Vodafone nav-check nav-user nav-search nav-basket nav-arrow nav-close nav-hamburger loading onenet vodafone-box

Přejít k nám

Kontakt

19. října 2021

Jak vyniknout v internetovém šumu

Odhadovaná doba čtení 5 minut

Informovat potenciální zákazníky o vaší nabídce není vůbec jednoduché. Se správnou strategií digitálního marketingu mezi ostatními podniky v online prostředí snadněji vyniknete. Níže popisujeme několik marketingových nástrojů a technik, které vám pomohou tohoto cíle dosáhnout.

 1.     Optimalizace pro vyhledávače (SEO)

To, zda se ve vyhledávači Google bude vaše firma zobrazovat na první stránce výsledků hledání, závisí zcela na kvalitě vašich webových stránek. Přitom dostat se na „první stránku“ organických (neplacených) výsledků hledání je nesmírně důležité, jelikož na výsledky zobrazené na první straně připadá 71 % organického internetového provozu, přičemž na výsledky na jednotlivých dalších stranách připadá už jen asi po 5 %.

 Níže uvádíme několik důležitých principů SEO: 

  • Klíčová slova: Zamyslete se nad nejdůležitějšími činnostmi svého podnikání a pokuste se je popsat několika klíčovými slovy. Toto je pro optimalizaci vyhledávání první a nejdůležitější krok.

 Pokud byste měli například instalatérskou firmu, je pro vás důležité, aby se vaše webové stránky nabízely lidem, kteří vyhledávají výrazy jako „trubka“, „nefunkční odtok“, „netěsní“. Cílem je objevit slova, která ostatní firmy nepoužívají, ale často se objevují ve vyhledávání. Pro začátek můžete vyzkoušet nástroj Plánovač klíčových slov Google

  • Web optimalizovaný pro internetové vyhledávače: Tento bod zahrnuje mnoho různých věcí, které vyhledávače při hledání hodnotí a na základě kterých řadí vaše stránky mezi výsledky hledání. Neměli byste zapomínat na tato zásadní pravidla: 
  • adresa URL vašeho webu by měla být uživatelsky přívětivá (měla by se snadno psát),
  • vyvarujte se zdvojování obsahu,
  • ujistěte se, že vaše stránky fungují dobře i na jiných zařízeních, např. mobilních telefonech,
  • používejte interní odkazy na jiné stránky v rámci vašeho webu,
  • pravidelně odpovídejte na otázky a komentáře. 

XLM sitemap a robots.txt jsou další užitečné nástroje, které můžete pro optimalizaci webových stránek použít. O těchto nástrojích se můžete dozvědět více v článku 2 jednoduché způsoby optimalizace a zlepšení výkonnosti vašeho webu na našem blogu.

 

 2.     Marketing pro internetové vyhledávače (SEM)

Ovládnout umění optimalizace pro webové vyhledávače může trvat poměrně dlouho a vaše společnost se nemusí objevovat mezi výsledky hledání na první stránce, i když se řídíte všemi doporučenými kroky. Pokud si chcete být jistí, že se o vás zákazníci doslechnou, je důležité využít i možnosti placených reklam.

 Marketing pro vyhledávače (SEM) se věnuje právě této oblasti, tedy nákupu a správě placených reklam, které se objevují na stránkách s výsledky hledání. Přestože placené reklamy nejsou tak oblíbené jako neplacené vyhledávání, pomohou vám dostat se na první stránku, což je pro zviditelnění vašeho podniku nesmírně výhodné.

 Existuje mnoho podob těchto reklam, od malých a jednoduchých odkazů na produkty až po velké reklamy, které se soustředí na specifické produkty a uvádějí další informace, jako jsou ceny a hodnocení zákazníků. 

  • Dražby reklam: Placená místa ve vyhledávání se dají získat i prostřednictvím dražeb. Firmy se předhánějí v cenových nabídkách na konkrétní klíčová slova, o kterých si myslí, že je potenciální zákazníci zadají do vyhledávače. Při vyhledávání pak Google najde všechny reklamy, které obsahují dané klíčové slovo, aplikuje řadu filtrů, například podle geografické polohy, a následně zobrazí výsledky, které mají dostatečně vysoké hodnocení reklamy. Pro více informací a nákup prvních reklam navštivte stránky služby Google Ads.

 3.     Sociální média

Sociální média nabízejí další velmi výhodné možnosti strategie digitálního marketingu, pokud se s nimi pracuje správně. Sociální sítě vám pomohou dostat informace o vašem podniku přímo k těm lidem, pro které budou relevantní, a zároveň udržovat vztahy se zákazníky přirozenější cestou. 

Nicméně je nutné věnovat nějaký čas seznámení se s jednotlivými platformami: 

  • Porozumění prostředí sociálních sítí: Sociální sítě se v maximální možné míře soustředí na zákazníky, proto je nutné, abyste využívali takové sociální sítě, které nejlépe odrážejí vaše cílové publikum. Pokud například prodáváte kancelářské potřeby, platforma Snap, kterou využívají hlavně mladí lidé, asi nebude to pravé místo pro vaši reklamu. Síť LinkedIn, na které se setkávají profesionálové z řady různých firem, by pro takový účel asi byla vhodnější.

 4. Zobrazování reklamy

Jedná se o klasické reklamní bannery, které se objevují na předem určených místech webových stránek třetích osob (weby vydavatelů). Aby někoho zaujaly, musí vyniknout.

 Proto je u zobrazovaných reklam dobré myslet na následující: 

  • Reklamní sítě: Tyto platformy fungují jako prostředník mezi vámi a webem vydavatele. Takováto síť shromažďuje seznamy dosud neprodaného reklamního prostoru, na který můžete nabídnout cenu v rámci dražby. Na těchto sítích můžete rovněž vytvářet reklamní kampaně a nastavovat další podrobnosti, jako je například cílová skupina nebo rozpočet kampaně. Vytváření reklamních kampaní není úplně jednoduché, proto může být nejlepší využít pomoc dodavatele, který vám ukáže, jak na to. Jako příklad reklamní sítě můžeme uvést službu AdSense společnosti Google. 
  • Cílení na dřívější zákazníky: Jedná se o funkci, kdy reklamy sledují aktivitu uživatelů webu. Zákazníky, kteří v minulosti projevili zájem o určité zboží, je možné sledovat pomocí souborů cookie a oslovit je později znovu. Jedná se o velmi účinný nástroj k přesvědčování zákazníků ke koupi.

 
5.     Marketingová sdělení zasílaná e-mailem

Zasílání marketingových sdělení e-mailem představuje původní přístup k digitálnímu marketingu, stále se však jedná o velmi osobní způsob, jak se spojit se svými zákazníky a pracovat na vzájemném vztahu.

 Při vytváření e-mailové marketingové kampaně je dobré pamatovat na následující tipy: 

  • Jako jméno adresáta použijte jméno, které zákazník okamžitě rozpozná.
  • Předmět zprávy by měl být krátký a výstižný.
  • Záhlaví zprávy by mělo okamžitě upoutat pozornost.
  • Samotný obsah sdělení by měl být jednoduchý, ale přesvědčivý.
  • Rovněž zvažte přidání videa do e-mailu.

 6.     Hodnocení úspěchu

Možnost vidět, jak jsou vaše strategie účinné, je klíčem k optimalizaci vašich webových stránek. Díky tomuto hodnocení snadno zjistíte, jak jsou použity vynaložené náklady na marketing a které platformy vám přinášejí nejvíce zákazníků, což vám pomůže rozhodnout se, do kterých marketingových kanálů více investovat: 

  • Zpětné odkazy: Jedná se o odkazy, které vás přesměrují z webové stránky, kterou si prohlížíte na jinou. Počet webových stránek, které obsahují zpětné odkazy na vaše stránky, je jedním z nejdůležitějších parametrů, které ovlivňují hodnocení vašich stránek ve vyhledávači Google. Díky nástrojům pro sledování klíčových slov a zpětných odkazů snadno zjistíte, jak je vaše marketingová strategie účinná. 
  • Analýza dat: Nástroj Google Analytics se stal neocenitelným nástrojem v oblasti digitálního marketingu. Panel s přehledy možná vypadá na první pohled složitě a jistě oceníte rady, jak jej používat, může vám však poskytovat velmi cenné informace o době setrvání a míře okamžitého opuštění uživatelů webu. Služba Google Search Console obsahuje další užitečné přehledy, které vám pomohou porozumět míře prokliku.

 

Optimalizace vaší strategie digitálního marketingu je nesmírně důležitá a je dobré věnovat jí dostatek času. Další nápady týkající se tohoto tématu najdete v článku o tom, jak zlepšit účinky digitálního marketingu v online prostředí, na našem blogu.