Vodafone spouští online verzi časopisu ČILICHILI
Dnes spouští Vodafone na www.cilichili.cz plnou verzi svého úspěšného zákaznického časopisu v online podobě. Na webu nabídne lifestylový magazín denní aktualizaci obsahu, videa, interaktivní aplikace a samozřejmě i proslulý satirický humor. Spuštění internetové verze v souladu s duchem časopisu neavizovala běžná komunikace, ale tzv.
Dnes spouští Vodafone na www.cilichili.cz plnou verzi svého úspěšného zákaznického časopisu v online podobě. Na webu nabídne lifestylový magazín denní aktualizaci obsahu, videa, interaktivní aplikace a samozřejmě i proslulý satirický humor. Spuštění internetové verze v souladu s duchem časopisu neavizovala běžná komunikace, ale tzv. Flashmob.
„Chceme, aby návštěvníci nad naším webem zůstávali každý den v němém úžasu, případně polomrtví smíchem. Kdybychom chtěli spustit obyčejný kulturně-společenský portál, nestálo by to za tolik energie,“ říká Michal Schindler, pod jehož vedením vzniká už několik let také tištěné ČILICHILI. „Online verze nabízí unikátní a aktuální obsah, na kterém se můžou návštěvníci, na rozdíl od tištěné verze, také podílet,“ dodává manažerka interaktivního marketingu Vodafonu Eva Štípková.
Čtenáři na webu najdou nejen své oblíbené rubriky z tištěné verze obohacené o multimediální složky, ale také blogy různých autorů, videa, krátké filmy, soutěže nebo interaktivní aplikace. Především díky nim je možné si stránky personalizovat, vytvářet vlastní obsah, a ten navíc sdílet s přáteli. To vše je doplněno brutální kresbou webmetalového designéra Štěpána Adámka z agentury KissYourMoneyGoodBuy.
Unikátní portál si žádá i unikátní komunikaci, proto se redakce rozhodla oznámit jeho plné spuštění tzv. flashmobem – pomocí internetu a šeptandy anonymně zorganizovaného happeningu na určitém veřejném místě, kde účastníci provedou něco bizarního a zase zmizí. ČILICHILI flashmob se odehrál v sobotu 6. 12. na Václavském náměstí, kde se stovky navzájem neznámých lidí pod vedením žabáka – maskota online ČILICHILI – zúčastnily rozcvičky pro zlepšení nálady.
Spuštění portálu ČILICHILI.cz je mimo jiné dalším krokem ve strategii Vodafonu rozšiřovat příjmy plynoucí z reklamy ve vlastním mediálním portfoliu. Portál ČILICHILI.cz se tak vedle portálu Vodafone live!, webu SMS brána a domovských stránek Vodafone.cz stává významným reklamním prostorem vhodným pro oslovení mladých.
Obsah online verze zajišťuje stejně jako u tištěného časopisu agentura Boomerang Publishing, o technické záležitosti se stará Boomerang Digital, o design a kreativní koncept portálu pečuje agentura Media Factory.
Tištěný časopis ČILICHILI patří do segmentu B2C a byl založen v roce 2004. Od roku 2006 se jeho náklad ustálil průměrně na 130 000 výtiscích měsíčně. Kromě informací o službách a produktech Vodafonu v něm čtenáři pravidelně nalézají i „porci pěkně ostrého čtení“. To vyneslo časopisu už několik cen v soutěži Zlatý středník v kategorii nejlepší firemní časopis. Podle posledního průzkumu Media projekt za Q2–Q3/2008 čte ČILICHILI průměrně 218 000 čtenářů měsíčně.