Vodafone rozdává ekologická DVD za staré mobily
Každý zákazník, který od 8. června odezvdá na jakékoliv prodejně Vodafonu vysloužilý mobil, dostane DVD s unikátním ekologickým filmem Home. Vodafone se tak připojuje ke Světovému dni životního prostředí. Vodafone se stal mediálním partnerem filmu Home autora Yanna Arthuse Bertranda, který se v České republice proslavil fotografickou výstavou Země krásná neznámá. Producentem filmu je známý Luc Besson a český komentář namluvil Zdeněk Svěrák.
Každý zákazník, který od 8. června odezvdá na jakékoliv prodejně Vodafonu vysloužilý mobil, dostane DVD s unikátním ekologickým filmem Home. Vodafone se tak připojuje ke Světovému dni životního prostředí.
Vodafone se stal mediálním partnerem filmu Home autora Yanna Arthuse Bertranda, který se v České republice proslavil fotografickou výstavou Země krásná neznámá. Producentem filmu je známý Luc Besson a český komentář namluvil Zdeněk Svěrák.
Hlavní poselství filmu, že každý z nás může svým chováním přispět k záchraně planety, se Vodafone snaží naplňovat programy recyklace starých mobilů, nákupem Zelené energie a snižováním energetické náročnosti sítě. „Recyklace starých mobilů šetří přírodní zdroje obdobně jako recyklace plastů nebo papíru," říká Přemysl Filip, senior manažer společenské odpovědnosti Vodafone.
Akce DVD za mobil platí od 8. června 2009 do vyčerpání zásob a připraveno je celkem 2 500 ks DVD na všech prodejnách v celé ČR.
Vodafone zároveň ve svých prodejnách instaluje recyklační koše na staré mobily, do kterých zákazníci mohou odevzdávat vysloužilé mobily a příslušenství i po skončení akce. Vodafone se postará o jejich recyklaci.
Distributorem filmu Home v ČR je společnost SPI International Czech Republic s.r.o. a celosvětová premiéra filmu proběhne 5.6., ve Světový den životního prostředí. V Česku proběhne formou open-air projekce na pražské Kampě, kterou moderuje Ondřej Vetchý.
Vodafone a společenská odpovědnost
Společenská odpovědnost Vodafonu (corporate responsibility) je založena na odpovědném přístupu ke společnosti a prostředí.
Vodafone investuje do obecně prospěšných projektů, realizuje férový marketing bez skrytých háčků, etický nákup s důrazem na ekologické a sociální chování dodavatele nebo recyklaci starých mobilních telefonů. Jako první firma v ČR se Vodafone veřejně zavázal snížit do roku 2020 emise CO2 na polovinu a věnoval veškerý prostor na svých dobíjecích kupónech pro propagaci dárcovských SMS zpráv. Díky spolupráci a podpoře studentů se podařilo uvést do provozu unikátní GSM/GPS navigační systém pro nevidomé. Program dobrovolnictví umožňuje zaměstnancům pracovat v neziskovém sektoru na náklady Vodafonu. Vlajkovou lodí společenské odpovědnosti je Nadace Vodafone Česká republika, která se zaměřuje na podporu dětí, mladých lidí a znevýhodněných sociálních skupin (grantové programy Vpoho a Vpohybu). Další grantový program Rok Jinak si klade za cíl propojit neziskový a komerční sektor, zatímco Zelený program míří na ekologické potřeby komunit. V roce 2007 byla Nadaci Vodafone udělena cena Via Bona za inovativní přístup k dárcovství a Vodafone se stal vítězem národního kola CSR European Award 2008.
www.vodafone.cz/odpovednost ; www.nadacevodafone.cz