Vodafone logo pro tisk nav-check nav-user nav-search nav-basket nav-arrow nav-close nav-hamburger loading onenet vodafone-box

Přejít k nám

Kontakt

9. září 2021

Tři způsoby, jak udržet firemní kulturu, pokud máte hybridní zaměstnance

Odhadovaná doba čtení 3 minuty

Díky pandemii si mnozí z nás uvědomili, že produktivita není závislá pouze na čtyřech stěnách kanceláře. Dokázali jsme si, že i práce na dálku má své přínosy pro náš život. Od nižších výdajů na dojíždění po lepší rovnováhu mezi pracovním a soukromým životem.

S odeznívající pandemií začínají firmy hledat cesty, jak využít to nejlepší z obojího a umožnit svým zaměstnancům zachovat si výhody práce z domova a zároveň jim dát možnost vrátit se do kanceláře, až to bude bezpečné.

Tato flexibilita je skvělá pro zaměstnance, ale majitelům firem přináší nové výzvy. Často hledají odpověď na otázku, jak udržet firemní kulturu, když jsou jejich zaměstnanci rozptýleni na různých místech.

Přinášíme tři způsoby, pomocí kterých můžete zlepšit firemní kulturu mezi zaměstnanci, ať už pracují z domova či v kanceláři:

1)     Dbejte na to, aby zaměstnanci byli propojeni a efektivně spolu komunikovali

Komunikace je základním aspektem týmové práce a kultury. A je důležité vytvořit inkluzivní prostředí, ve kterém se zaměstnanci cítí propojeni a vyslyšeni bez ohledu na to, kde pracují. Zvažte zapojení komunikačních platforem, jako je Slack nebo Microsoft Teams, které usnadní rychlou a snadnou komunikaci mezi kolegy.

Celofiremní porady jsou v kancelářích běžnou praxí a během přechodu na práci z domova v nich řada z nás pokračovala virtuálně, aby všichni měli pocit, že jsou s firmou propojeni. Není žádný důvod, proč bychom v tom neměli pokračovat i v hybridním prostředí – pokud máte platformy pro videokonference, přes které se mohou připojit lidé pracující z domova i ti v kanceláři. Dalším dobrým způsobem, jak udržet kontakt s kolegy je dohoda, aby si každý, kdo chce něco říct, zapnul vždy kameru a obracel se na své kolegy stejně, jako by to dělal v kanceláři.

Porady jsou důležité, ale nezapomeňte, že méně je někdy více. Příliš mnoho porad může být kontraproduktivní a vést k únavě z videohovorů. Experimentujte, abyste našli pro své zaměstnance správnou rovnováhu, díky které zůstanou porady efektivní formou komunikace, a ne zbytečným vyrušováním.

Vzhledem k tomu, že se stále adaptujeme na hybridní práci, požádejte zaměstnance, aby o svých pocitech a zkušenostech mluvili. Pravidelně získávejte zpětnou vazbu pomocí osobních rozhovorů, skupinových hovorů nebo klidně anonymních online anket a průzkumů. Vyslechněte je a ujistěte se, že současné nastavení všem vyhovuje.

2)     Umožněte zaměstnancům, aby mohli produktivně pracovat odkudkoliv

Abyste flexibilní práci využili opravdu naplno, musí mít zaměstnanci pocit, že mohou z domova pracovat stejně produktivně a efektivně jako v kanceláři.

Technologie hrají velkou roli při vytváření příjemného pracoviště, které je zároveň flexibilní. Pokud je to možné, poskytněte zaměstnancům stejně kvalitní vybavení, jaké by očekávali při práci v kanceláři, od monitoru, klávesnice a myši po kancelářskou židli a pracovní stůl. Aby se však všichni vaši pracovníci cítili v hybridním pracovním prostředí naprosto komfortně, potřebují spolehlivý přístup k nástrojům a procesům nezbytným pro správné vykonávání své práce.

Tady přichází ke slovu centrální cloudová platforma pro spolupráci. Díky systémům, jako jsou například Microsoft SharePoint, Slack a Asana, je spolupráce online snadnější. Tyto systémy umožňují zaměstnancům pracovat v reálném čase na stejném dokumentu, v Excelu nebo PowerPointu a podporují spolupráci mezi jednotlivými týmy. Přínosem tohoto způsobu práce je také kontrola nad verzemi dokumentů a zachování její kvality. Dbejte také na to, aby vaši zaměstnanci byli seznámeni s aktuální kybernetickou bezpečností a mohli tak pracovat efektivně odkudkoliv, aniž by při tom ohrožovali firmu.

3)     Zachovejte ve své pracovní kultuře prvek zábavy

Zajištění stejných zábavných aktivit a výhod pro všechny zaměstnance má velký vliv nejen na udržení firemního ducha, ale také na to, aby všichni měli pocit, že k nim přistupujete spravedlivě. Pokud například pořádáte jednou za měsíc firemní obědy, zvažte, jestli by kolegy pracující z domova, nepotěšilo, že jim zaplatíte oběd v jejich okolí.

Pokud to místní omezení dovolují, obnovte setkávání malých skupin zaměstnanců. Posezení na terase oblíbené restaurace nebo společný sport venku jsou dobrým způsobem, jak se znova na sebe naladit.

Pokud zaměstnancům umožníte, aby si mohli vybrat, odkud budou pracovat podle svého osobního rozvrhu, nejenže budou spokojení a motivovaní, ale jako zaměstnavatel získáte konkurenční výhodu, protože si udržíte své nejlepší pracovníky.