Plzeňský kraj potřebuje víc dárců krve
S nedostatkem dárců některých krevních skupin se dlouhodobě potýká Plzeňský kraj. Transfuzní stanici v Plzni chybí do optimálního stavu tisícovky dárců. Obyvatelé kraje proto vítají, že se do dárcovství zapojuje stále více firem. Zaměstnanci Vodafonu se rozhodli oslavit své desáté narozeniny jinak a darovali České republice krev. Obyvatelé Plzeňského kraje mají nyní možnost se k nim přidat.
S nedostatkem dárců některých krevních skupin se dlouhodobě potýká Plzeňský kraj. Transfuzní stanici v Plzni chybí do optimálního stavu tisícovky dárců. Obyvatelé kraje proto vítají, že se do dárcovství zapojuje stále více firem. Zaměstnanci Vodafonu se rozhodli oslavit své desáté narozeniny jinak a darovali České republice krev. Obyvatelé Plzeňského kraje mají nyní možnost se k nim přidat. Informace o odběrných místech v kraji, edukativní videa a zajímavosti o dárcovství zájemci naleznou na webu www.darujem.cz, na kterém se od září zaregistrovalo téměř 6 000 dárců.
„Na Plzeňsku je specifická situace. Naše oddělení zásobuje krví plzeňskou fakultní nemocnici s jejím náročným traumatologickým, operačním, transplantačním a onkologickým programem. I přesto, že evidujeme kolem deseti tisíc pravidelných dárců, čas od času míváme nedostatek krve určitých krevních skupin a musíme žádat o pomoc jiné kraje. Do optimálního stavu v Plzni chybí až několik tisíc nových dárců. Každá z akcí, která přivede k darování krve nové dobrovolníky, je pro nás nesmírně cenná,“ vysvětluje MUDr. Růžena Herynková, primářka Transfuzní stanice v Plzni.
„Rozhodli jsme se oslavit naše desáté narozeniny jinak a darujeme České republice krev,“ říká Přemysl Filip, Senior manažer společenské zodpovědnosti Vodafone a dodává: „Na základě osobní zkušenosti mohu potvrdit, že darovat krev je snadné a pocity po darování jsou velmi příjemné.“
Vodafone podpořil dárcovství krve také mediální kampaní. Na prodejnách Vodafonu a transfuzních stanicích je lidem k dispozici ilustrované pexeso, na Facebooku si zase každý může přiřadit díky speciální aplikaci k profilové fotce svoji krevní skupinu. Na vzniku kampaně se podílela agentura Lemonade.
S dárcovskou pomocí Vodafone oslovil také své obchodní partnery a v případě, že se do projektu zapojí, mohou využít své propagace na dárcovském webu Darujem.cz.