Vodafone logo pro tisk Přeskočit do obsahu nav-check nav-user nav-search nav-basket nav-arrow nav-close nav-hamburger loading onenet vodafone-box

Přejít k nám

Kontakt

12. května 2025

Jak napsat životopis, který nás zaujme?

Životopis, který nám pošlete, je jako vaše vizitka. Ve Vodafonu ji proto čteme pozorně. Samozřejmě od vás nečekáme žádná slohová cvičení. Hledáme spíš příběh, který dává (a bude dávat) smysl. A který zapadne do naší kultury. Na co tedy při jeho skládání dát důraz? A na co si naopak dát pozor?

1. Pište jasně, přehledně a bez zbytečné vaty

Ideálně začněte stručným shrnutím. Kdo jste a co hledáte. Třeba pár větami nahoře v CV. Zaměřte se hlavně na zkušenosti, které dávají smysl pro pozici, o kterou se ucházíte. Vypište také klíčové projekty, úspěchy nebo dovednosti. Určitě⁠ není třeba psát úplně všechno, co jste kdy dělali.

TIP

Místo „Zodpovědnost za tým“ napište spíše „Vedl jsem pětičlenný tým na projektu XY, který zvýšil efektivitu o 25 %.“

2. Zaujme nás autenticita a chuť učit se

Hledáme lidi, co se nebojí posouvat věci dopředu, co mají chuť učit se novým věcem a zároveň budou správný „fit“ pro tým.

TIP

Nebojte se do CV zařadit i další, byť neformální zkušenosti (dobrovolnictví, projekty ve škole, stáže, kurzy).

3. Motivační dopis – ano, nebo ne?

U většiny výběrových řízení není povinný (případně uvedeme nutnost zaslání do inzerátu). Když ho ale pošlete, znamená to pro nás zájem, která se počítá. Krátký dopis, kde vysvětlíte, proč vás zaujala právě tahle pozice ve Vodafonu (a co můžete přinést), je vždy plus. A my si ho určitě přečteme.

TIP

AI je fajn nástroj, ale my chceme poznat vás. Ne umělou inteligenci. Víc než jeden z tisíců identických strojových textů nás rozhodně zaujme krátká osobní zpráva.

4. Přehlednost je klíčem k úspěchu

Hezký design je fajn. Hlavní ale je, aby se CV dobře četlo. To znamená ideálně bez drobného fontu nebo pět barev najednou. Jedna A4 často stačí. Případně dvě, pokud tomu vaše zkušenosti odpovídají.

TIP

Začněte od zkušeností, které jsou nejvíce aktuální.

5. Fotka v životopisu – jak na to?

Ve většině případů fotku vyloženě nepotřebujete. Hlavní vždy zůstává obsah –⁠ co umíte, co hledáte, proč se hodíte právě k nám. Ale dobrá, profesionálně působící fotka může přispět k pozitivnímu prvnímu dojmu. A protože i my jsme hlavně lidé, tak si vás díky ní lépe zapamatujeme.

Pokud ale vhodnou fotku nemáte, klidně se obejdete bez portrétu.

TIP

Dejte si pozor na neformální fotky z dovolené nebo třeba z koupelny. Tvařte se přirozeně, úsměv je plus.

Další tipy:

  • CV posílejte vždy aktualizované. Ideálně uvádějte důvody větších „mezer“.
  • Pište stručně a věcně.
  • Zvýrazněte úspěchy.
  • Uveďte jen relevantní informace – méně je často více.
  • Nebojte se být autentičtí. A to i v motivačním dopise.

Co můžete ze CV vypustit?

  • Osobní údaje jako rodinný stav, počet dětí apod.
  • Neaktuální nebo nerelevantní kurzy a certifikace. Pokud se například hlásíte na marketingovou pozici, kurz vaření z roku 2012 úplně nedoceníme.

Na závěr jen drobné shrnutí. Ať už píšete CV úplně od píky, nebo jen upravujete existující dokument, důležitá je autenticita, relevance a stručnost. Životopis není román, ale současně bychom z něj měli rozpoznat důležitý základ pro další společnou konverzaci.