Vodafone nav-check nav-user nav-search nav-basket nav-arrow nav-close nav-hamburger loading cash-registry transport-car network-antenna sms-a-mms odcizeny-telefon document onenet group-business person vodafone-box dum volani-wifi globe-arrow adsl glte handshake fms internet-v-mobilu modem predplacene-karty prislusenstvi pro-mlade rodina tablet tarify telefon vf-zarizeni volani-ze-zahranici volani-do-zahranici aktualni-utrata-a-cerpani vyuctovani historie-vyuctovani-a-plateb dobijeni check-ok sluzby internet earphone world kolac block sim-karta-a-telefon ostatni special info agreement lock arrows messages chat smart-devices pass domecek pevny-internet convergence sixtyplus Odměny Dárek Neomezeně Poslat dokument Marketing Digitální fotoaparát

Tisková zpráva

 

Vodafone: Comeback se nekoná, podíl „hloupých“ mobilních telefonů nezadržitelně klesá

18. března 2019

Ještě v první polovině roku 2014 používala většina zákazníků Vodafonu jako svůj hlavní mobilní telefon tlačítkové neboli „hloupé“ přístroje, konkrétně byl podíl těchto telefonů 56 procent. V letošním lednu už činil podíl pouze 21 procent, zbytek připadá na chytré telefony. Trend nezvrátila ani snaha výrobců o comeback starých proslavených modelů. Za posledních pět let se také značně proměnil podíl mobilních operačních systémů.

„Před dvěma lety se na Světovém mobilním kongresu v Barceloně za obrovského zájmu veřejnosti představila nová Nokia 3310. Od té doby jsme si mohli přečíst mnoho zpráv o tom, že hloupé telefony slaví návrat. Ale realita je taková, že jejich podíl u našich zákazníků stále klesá,“ říká Michal Janda, ředitel oddělení produktů a služeb společnosti Vodafone. Důvodů je přitom několik.

„Jedním z nich je rostoucí podíl smartphonů na celkových prodejích. Dalším je častější obměna telefonů u zákazníků, která je spojená s celkovým růstem prodeje telefonů v Česku. Přímo u naší společnosti tvořil loni podíl smartphonů na prodejích telefonů téměř 95 procent,“  uvádí Jakub Králík, manažer portfolia koncových zařízení Vodafonu.

Spolu se zmíněným rostoucím zastoupením chytrých telefonů se u zákazníků Vodafonu mění také podíl operačních systémů, které tyto telefony využívají. Roste dominance dvojice Android a iOS. V první polovině roku 2014 připadlo na Android zhruba 66 procent, na iOS 12 procent a na ostatní systémy zhruba pětinový podíl. V lednu 2019 už ostatní systémy tvořily u chytrých telefonů necelá tři procenta, naopak Android už 77 procent a iOS 20 procent.

„Nepředpokládám, že by dominance těchto dvou operačních systémů mohla být v nejbližší době ohrožena nějakým novým hráčem na trhu,“ dodává Jakub Králík.

Češi a mobilní telefony