Vodafone nav-check nav-user nav-search nav-basket nav-arrow nav-close nav-hamburger loading cash-registry transport-car network-antenna sms-a-mms odcizeny-telefon document onenet group-business person vodafone-box dum volani-wifi globe-arrow adsl glte handshake fms internet-v-mobilu modem predplacene-karty prislusenstvi pro-mlade rodina tablet tarify telefon vf-zarizeni volani-ze-zahranici volani-do-zahranici aktualni-utrata-a-cerpani vyuctovani historie-vyuctovani-a-plateb dobijeni check-ok sluzby internet earphone world kolac block sim-karta-a-telefon ostatni special info agreement lock arrows messages chat smart-devices pass domecek pevny-internet convergence sixtyplus Odměny Dárek Neomezeně Poslat dokument Marketing Digitální fotoaparát Domácí zábava

4. srpna 2022

„Oldfluencerem“ Vodafonu se stal 65letý Václav Ježek

Koncem roku 2021 Vodafone vyhlásil casting na prvního českého influencera ve věku nad 65 let, tedy „oldfluencera“. Cílem bylo dostat na sociální sítě autentický obsah, který by mohla sledovat generace stále aktivnějších online seniorů. Roční smlouvu nyní s Vodafonem podepsal Václav Ježek, bude tak pomáhat seniorům naplno využívat potenciál technologií.

Senioři jsou na internetu v posledních letech stále aktivnější, ale poměrně často potřebují srozumitelnou radu. Jinak mnohdy čerpají informace z nedůvěryhodných zdrojů i řetězových mailů. Vodafone proto loni vyhlásil casting na prvního českého „oldfluencera“. Vítězem dvoukolového castingu se nakonec stal pětašedesátiletý Václav Ježek, pracující důchodce z Hrdlíva u Slaného. První videa už mohou sledující nyní najít na jeho facebookovém profilu, který spustil jako první ze svých kanálů.

„Na sociálních sítích jsem dříve moc nebyl. Používal jsem WhatsApp, a to jen v takovém rodinném kruhu. Ale myslím si, že je potřeba se toho nebát, proto jsem do spolupráce šel. Chci inspirovat ostatní k tomu, že používat technologie je v moderním digitálním světě skoro nutnost. A že třeba lidé, kteří mohou být osamocení, se díky moderním technologiím krásně propojí,“ říká Václav Ježek.

Odkaz na instagramový účet najdete tady.

„Pana Ježka jsme vybrali především proto, že dokáže poutavě mluvit o tom, co všechno se dá dělat s technologiemi, ale přitom je z něj cítit díky jeho životním zkušenostem velká lidskost a určitý klid – něco, na co nejsme úplně zvyklí od běžných influencerů. Sledovat jeho videa je v dnešním zrychleném světě jako balzám na duši i pro ostatní generace, je to taková slow TV mezi influencery,” řekla po podpisu smlouvy Alžběta Štádlíková, která má ve Vodafonu na starosti sociální sítě a digitální marketing.

Zásadní je pomoc od mladé generace

Právě propojení generací je dalším důležitým cílem projektu. Většina obsahu bude sice primárně zaměřena na to, aby se senioři naučili používat další funkce svých chytrých zařízení, získali povědomí o bezpečném chování nebo uměli posoudit důvěryhodnost informací. Část ale bude směřovat i na mladou generaci, která je podle výzkumů často největším pomocníkem svých prarodičů při zvládání digitálních zařízení a online prostředí.

„Chceme experimentovat s nejmladším publikem třeba na TikToku, kde vidíme několik úspěšných influencerů-seniorů v zahraničí. Obě generace si mají navzájem určitě co předat, a pokud to dokážeme udělat třeba na TikToku, tak proč ne? Pan Ježek je na to připravený a už se těší, že se díky tomu naučí s novou sociální sítí,” dodává David Bárta, vedoucí pro oblast sociálních sítí agentury McCann Prague, která projekt pro Vodafone zajišťuje.

Dobrodružná informační cesta: Digitální odysea

Roční plán spolupráce obsahuje kromě tvorby edukačních videí také propojení s projektem Digitální odysea, který zastřešuje Nadace Vodafone a který je pro Vodafone vlajkovou lodí digitální inkluze seniorů. Oldfluencer bude zapojený i do produktových kampaní, kterým bude ve svém obsahu dodávat úhel pohledu aktivních seniorů. „Kurzy Digitální odysey si získaly značnou oblibu a jejich absolventi se v ovládání technologií výrazně posunuli. V naprosté většině jim však výhody technologií vysvětlujeme my, mladší. Influencer v podání pana Ježka určitě pomůže odstranit mentální bariéru, že technologie jsou jen pro mladé. A pevně věřím, že bude inspirovat další a že se na sociálních sítích budeme setkávat s čím dál více seniory, kteří nám rozhodně mají co říct,“ dodává ředitelka Nadace Vodafone Zuzana Holá. 

V komunikaci Vodafonu seniory už několik kampaní zastupuje „sousedka Zoltánová“, ve skutečnosti herečka Věra Janků. Ta si ve spotech vedle Martina Hoffmana vybudovala mezi diváky značnou popularitu. Byla také tváří castingové výzvy na oldfluencera (video ZDE) a objevuje se i v jednom z videí na jeho kanálu.

Vodafone rozdává odměny školákům za vysvědčení a zároveň spouští dětský tarif. Stojí méně než 300 korun

Rodiče, kteří hledají vhodný mobilní tarif pro děti, mohou ode dneška sáhnout po novince od Vodafonu. Nabízí dostatek dat i volných minut pro běžné spojení, navíc díky službě Flexistrop dává jistotu, že částka na faktuře koncem měsíce nikoho nepřekvapí. Připravená je i sleva na telefon a odměna za vysvědčení.