současné době pokládána za adekvátní, jsou popsána v Příloze 1
Pokud byly ve smlouvě, na základě, které jsou Služby poskytovány uzavřeny dohody ohledně technických a organizačních opatření, takové dohody mají přednost před ustanoveními tohoto článku. V opačném případě, jakékoli pokyny nebo opatření, která představují odchylku od technických a organizačních opatření, se pokládají za žádost o úpravu, jejíž náklady, pokud budou úpravy technicky realizovatelné a možné, nese Správce. Správce a Zpracovatel v takovém případě uzavřou samostatnou dohodu o rozsahu činností a výši a úhradě nákladů.
Reklamace Služby
Způsob reklamace Služby se řídí příslušnými ustanoveními uvedenými ve Všeobecných podmínkách.
Ostatní ujednání
Podrobné informace o tom, jak společnost Vodafone plní své povinnosti dle právní úpravy digitálních služeb podle nařízení EU 2022/2065 o jednotném trhu digitálních služeb a o změně směrnice 2000/31/ES (nařízení o digitálních službách) (dále jen „nařízení DSA“), naleznete na webu www.vodafone.cz/digitalniodpovednost.
Smluvní strany se dohodly, že odpovědnost za újmu ze strany Poskytovatele, který jedná v souladu s nařízením DSA, je vyloučena.
Vodafone si vyhrazuje právo kdykoliv i bez uvedení důvodu omezit, ukončit nebo změnit podmínky této Služby, a to s účinností ode dne oznámení na internetových stránkách www.vodafone.cz, nebude-li výslovně uveden termín pozdější.
Tyto podmínky nabývají účinnosti dne 1. 9. 2025.