Vodafone logo pro tisk nav-check nav-user nav-search nav-basket nav-arrow nav-close nav-hamburger loading onenet vodafone-box

Přejít k nám

Kontakt

14. října 2021

Tři kroky ke spuštění vlastního webu

Odhadovaná doba čtení 3 minuty

Silné postavení v digitálním prostředí je důležité pro všechny firmy a webové stránky působí jako výkladní skříň vašeho podniku. Pomocí webu zákazníkům sdělujete, co jste připraveni jim nabídnout.

Každý podnik má samozřejmě své specifické potřeby. Některým stačí stránky s přehledem nabízených služeb a kontaktními informacemi, zatímco jiné potřebují plně funkční internetový obchod s bohatým obsahem a možností přijímání plateb.

Zamyslete se nad svými konkrétními cíli, rozpočtem a požadovanými funkcemi – tyto faktory musíte zvážit jako první, abyste správně naplánovali odpovídající velikost a rozsah svého webu.

I když se tvorba nových stránek od základu může zdát jako obtížný úkol, ve skutečnosti to tak těžké není a můžete to zvládnout i bez pomoci odborníků.

Nabízí se tu srovnání se stavbou domu. Potřebujete zvládnout tyto hlavní úkoly:

  • položit základy
  • postavit dům
  • vyzdobit interiér

Zůstaňme u této metafory a podívejme se podrobně na to, co jednotlivé kroky obnášejí.

 1.     Položení základů

Ze všeho nejdříve potřebujete vybrat poskytovatele webhostingu. Představte si to jako pokládání základů, na kterých své stránky vybudujete. Poskytovatel webhostingu vám zajistí prostor pro webové stránky, které budou využívat jeho fyzické servery. Na trhu si můžete vybrat z řady poskytovatelů, každý z nich nabízí různé balíčky služeb za různé ceny. Oblíbeným poskytovatelem webhostingu je Bluehost, ale nebojte se prozkoumat i další možnosti na trhu a vybrat si tu, která bude pro váš podnik nejlepší.

V rámci tohoto kroku si rovněž budete muset zvolit jméno domény. Vaše doména by měla být snadno zapamatovatelná a současně ladit s celkovou koncepcí vaší značky. Výběru věnujte dostatek času, protože změnit doménu později může být hodně komplikované (asi jako kdybyste chtěli měnit základy, na kterých už stojí hotový dům).

 2.     Stavba domu

Základy máme položené, můžeme přistoupit k samotné stavbě domu.

V dnešní době se dá nový web celkem snadno zprovoznit pomocí takzvaného systému správy obsahu CMS (podle anglického Content Management System). V rámci naší metafory se to dá opět přirovnat ke stavbě domu, kdy se místo cihel používají prefabrikované panely a hotové moduly. Stejně tak CMS představuje hotovou kostru webových stránek, kterou následně můžete měnit a upravovat podle svých představ.

Míra a rozsah úprav pak záleží na konkrétním systému CMS, který si vyberete. Například systém Wordpress je neuvěřitelně flexibilní, ale obrovské množství nabízených možností vás může zaskočit, zvláště pokud jste v oblasti tvorby webu nováčkem. Naproti tomu systém Wix sice nenabízí tak široké možnosti, ale jeho uživatelské prostředí je mnohem přívětivější.

 3.     Výzdoba

Nyní máte funkční webové stránky, je tedy načase pohrát si s jejich vizuální stránkou.

Musíte si rozmyslet spoustu věcí:

  • Branding: Zvažte, jaké barevné schéma se nejlépe hodí k vaší značce a logu. Nezapomeňte přidat fotografie a ilustrace. Pokud potřebujete pomoc, můžete získat grafické podklady prostřednictvím služeb, jako je Shutterstock, nebo si najmout profesionálního grafika. 
  • Návrh webu a uživatelské prostředí: Jakou zprávu chcete návštěvníkům webu sdělit? A jak chcete, aby se na vašich stránkách cítili? 
  • Obsah: Méně je někdy více – soustředit se na vytvoření několika cílových stránek, které návštěvníkům nabídnou kvalitní a atraktivní obsah, je lepší než tvořit velké množství stránek s nedomyšleným obsahem. 

 

Jakmile máte definované cíle a jasnou představu o své značce, dokončení webových stránek vám nemusí zabrat více než 10 minut. První hotovou verzi webu můžete samozřejmě následně vylepšovat a podle potřeby přidávat nové funkce.

Pomocí těchto kroků pro svůj podnik vytvoříte dokonalé webové stránky. Tvorba webu není zas tak složitá, jak by se mohlo zdát, a s jeho optimalizací je to stejné. Tomuto tématu se budeme blíže věnovat v dalším příspěvku na našem blogu Jak vyniknout v internetovém šumu.