Vodafone logo pro tisk nav-check nav-user nav-search nav-basket nav-arrow nav-close nav-hamburger loading onenet vodafone-box

Přejít k nám

Kontakt

Tisková zpráva

 

Vodafone se hlásí ke #GivingTuesday

19. října 2016

Zaměstnanci Vodafonu se oficiálně přihlásili ke světovému dni dobrovolnictví a dárcovství #GivingTuesday. Na úterý 29. listopadu připravují celofiremní finanční sbírku a sbírku oblečení pro Českou asociaci paraplegiků (CZEPA), tradiční Pečení pro neziskovky i zapojení dobrovolníků do Dne pro neziskovku. Finance ze sbírek podpoří projekt vybavení spinálních jednotek v ČR a další tři nevládní organizace pečujících o lidi s postižením, které si zaměstnanci sami vyberou.

Specializovaná pracoviště v nemocnicích v Praze, Brně, Ostravě a Liberci vybavíme moderními technologiemi, např. tablety s myší ovládanou hlasem nebo mimikou, a současně naučíme personál, jak učit pacienty technologie používat,“ říká Adriana Dergam, ředitelka korporátní komunikace Vodafone ČR a dodává: „Nadace Vodafone se zavázala částku vybranou zaměstnanci dokonce ztrojnásobit. Naším přáním je, aby tito pacienti po těžkých úrazech měli znovu možnost komunikovat se svými bližními a zapojit se do společnosti.“

Finanční sbírky, kdy se přispívá peněžním obnosem nebo benefitními body, které se na finanční částku přepočítají, nejsou ve firmě ničím výjimečným. Kromě pravidelného pečení, kdy jde výtěžek z prodeje vlastnoručně napečených pokrmů do třech různých neziskových organizací, uveďme například sbírku na pomoc při zemětřesení v Nepálu nebo velkou sbírku pro Světlušku. Za poslední rok se zaměstnancům podařilo vybrat téměř 400 tisíc korun. Partnerem firemních sbírek je pravidelně Nadace Vodafone, která nasbíranou částku zdvojnásobuje. 

Lidé ve Vodafonu ale nedarují jen finanční prostředky. Velmi aktivně se zapojují také do dobrovolnických aktivit, které firma aktivně podporuje dvěma placenými dny pro neziskovku. Pět kolegy zvolených jedinců má možnost strávit v neziskové organizaci celý týden. Každým rokem také stoupá procento tzv. expertního dobrovolnictví, kdy odborníci z Vodafonu nabízejí neziskovému sektoru svoje profesionální zkušenosti a konzultace.

GivingTuesday je světový svátek dobrovolnictví a dárcovství, který podporuje a oslavuje chuť pomáhat. Během minulého roku se do GivingTuesday po celém světě zapojilo více než 45 000 organizací ze 71 zemí, ať už finanční podporou potřebným, dobrovolnictvím nebo charitativní kampaní za sociální téma. Kampaň se koná po celém světě ve stejný den, letos připadá na úterý 29. listopadu 2016. V České republice tento rok poběží vůbec první ročník, jako národní ambasador ho v ČR zastřešuje Asociace společenské odpovědnosti.

Z prvních dnů kampaně #GivingTuesday v České republice máme velkou radost. Každý den nás kontaktují firmy a neziskové organizace s chutí zapojit se do této globální iniciativy. Věříme, že i díky aktivitám jako plánuje Vodafone se z #GivingTuesday stane každoroční oslava dárcovství v České republice,“ říká Lucie Mádlová, výkonná ředitelka Asociace společenské odpovědnosti. 

Více informací naleznete zde.